پایان حاشیه های عجیب انتصاب یک مدیرکل در سازمان امور مالیاتی/ نماینده منتقد: از مدیر جدید حمایت می کنیم
پایان حاشیه های عجیب انتصاب یک مدیرکل در سازمان امور مالیاتی/ نماینده منتقد: از مدیر جدید حمایت می کنیم

در پی انتصاب مدیرکل جدید سازمان امور مالیاتی استان گیلان برخی از نمایندگان این استان به مخالفت با آن پرداختند و حتی گفته می شود سازمان مزبور را تهدید به تحقیق و تفحص کردند.

گروه سیاسی – در پی انتصاب مدیرکل جدید سازمان امور مالیاتی استان گیلان برخی از نمایندگان این استان به مخالفت با آن پرداختند و حتی گفته می شود سازمان مزبور را تهدید به تحقیق و تفحص کردند.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه معارفه مدیرکل جدید سازمان امور مالیاتی استان گیلان پس از آنکه سازمان مزبور از انتصاب گزینه مورد حمایت چند تن از نمایندگان به دلیل سیاست فراگیر خود در عدم انتصاب مدیران بومی به دلیل مشکلاتی که در گذشته رخ داده بود امتناع کرد با تهدید نمایندگان به طرح تحقیق و تفحص در محلس مواجه شد.
سازمان امور مالیاتی کشور در سیاست جدید خود که بر مبنای آن مدیران بیش از نیمی استانها را منصوب کرده از انتصاب مدیران بومی دوری گزیده زیرا معتقد است تجربه سالهای گذشته نشان میدهد مدیران بومی به دلیل فشارهای روانی و مناسبات درون استانی یا در فرایند انجام ماموریت های خود دچار مشکلات اساسی و موانع جدی می شوند یا شائبه هایی مبنی بر رانت خواهی و یا سفارشات متعدد برای تبعیض در اخذ مالیات به ویژه از شرکت های بزرگ که دارای لابی های قوی هستند به وجود می آید.

در همین خصوص برای استان گیلان نیز مانند سایر استانها چنین سیاستی در پیش گرفته شد اما برخی نمایندگان به ویژه دوتن از آنها که ارتباط موضوعی نزدیکتری نیز دارند با تهدید به طرح تحقیق و تفحص از سازمان امور مالیاتی خواهان لغو جلسه معارفه و انتصاب نیروی بومی مورد حمایت خود به این سمت شدند که از سوی سازمان مالیاتی رد شد.

همچنین مجموعه مدیریتی استان و کارکنان سازمان در آن استان از انتصاب صورت گرفته اعلام رضایت و حمایت کرده اند.

نماینده منتقد: از مدیر جدید حمایت می کنیم/ از فرزندان توانمند گیلان استفاده شود

در همین حال یکی از نمایندگان منتقد این انتصاب از اعلام حمایت خود از این تصمیم خبر داد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در توضیح این ماجرا گفت: دلیل مخالفت نمایندگان برای استفاده از نیروهای توانمند استان گیلان بود.

مهرداد بائوج لاهوتی به خبرگزاری «یوپنا» گفت: استدلال رئیس کل سازمان امورمالیاتی مبنی شائبه سفارش پذیری استدلال خوبی نبود و چرا که سایر کارمندان و مدیران شهرستانی و میانی بومی هستند و در این صورت آنها هم باید عوض شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: چارچوب های قانونی برای جلوگیری از تخلف وجود دارد و اگر تخلفی صورت بگیرد از طریق مجاری قانونی قابل پیگیری است.

لاهوتی تاکید کرد: در استان گیلان نیروهای توانمندی وجود دارد که انتظار می رود آقای تقوی نژاد از ظرفیت آنها استفاده کند و در انتصابات سایر استان ها و بر اساس همین سیاست از ظرفیت و توانمندی آنها استفاده شود.

نماینده مردم لنگرود تاکید کرد: اکنون که این انتصاب صورت پذیرفته است از آن حمایت می کنیم و با مدیرکل جدید همکاری و تعامل خواهیم داشت و برای وی آروزی موفقیت داریم.