معاون اول رييس جمهور وارد استان هرمزگان شد/ جهانگيري : بندرعباس مهمترين مركز صادرات و واردات كشور است
معاون اول رييس جمهور وارد استان هرمزگان شد/ جهانگيري : بندرعباس مهمترين مركز صادرات و واردات كشور است

معاون اول رييس جمهور به منظور افتتاح و بازديد از چند طرح و پروژه مهم اقتصادي و صنعتي وارد استان هرمزگان شد.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دكتر اسحاق جهانگيري صبح امروز (سه شنبه) با استقبال استاندار و جمعي از مديران استان وارد فرودگاه بندرعباس شد.
افتتاح آب شيرين كن و فاز اول واحد فولاد سازي شركت فولاد كاوه جنوب كيش از برنامه هاي معاون اول رييس جمهور در اين سفر است.

22

دكتر جهانگيري همچنين از پالايشگاه خليج فارس، سكوي تكميل شده فاز ۱۷ پارس جنوبي و شناور اقيانوس پيماي كانتينر بر ايران ـ كاشان بازديد خواهد كرد.
معاون اول رييس جمهور همچنين در جلسه شوراي اداري استان هرمزگان كه با رويكرد اقتصاد مقاومتي برگزار خواهد شد شركت خواهد كرد.
وزراي صنعت، معدن و تجارت، نفت و رييس بنياد مستضعفان،‌فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء در اين سفر همراه معاون اول رييس جمهور هستند.
معاون اول رييس جمهور همچنين در گفتگو با خبرنگاران هدف از سفر خود به استان هرمزگان را افتتاح چند طرح مهم و ملي عنوان كرد و افزود: يك واحد بزرگ فولاد سازي با ظرفيت ۱٫۲ ميليون تن با سرمايه گذاري فراوان تكميل شده كه در اين سفر به بهره برداري خواهد رسيد.
وي همچنين پالايشگاه ستاره خليج فارس را از مهمترين طرح هاي كشور در مقطع فعلي برشمرد و گفت: در اين پالايشگاه ۳۶۰ هزار بشكه ميعانات گازي در روز مصرف مي شود و توليد كننده سوخت جت خواهد بود كه از اين پالايشگاه بازديد خواهم كرد.
معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به توان فني و مهندسي كشورمان اظهار داشت: شناور اقيانوس پيماي كانتينر بر ايران ـ كاشان نيز با توان داخلي توليد شده كه به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران تحويل داده خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به بازديد از برخي سكوهاي تكميل شده براي طرح هاي نفتي خاطر نشان كرد: علاوه بر بازديد و افتتاح اين طرح ها، جلساتي نيز با مسئولين استان در خصوص اقتصاد مقاومتي و چالش هاي فراروي اين منطقه برگزار خواهد شد.
دكتر جهانگيري استان هرمزگان را از مهمترين استان هاي كشور و مركز و پيشاني اصلي اقتصاد برشمرد و گفت: مهمترين بندر كشور در استان هرمزگان قرار دارد و اين استان مركز اصلي صادرات و واردات كشور است.
وي با اشاره به سواحل پراهميت اين استان افزود: استان هرمزگان از پتانسيل و ظرفيت بالايي براي توسعه برخوردار است.