تولید برق پاک در پارک پردیسان
تولید برق پاک در پارک پردیسان

مانیتور نیروگاه کوچک خورشیدی موجود در پارک پردیسان، روز پنجشنبه میزان برق پاک تولید شده را نشان داد.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خود نوشت: عکس‌ها، پانل‌های خورشیدی سازمان در پردیسان و مانیتورینگ؛  تولید برق پاک را نشان می دهد.
بنابر مصوبه شهریور سال جاری هیئت دولت، دستگاه‌ها مکلف به استفاده از انرژی های پاک شده اند.
دولت بر کاهش آلودگی هوا، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مصمم است.
این بخشنامه که در برخی دستگاه‌ها مثل سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی شده، نشان می‌دهد که دولت یازدهم این حرکت مهم را ابتدا از خود و برای ایفای تعهدات ملی و جهانی آغاز کرده است.
براساس بخشنامه دولت، وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی طبق فهرستی که وزارت نیرو اعلام می‌کند موظفند طی ۲ سال حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین کنند.
مانیتور سالن ورودی ساختمان مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست، دیروز میزان برق پاک تولید شده توسط نیروگاه کوچک خورشیدی پردیسان را نشان می‌دهد.
گفتنی است، هیات وزیران در جلسه یکشنبه ۲۹ شهریورماه خود به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و نهادها و شرکت‌های دولتی را به تأمین ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود از انرژی‌های تجدیدپذیر ملزم کرد.
بر پایه این گزارش، وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی موظف‌اند تا مدت دو سال حداقل ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین نمایند.