اسناد جدید درباره گاف هیلاری کلینتون
اسناد جدید درباره گاف هیلاری کلینتون

مقامات ارشد وزارت امور خارجه پارسال به پلیس فدرال این کشور فشار آورده است تا پرونده ایمیل‌ های کلینتون نامزد دموکرات‌ ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را دست کاری کند.

به گزارش یوپنا نقل از خبرگزاری فرانسه، این اسناد که احتمال زد و بند میان وزارت امور خارجه و اف بی آی را بالا می برد، نشان می دهد یک مقام ارشد وزارت خارجه از پلیس فدرال امریکا خواسته است یکی از پیام های محرمانه هیلاری کلینتون را در درجه پایین تری طبقه بندی کند.
موضوع به سال ۲۰۱۵ و هنگامی بازمی گردد که دستگاه دیپلماسی امریکا ده ها هزار ایمیل شخصی نامزد حزب دموکرات را مورد بررسی قرار داد تا در یکی از پایگاه های اینترنتی دولت منتشر کند.
اما در این میان، مشخص شد شماری از پیام ها در طبقه محرمانه قرار می گیرد. این در حالی بود که کلینتون نباید پیام های محرمانه را از طریق حساب های شخصی خود ارسال می کرد.
پلیس فدرال امریکا، اف بی آی، ماه ژوئیه گذشته به این نتیجه رسید که نیازی به پیگرد کیفری پرونده این ایمیل ها نیست.
اما در یاد داشت های اف بی آی در مورد این تحقیق از فشارهای پاتریک کندی، از معاونان وزارت امور خارجه امریکا سخن گفته شده که تلاش کرده یکی از ایمیل های مرتبط با فعالیت های پلیس فدرال را از حالت محرمانه خارج کند.
در ازاء، یکی از مدیران اف بی آی نیز از کندی خواسته بود ماموران بیشتری برای مراقبت از ادارات دیپلماتیک امریکا در خارج از کشور به کار گرفته شود.
انتشاراین اسناد باعث شد تا دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا پلیس این کشور را به زد و بند با هیلاری کلینتون متهم کند.
به گفته ترامپ، اسنادی که دوشنبه منتشرشد نشان می دهد هیلاری کلینتون با اف بی آی، وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه درارتباط بوده تا بدین ترتیب فعالیت های جنایتکارانه اش را بپوشاند.