مشروح مناظره جنجالی وکیلی و نقوی حسینی در برنامه زنده (+فیلم)
مشروح مناظره جنجالی وکیلی و نقوی حسینی در برنامه زنده (+فیلم)

موضوع تغییر و تحولات در کابینه دولت یازدهم  در برنامه متن – حاشیه شبکه سوم سیما با حضور دو تن از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت به گزارش خبرگزاری یوپنا، موضوع تغییر و تحولات در کابینه دولت یازدهم در برنامه متن- حاشیه شبکه سوم سیما با حضور “سید حسین […]

موضوع تغییر و تحولات در کابینه دولت یازدهم  در برنامه متن – حاشیه شبکه سوم سیما با حضور دو تن از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری یوپنا، موضوع تغییر و تحولات در کابینه دولت یازدهم در برنامه متن- حاشیه شبکه سوم سیما با حضور “سید حسین نقوی حسینی” و “محمدعلی وکیلی” دو تن از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آرایش زیر پوستی مجلس را نمایانگر می کند
دکتر محمد علی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جلسه رای اعتماد به وزاری پیشنهادی دولت اولین ایستگاه جدی در مجلس دهم است، گفت: در  این جلسه آرایش زیر پوستی مجلس نمایانگر خواهد شد.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اثر مشاهدات فضای مجلس در روز جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، صحنه پر چالشی نخواهیم داشت، ادامه داد: به لحاظ نشانه شناسی گرایش مجلس یک گرایش اعتدالی است و هم اکنون صدای حمایت از دولت صدای منحصر فراکسیون امید تلقی نمی شود و صدای نزدیکی به دولت در جریان مقابل ما هم مشهود است.
هر سه وزیر پیشنهادی دولت رای اعتماد مجلس را کسب می کنند
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا کنون آرایش جدی در مخالفت با وزرای پیشنهادی در مجلس مشاهده نشده خاطر نشان ساخت: برداشت بنده این است که سه وزیر پیشنهادی دولت موفق به کسب رای اعتماد از مجلس خواهند شد.
حذف درس حسین فهمیده از کتب درسی در این دولت اتفاق افتاد
در ادامه این بحث سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ضمن تبریک روز بسیج دانش آموزی و گرامیداشت روز شهادت حسین فهمیده از حذف درس حسین فهمیده از کتب درسی که در این دولت اتفاق افتاده انتقاد کرد و اظهار داشت: احتمالا FATF به این دلیل که چرا خشونت طلبی ها  در کتب درسی آمده  بنا دارد زیر بنای  بسیج دانش آموزی را بر هم بزند.
وی با بیان اینکه در جریان تغییر و تحولات در کابینه دولت باید به سوال پاسخ داد، گفت: اول اینکه آیا آنچه که در دولت اتفاق افتاده ترمیم کابینه محسوب می شود؟ دوم اینکه اگر بنا بود دولت کابینه خود را ترمیم کند، چرا این وزارت خانه ها مگر  مطتلیات اساسی مردم از این دستگاه ها بود؟ و سوم اینکه چرا دولت وزرای که در ابتدای این دولت نتوانسته بودند از مجلس کسب رای اعتماد کنند را مجددا به مجلس معرفی کرده است ؟
استعفای «فانی» فرار رو به جلو بود/ استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس رای می آورد
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح فانی ، وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار داشت که ۲۰۰ رای هم می آورد خاطر نشان ساخت: استعفای فانی یک فرار رو به جلو بود و طرح استعفای وزرای فرهنگ و ورزش نیز به دلیل ضعف مدیریتی نبوده است؛ لذا نمی توانیم بگوییم که کابین دولت ترمیم پیدا کرده است.
نقوی حسینی با اشاره به اتفاقات در حوزه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: هم اکنون یک میلیون و صد هزار معلم از ما سوال دارند و اگر رئیس جمهور رضایت فرهنگیان را مدنظر داشت وزیر مربوطه را دو سال قبل کنار می گذاشت.
این عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اکنون مشکل دارای اولویت دار جامعه بیکاری رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی است پس اگر قرار است کارآمدی دولت ارتقا پیدا کند می باشد مطالبات مردم در این حوزه ها پاسخ داده می شد.
شاید ۲۰۰ نفر مخالف استیضاح فانی بود

وکیلی در ادامه گفت: اگر دستگاه‌های اقتصادی هم برای تغییرات انتخاب می‌شدند باز هم این سوالات مطرح می‌شد.

وی ادامه داد: اگر در سطوح مدیریتی در زمان مورد نیاز تغییراتی ایجاد شود نشان دهنده پاسخگویی دستگاه است.

عضو فراکسیون امید مجلس، تصریح کرد: اگر من هم انتخابگر بودم از جای دیگری شروع می‌کردم. همانطور که ۲ ماه پیش تغییر را به رئیس جمهور گوشزد کرده بودیم.

وکیلی با بیان این که تغییرات در کابینه در جهت ترمیم آن است، گفت: در هیئت رئیسه در یک جلسه بحث بر سر این بود که شاید ۲۰۰ نفر مخالف استیضاح آقای فانی باشند و ممکن بود وی برکنار نشود.

بازی عدم معرفی به هنگام وزرا بازی با مجلس بوده که پیشتر مرسوم بود/ دولت حرمت مجلس حفظ کرد

وکیلی دیگر نماینده مجلس نیز با انتقاد از معرفی سه وزیر پیشنهادی بیان داشت: بهتر بود دولت سه وزارت خانه مربوطه را با سرپرست مدیریت می کرد تا در موقعیت دیگری افراد با صلاحیت را به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی می کرد.
وی تغییر کابینه دولت در این بازده زمانی را قابل تحسین دانست و گفت: البته معرفی به هنگام وزرای پیشنهادی از سوی دولت را می توان یک اقدام مناسب قلمداد کرد چراکه بازی عدم معرفی به هنگام وزرا بازی با مجلس بوده که پیشتر مرسوم بوده است لذا دولت درصدد بوده تا حرمت مجلس را حفظ کند.
فتنه خط قرمز نظام است
نقوی حسینی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، دانش آشتیانی سابقه وزارت علوم را دارد گفت: ایشان در مجلس قبلی رای اعتماد کسب نکرد و لذا در فتنه ۸۸ نقش فعالی دارد به طوری که اسناد مستند آن موجود است.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه، هیچ کس حق ندارد از این خط قرمز عبور کند بیان کرد: فتنه گرسرمایه انسانی نیست بلکه سرمایه آمریکایی ها است.
وی با اشاره به وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: هنوز راجع به سلطانی فر به جمع بندی نرسیده ایم اما نقدهایی  پیرامون برنامه های ایشان وجود دارد و آن اینکه ایشان بیشتر برنامه هایش معطوف به ورزش است و به موضوع جوانان  کمتر توجه شده است.
نقوی حسینی با بیان اینکه، این تغییرات دولت ترمیم نیست افزود: اگر قرار به ترمیم بود باید از دستگاههای دیگر این امر صورت می گرفت.

وی با بیان این که دانش آشتیانی فعال در فتنه ۸۸ است، گفت: در مجلس نهم فیلمی از وی پخش شد که نشان می‌داد وی فعال در فتنه ۸۸ است. مگر فتنه ۸۸ خط قرمز نظام نیست، مگر دولت جزء نظام نیست؟

نقوی حسینی با بیان این که چرا لجبازی در دولت‌های قبلی بد بود اما در این دولت خوب شده است؟ افزود: فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است، چون این فتنه چنگ به چهره نظام کشیده است.

وی تصریح کرد: آقای دانش‌آشتیانی گفته است بسیج دانشجویی را باید از دانشگاهها بیرون کنیم.

نقوی حسینی گفت: کسانی که در فتنه حضور داشتند سرمایه‌های نظام نیستند بلکه آنها سرمایه‌های آمریکا هستند.

تا کی باید اسم فتنه را بر روی سرمایه های انسانی خود بگذاریم؟

دکتر وکیلی با بیان اینکه، عدم درک  آشتیانی از مشکلات و معضلات جامعه فرهنگی اتهام ناروا است ادامه داد: ایشان ستاد فعال کردن امکانات تحصیلی را در جنگ برای بسیجیان مهیا  کردند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه، ۸ هزار میلیارد از بانک سرمایه  که سهامداران آن صندوق ذخیره فرهنگیان بود به یغما رفته است گفت: اینکه بخواهیم ۸ هزار میلیارد تخلف را به پای دولت بنویسیم خلاف انصاف است.

وکیلی در پاسخ به نقوی حسینی با بیان اینکه تغییر برای کارآمدی مطلوب است، گفت: با آقای حسینی در مورد این که چرا از جامعه فرهنگی فردی انتخاب نشده است، موافقم و باید پرسید چرا محمدعلی نجفی برای این پست انتخاب نشد.

وی تصریح کرد: البته در رزومه دانش آشتیانی آمده است که دوره ابتدایی وی سابقه آموزش و پرورشی دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این که دولت یازدهم به معیشت فرهنگیان توجه ویژه‌ای دارد، گفت: در زمان روحانی ۳۸ درصد معیشت فرهنگیان بهبود یافته است.

وی عدم رای به وزیر را از مجلس دلیلی بر عدم صلاحیت ندانست و ادامه داد: مگر ممکن است رئیس جمهور کسی را که سابقه مجازات دارد را بدون عبور از دالان های دستگاه های چهار گانه برای وزیری معرفی کند.

 وکیلی تصریح کرد: اگر آقای دانش‌آشتیانی جزء فتنه بوده است پس چرا محاکمه نشده است؟ مگر می‌شود رئیس جمهور فردی که سوابق اینچنین داشته باشد را به مجلس معرفی کند.

وی تصریح کرد: نمی‌دانم شمشیر ۲ لبه فتنه تا چه زمانی باید بر سر سرمایه‌های نظام باشد. تا کی باید اسم فتنه را بر روی سرمایه های انسانی خود بگذاریم!؟ ما چرا هرکه را نمی پسندیم به مسلخ فتنه می بریم!؟

وکیلی با اشاره به اینکه، تغییر باید از نقطه دیگری آغاز می شود گفت: تغییر در دولت خوب است اما کافی نیست لذا باید ترمیم از دستگاههای دیگر شروع می شود.
دانش‌آشتیانی تنها ۸ صفحه به مجلس برنامه ارائه داده

نقوی حسینی در پاسخ به اظهارات وکیلی گفت: شما از کجا می‌دانید دانش‌آشتیانی بازداشت نشده است.

وی ادامه داد: کسی که در فتنه نقش داشته از حقوق سیاسی و اجتماعی محروم نمی‌شود. ما اعتقاد داریم نباید فردی را از مسجد برانیم اما فرد خطاکار نباید امام جماعت نیز شود.

عضو فراکسیون ولایت تصریح کرد: دانش‌آشتیانی تنها ۸ صفحه به مجلس برنامه ارائه داده است.

نقوی حسینی درباره مخالفت با مسعود سلطانی‌فر نیز گفت: درباره وی جمع‌بندی نداریم و تنها نقد داریم که باید در نشست‌ها به آنها پاسخ دهد.

وی ادامه داد: سلطانی فر از ۵۰ چند صفحه‌ای که به مجلس برنامه ارائه داده است ۴۲ صفحه‌ آن برای ورزش است و ۸ صفحه آن برای جوانان است.

«برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید»