فرصتی بی نظیر برای همدلی کارکنان و اعضای علمی دانشگاه پیام نور
فرصتی بی نظیر برای همدلی کارکنان و اعضای علمی دانشگاه پیام نور

استقبال فراوان مردم از دانشگاه پیام نور مسئولیت مجموعه همکاران در این دانشگاه را سنگین تر نموده و تکریم دانشجو به عنوان یک اصل مهم باید مد نظر همه پرسنل زحمتکش دانشگاه قرار بگیرد.

گروه دانشگاه – در چند سال اخیر شاهد رشد روزافزون مراکز دانشگاهی در کشور بوده ایم و این رشد هم زمان با کاهش شدید جمعیت دانشجویی کشور بوده است و این روند موجب شده تا رویه گذشته نیز معکوس شود، یعنی در گذشته شاهد تقاضای حداکثری دانش آموزان برای ورود به موسسات آموزش عالی بودیم اما این در حالیست که امروز موسسات آموزشی و دانشگاهها باید تمام توان خود را برای جذب دانشجو بگذارند.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، طبیعتا دانشگاههای که در روند جذب دانشجو ضعیف عمل کنند، عملا ظرفیت موجودشان معطل خواهد ماندو این امر در نهایت به معنای تعدیل مراکز و واحدها و به نوعی پایان کاری برای برخی دانشگاه است.

امروزه دانشگاهها برای جذب بیشتر دانشجو با هم رقابت می کنند و چاره ای هم جز این ندارند و به گونه ای تنازع برای بودن دانشگاه ها محسوب می شود زیرا حیات دانشگاه وابسته به حضور دانشجو می باشد.

در این میان دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور که بخش عمده بودجه خود را از طریق شهریه دانشجویان تامین می کند، تقریبا شرایط همسان با سایر دانشگاههای شهریه بگیر را رادر البته با این تفاوت که اقبال عمومی به این دانشگاه بیشتر است.

در دانشگاه پیام نور البته مردمی بودن و کیفیت مطلوب دانشگاه، علیرغم همه بی مهری ها نسبت به این دانشگاه موجب شده تا در ۲ سال اخیر عملا کاهش دانشجو به آن معنا در این دانشگاه وجود نداشته باشد و این نشان از اعتقاد و اعتماد مردم به این دانشگاه است اما در هر صورت نمی توان مانند گذشته برخورد کرد چرا که دانشگاههای رقیب به شیوه های متعدد در حال جذب دانشجو هستند.
اکنون پیام نور در موقعیتی قرار دارد که با پیگیری ریاست عالیه دانشگاه ، فرصت جذب دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت و از طریق ثبت نام بدون آزمون حتی با مراجعه مستقیم به واحدها و مراکز دانشگاه فراهم آمده است.

این فرصت، زمان مغتنمی برای همدلی خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور خواهد بود تا بتوانند با درک فرصت پیش رو و احساس مسئولیت در برابر آینده خود و دانشگاه، هر کس به اندازه توان خود در معرفی بهتر و بیشتر دانشگاه تلاش کند.

استقبال فراوان مردم از دانشگاه پیام نور مسئولیت مجموعه همکاران در این دانشگاه را سنگین تر نموده و تکریم دانشجو به عنوان یک اصل مهم باید مد نظر همه پرسنل زحمتکش دانشگاه قرار بگیرد.

نباید همکاران دانشگاهی در بخش های مختلف خود را با مقوله ثبت نام و جذب دانشجو بی تفاوت بدانند چرا که تمام خانواده پیام نور بر یک کشتی سوار هستند و سرنوشت همه مشترک خواهد بود و می طلبد تا در سایه همدلی و تلاش مضاعف و استفاده حداکثری از فرصت پیش رو در معرفی شرایط، رشته ها و ثبت نام متقاضیان ادامه تحصیل دانشگاهی هر کارمند و عضو علمی کار را از خود و خانواده و دوستانش آغاز کند، باشد که در این فرصت بتوانیم بار دیگر قدرت و توان بزرگتری دانشگاه دولتی ایران را به رخ بکشیم. انشاله