واکنش سیدحسن نصرالله به جنایت عربستان در صنعاء
واکنش سیدحسن نصرالله به جنایت عربستان در صنعاء

دبیرکل حزب‌الله لبنان جنایت وحشیانه رژیم سعودی در بمباران مجلس عزا در جنوب صنعا را که به شهادت و زخمی شدن صدها تن منجر شد، محکوم کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان جنایت وحشیانه رژیم سعودی در بمباران مجلس عزا در جنوب صنعا را که به شهادت و زخمی شدن صدها تن منجر شد، محکوم کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایسنا، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد، جنایتی که امروز عربستان سعودی در یمن مرتکب شد، بسیاری از کشورها را رسوا خواهد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد، با توجه به جنایت‌های متعدد رژیم سعودی در منطقه و کشورهای همجوار، ارتکاب جنایت و فاجعه یمن از سوی سعودی‌ها موضوعی دور از انتظار نبوده است.

وی تصریح کرد، مردم یمن با صبر و با خون شهدا و قربانیان خود بر دشمن پیروز خواهند شد.

سیدحسن نصرالله گفت: امروز جنگنده‌های سعودی عامدانه و آگاهانه اقدام به بمباران یک سالن بزرگ در صنعا کردند؛ سالنی که گنجایش هزاران تن را داشت و در آن مراسم ترحیم برپا شده بود و در آن مسئولان عالی‌رتبه یمنی حضور پیدا کرده بودند. در این حمله، سعودی‌ها عامدانه بیشترین تعداد ممکن از مردم را به خاک و خون کشیدند.

وی ادامه داد: بر اساس آماری که تاکنون رسانه‌ها ارائه کردند، صدها تن در این حمله کشته و مجروح شده‌اند. واقعاً ما با یک فاجعه انسانی روبرو هستیم.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: از نظر من و بسیاری از دیگر افراد چنین جنایتی از این رژیم، طبیعی و قابل پیش‌بینی بود. هنگامی که به تاریخ این رژیم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که از همان آغاز تاسیس تاکنون چه جنایت‌هایی در جزیره العرب و در کشورهای همسایه و در عراق انجام داده است. آنها تا هر جا که شمشیرها و تفنگ‌هایشان رسیده است، جنایت کرده‌اند. من امشب نمی‌خواستم در خصوص جنایت سعودی‌ها سخن بگویم اما ناگزیرم که با فریادی رسا این کشتار هولناکی را که سعودی‌ها امروز مرتکب شده‌اند، محکوم کنم. ما این جنایت را محکوم می‌کنیم؛ هرچند که لفظ «محکوم کردن» برای تقبیح این کشتار، کوچک و نارساست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که پول سعودی، تصمیم سیاسی، نفت و طرح‌های آن در منطقه در خدمت آمریکایی‌ها است، تأکید کرد: امروز باید با سیاست‌های آمریکا و طرح صهیونیستی در منطقه که اوج فساد است، مبارزه و مقابله کنیم.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: سعودی آنچه آمریکا می‌خواهد انجام می دهد و از روش‌های گمراه‌کننده استفاده می‌کند. سعودی میلیاردها دلار سلاح از آمریکا می‌خرد و از این سلاح‌ها در کشورهای عربی و اسلامی استفاده می‌کند تا بازار سلاح آمریکا رونق داشته باشد و کارخانه‌های سلاح سود ببرند.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هنگامی که ما از مرزهای لبنان در مقابل هر متجاوز و تروریستی دفاع می‌کنیم، در داخل مردم لبنان با خطری مواجه هستند که اهمیت آن از خطرهای امنیتی کمتر نیست و آن خطر و تهدید مواد مخدر است که همه لبنان و طوایف آن را بدون استثنا و شاید با اندکی اختلاف فرا گرفته است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما برای ادای تکالیف واجب خود در رویارویی با دشمن صهیونیستی و مقابله با خطر تکفیری در مرزهای شرقی لبنان با سوریه شهدا و مجروحانی تقدیم کرده‌ایم و هرگز نمی‌پذیریم در داخل لبنان فساد مانند مواد مخدر و تجارت انسان رواج داشته باشد.

وی با بیان این که مقابله با کشت، توزیع، قاچاق و استعمال مواد مخدر در لبنان به یک برنامه کامل نیاز دارد، گفت: از دولت لبنان می‌خواهیم به مسئولیت‌هایش در این زمینه عمل کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: دشمنان و برخی طرف‌ها در لبنان قصد دارند جامعه ما، پشت جبهه و جوانان ما را که ستون‌های کشور، ارتش، امنیت، دولت و مقاومت هستند، نابود کنند.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: از تلاش‌های نیروهای امنیتی لبنان قدردانی می‌کنیم اما آمار اعتیاد، کشت ، قاچاق و توزیع موادر مخدر بسیار بالا رفته است و دشمنان برای گسترش این شرایط خطرناک در لبنان برنامه‌ریزی کرده اند.

وی با تأکید بر این که لبنان هرگز پایگاه و گذرگاهی برای قاچاقچیان مواد مخدر نخواهد بود، تصریح کرد: کشت، توزیع ، قاچاق و استعمال مواد مخدر ممنوع است و باید با آن قاطعانه مقابله شود.

دبیرکل حزب‌الله خطاب به تجار و قاچاقچیان مواد مخدر گفت: اگر ذره‌ای احساس نوع‌دوستی دارید، قتل و نابودی جوانان لبنانی را متوقف کنید.