گردشگران ایرانی در سفر به ترکیه هشدار دستگاه دیپلماسی را جدی بگیرند
گردشگران ایرانی در سفر به ترکیه هشدار دستگاه دیپلماسی را جدی بگیرند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارند به دلیل ناامنی‌های ایجاد شده در ترکیه، گردشگران ایرانی باید از مسافرت به این کشور پرهیز کنند و نسبت به جدی گرفتن هشدار سفارت کشورمان در آنجا اهتمام بیشتری داشته باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارند به دلیل ناامنی‌های ایجاد شده در ترکیه، گردشگران ایرانی باید از مسافرت به این کشور پرهیز کنند و نسبت به جدی گرفتن هشدار سفارت کشورمان در آنجا اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش یوپنا به نقل از خانه ملت- محمّدجواد یافتیان؛ ترکیه، کشوری زیبا که امروزه به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا محسوب می‌شود. مقصدی که شاید بسیاری از ایرانیان نیز برای تفریح به آنجا مسافرت کرده و تجربه حضور در این کشور را داشته اند اما این روزها تب و تاب تحولات سیاسی داخلی این کشور و منطقه موجب شده تا کشورهای مختلف به گردشگران خود هشدار دهند تا از سفر به ترکیه پرهیز کنند.

چندی پیش بود که به دلیل تحولات سیاسی این کشور، ممنوعیت سفر به کشور ترکیه از سوی ایران و تعدادی دیگر از کشورها اعمال شد؛ موضوعی که صنعت گردشگری ترکیه را تضعیف کرد و موجب شد تا مسئولات ترکیه از ایران درخواست کنند این ممنوعیت را لغو کند.

پس از ایجاد آرامش، روند اعزام مسافر به ترکیه از سر گرفته شد تا جایی که مجددا به دلیل تنش‌های سیاسی این کشور با همسایگان خود، سفارت کشورمان در ترکیه به گردشگران ایرانی اعلام هشدار کرد زیرا سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه و استانداری آنکارا از احتمال وقوع عملیات تروریستی اطلاع داده‌اند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از پرهیز مسافرت به ترکیه گفتند و نسبت به جدی گرفتن هشدار سفارت کشورمان در ترکیه توسط مسافران ایرانی تاکید کردند که در ادامه می‌خوانید.

هشدار در مورد سفر گردشگران به ترکیه بر اساس ارزیابی‌های دقیق و دریافت اطلاعات مختلف است

عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی مجلس معتقد است هم اکنون بدلیل عدم وجود وضعیت آرامش در ترکیه، تضمینی برای جان مسافران ایرانی وجود ندارد لذا انتخاب مقاصد دیگر از بروز خطر جلوگیری می‌کند.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن ضرورت توجه گردشگران ایرانی به هشدارهای سفارت کشورمان در ترکیه در مورد احتمال وقوع عملیات تروریستی که سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه و استانداری آنکارا اطلاع رسانی کرده است، گفت: اگر به موراد امنیتی توجه نشود، نتیجه و عاقبت سفر به این کشور مشخص نخواهد بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون تضمینی برای جان گردشگران ایرانی در ترکیه وجود ندارد، اظهار کرد: اطلاعیه‌های دستگاه دیپلماسی کشورمان درخصوص به تعویق انداختن سفر به ترکیه، بر اساس ارزیابی‌های دقیق و دریافت اطلاعات مختلف است که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی با اشاره به حوادث رخ داده برای چند گردشگر ایرانی در ترکیه طی روزهای گذشته، ادامه داد: مسئولان کشور ترکیه در پی ممنوعیت اعزام گردشگران ایرانی، درخواست‌های زیادی به منظور برقراری مجدد تورهای مسافرتی ایرانیان بر اساس ثبات شرایط موجود در آن کشور و اعلام وجود فضای امن برای گردشگران خارجی داشتند لذا هم اکنون باید نسبت رخداد هر حادثه‌ای پاسخگو باشند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه هم اکنون ترکیه به دنبال شرکت در عملیات آزادسازی منطقه موصل عراق است لذا می‌توان اذعان کرد که وضعیت آرامش در ترکیه وجود ندارد، تصریح کرد: تورهای گردشگری داخلی می‌توانند مقاصد دیگری را به گردشگران ایرانی معرفی کنند تا از بروز خطر جلوگیری شود.

عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در صورت بروز رخدادی خصوصا حوادث جانی برای ایرانیان در ترکیه، دیگر نمی‌توان ان را جبران کرد لذا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید اطلاع رسانی دقیق و به موقعی در این زمینه داشته باشد تا گردشگران با آگاهی از شرایط، این کشور را برای مقصد تفریح انتخاب کنند.

هشدار دستگاه دیپلماسی، اتمام حجت برای سفر گردشگران ایرانی به ترکیه است

عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با اشاره به اینکه هشدار سفارت کشورمان در آنکارا در راستای حفاظت از جان گردشگران ایرانی است، گفت: هشدار دستگاه دیپلماسی، اتمام حجت برای سفر گردشگران ایرانی به ترکیه است.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه درگیری نیروی‌های عراقی با داعش در موصل موجب شده تا وضعیت امنیت در کشور ترکیه تحت تاثیر قرار بگیرد، گفت: داعشی‌ها با توجه به وضعیت موجود حتما دست به اقدامات و عملیات‌های تروریستی می‌زنند تا شرایط را به نفع خود رقم بزنند؛ از این رو ممکن است کشورهای اطراف عراق مانند ترکیه تحت تأثیر این اقدامات قرار بگیرند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه اطلاعیه و هشدار سفارت کشورمان در آنکارا مبتنی بر شرایط کنونی کشور عراق و ترکیه و در راستای حفاظت از جان گردشگران ایرانی است، اظهار کرد: بر اساس هشدار مقامات کشورمان در ترکیه، هموطنان‌مان در صورت ضروری نبودن سفرشان، سفر خود را به تعویق بیاندازند و هشدار دستگاه دیپلماسی، اتمام حجت برای سفر گردشگران ایرانی به ترکیه است.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشورمان نقش اساسی در اطلاع رسانی و جلوگیری از بروز خطر برای گردشگران ایرانی در ترکیه بر عهده دارد، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند با آگاهی‌بخشی و تبلیغات مناسب، مسافران را به سایر مقاصد گردشگری راهنمایی کند.

نانواکناری با اشاره به اینکه رکن اساسی اقتصاد ترکیه متکی به حضور گردشگران است لذا این کشور اهتمام جدی به ایجاد شرایط مناسب برای گردشگران دارد، ادامه داد: باید اذعان کرد که مسئولان ترکیه باید شرایط امنی برای حضور گردشگران خصوصا ایرانیان ایجاد کنند.

عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با یادآور شدن این موضوع که می‌توان از فرصت کنونی بهره برد و گردشگران را به بازدید از مناطق گردشگری جذاب و گوناگون داخلی ترغیب کرد، خاطرنشان کرد: جاذبه‌هایی در ایران گردی وجود دارد که در هیچ کشور دنیا وجود ندارد و این امر باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

ناامنی‌های ترکیه در کمین جان گردشگران ایرانی/ لزوم جایگزینی سایر مقاصد گردشگری برای مسافران

رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با تأکید بر اینکه گردشگران ایرانی در صورت امکان از سفر به ترکیه پرهیز کنند، از وزارت خارجه و سازمان میراث فرهنگی خواست تا با اطلاع رسانی دقیق و به موقع، ایرانیان را از خطرات موجود مطلع کنند.
جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اطلاعیه سفارت کشورمان مبنی بر احتمال وقوع عملیات تروریستی در اماکن حساس ترکیه، گفت: هم اکنون در منطقه خاورمیانه درگیری‌های زیادی در حال وقوع است و پس از انجام عملیات ارتش عراق در موصل، تکفیری های داعشی خطر جدی برای سایر کشورها مانند ترکیه محسوب می‌شوند؛ بر این اساس، خطر در کمین جان گردشگران ایرانی است و آنها را تهدید می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: گردشگران ایرانی باید به اطلاعیه سفارت کشورمان در آنکارا توجه کنند و در صورت ضروری نبودن، سفر خود را به تعویق بیاندازند.

وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان باید با اطلاع رسانی دقیق و به موقع ایرانیان را از خطرات موجود مطلع کنند تا شاهد رخداد تلخی نباشیم.

کوچکی‌نژاد ضمن تاکید بر اینکه گردشگران ایرانی سهم بسزایی در ایجاد رونق گردشگری کشور ترکیه دارند از این رو برای ادامه تعامل بهتر در این زمینه باید نسبت به رفع دغدغه‌های کنونی اقدام مؤثری از سوی طرف مقابل انجام شود، ادامه داد: چندی پیش نیز سفیر ترکیه در کشورمان اعلام کرده بود از لحظه‌ای که کودتا اتفاق افتاده، هیچ گردشگر ایرانی یا غیرایرانی آسیب ندیده و تأکید کرد «اگر در زمان برقراری وضعیت فوق‌العاده ضرری به توریست‌ها یا تجار ایرانی وارد شود، ما هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم» از این رو باید تدابیر ویژه‌ای برای حفظ جان ایرانیان اندیشیده شود.

رییس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گردشگران ایرانی می‌توانند تا برقراری امنیت کامل در ترکیه، مقصد دیگری را برای سفرهای تفریحی خود انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: تورهای گردشگری داخلی نیز می‌توانند در این راستا تلاش کنند و با راهنمایی مسافران سایر مقاصد مناسب توریستی را به مسافران ارائه کنند.