دانشگاه پیام نور در توسعه زبان فارسی نقشی ویژه دارد
دانشگاه پیام نور در توسعه زبان فارسی نقشی ویژه دارد

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور می تواند در توسعه زبان فارسی نقشی ویژه ایفا نماید، گفت:گستردگی در سراسر کشور و خارج از کشور و شیوه آموزشی غیرحضوری و منحصر به فرد این دانشگاه، مهم ترین عامل برای جذب دانشجوی خارجی و توسعه زبان فارسی است. […]

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور می تواند در توسعه زبان فارسی نقشی ویژه ایفا نماید، گفت:گستردگی در سراسر کشور و خارج از کشور و شیوه آموزشی غیرحضوری و منحصر به فرد این دانشگاه، مهم ترین عامل برای جذب دانشجوی خارجی و توسعه زبان فارسی است.
به گزارش یوپنا، غلامعلی حداد عادل در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی ضمن ادای احترام به پیشگاه حضرت سید الشهدا(ع) افزود: شیوه آموزش الکترونیک از اهداف اصلی بنیاد سعدی است و درصدد هستیم با تولید نرم افزارهای مناسب، زمینه آموزش زبان فارسی را در خارج از کشور تسهیل کنیم.
وی هدف از تاسیس بنیاد سعدی را ایجاد ستاد و مرکز نظارتی بر آموزش زبان فارسی دانست و تصریح کرد: آموزش زبان فارسی نیازمند سیاستگذاری مناسب برای اجرای شیوه ای مناسب با شرایط کشورها، تولید انواع نرم افزارهای آموزشی و استانداردسازی است.
دکتر حداد عادل گفت: بنیاد سعدی در حال تدوین چندین کتاب و تولید طیف وسیعی از نرم افزارهای آموزشی است که می تواند در اختیار دانشگاه پیام نور قرار دهد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به برنامه ششم توسعه و لزوم تحصیل ۷۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور اظهار داشت: برای تحقق این امر نیازمند آزمون بسندگی نظیر آزمون های تافل و امثال آن هستیم تا بتوانیم دانشجویان خارجی را در بدو ورود و آغاز آموزش تعیین سطح نماییم.
وی ضمن استقبال از همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی گفت: بنیاد سعدی می تواند ضمن بهره مندی از امکانات و خدمات دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش زبان فارسی ، خدمات ارزنده و گسترده ای را نیز به این دانشگاه ارائه دهد.
گفتنی است، جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی امروز با حضور حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی ، رستمی ابوسعید؛ رئیس دانشگاه پیام نور، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران برگزار شد.