دانشجویان فرنگی کار بر سکوی سوم جهان
دانشجویان فرنگی کار بر سکوی سوم جهان

تیم کشتی فرنگی کشورمان در دوازدهمین دوره رقابت‌های كشتی قهرمانی دانشجويان جهان در ترکیه بر سكوی سوم قرار گرفتند.

به گزارش یوپنا؛ آخرين روز از رقابت‌های كشتی قهرمانی دانشجویان جهان با كسب سه نشان برنز برای كشتی‌گیران فرنگی كشورمان و كسب مقام سوم تیمی این رشته در کروم ترکیه به پایان رسید.

در این مسابقات ترکیه با ۶۴ امتیاز قهرمان شد و تیم های ایران و بلاروس هر دو با ۵۹ امتیاز اما باتوجه به داشتن مدال طلا بلاروس دوم شد و ایران در جایگاه سوم قرار گرفت.

کسب سه مدال برنز كشتی‌فرنگی دانشجویان کشور/ ایران بر سکوی سوم

در رقابت های روز آخر، محمد رضا گرایی در وزن ۶۶ كیلوگرم در دور اول کشتی گیر اوکراین دارنده مدال طلای جوانان جهان را برد ، در دور دوم اسپانیا را از پیش رو برداشت اما در دور سوم مقابل نماینده ترکیه تن به شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد، در این مرحله با شکست نماینده لهستان مدال برنز را از آن خود کرد.

رسول گرمسیری در وزن ۷۵ كیلوگرم، در اولین مسابقه امروز خود مقابل نماینده روسیه به برتری رسید و  برابر ورزشکاری از لهستان شکست خورد تا به دیدار رده بندی برسد گرمسیری در مسابقه رده بندی برابر حریف بلاروس خود به برتری دست یافت و توانست دومین مدال برنز امروز کاروان کشتی فرنگی کشورمان را بدست آورد.

کسب سه مدال برنز كشتی‌فرنگی دانشجویان کشور/ ایران بر سکوی سوم

همچنین سامان عزیزی در وزن ۸۵ كیلوگرم  ، در مسابقه اول خود برابر کشتی گیر میزبان به برتری رسید و با شکست برابر نمایندگان مجارستان، روسیه و بلاروس شکست خورد  و در رده پنجم ایستاد.

امیر قاسم منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در برابر کشتی گیر فرنگی کار قزاقستان به پیروزی دست یافت . وی در دومین مسابقه امروز به نماینده بلاروس نتیجه را واگذار کرد و با این شکست به دیدار رده بندی رسید منجزی در دیدار رده بندی موفق به برتری برابر ورزشکار لهستان شد و با کسب نشان برنز، آخرین مدال کاروان کشتی ایران را از آن خود کرد.

کسب سه مدال برنز كشتی‌فرنگی دانشجویان کشور/ ایران بر سکوی سوم

پیش از این هم تیم كشتی فرنگی كشورمان  در روز نخست این رقابت ها توسط فرشاد عیسوند در وزن ۵۹ کیلو گرم صاحب مدال نقره و برومند اصلان در وزن ۷۱ کیلوگرم صاحب مدال برنز شده بود به این ترتیب تیم کشتی فرنگی ایران در دوازدهمین دوره رقابت های کشتی دانشجویان جهان در کروم ترکیه با ۵ مدال شامل یک نقره و چهار برنز به کار خود پایان داد. این تیم صبح روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه وارد کشور خواهد شد.

کسب سه مدال برنز كشتی‌فرنگی دانشجویان کشور/ ایران بر سکوی سوم

تیم کشتی آزاد دانشجویان کشورمان نیز در این رقابت ها با کسب هشت مدال شامل ۵ طلا و سه برنز بر سکوی نخست جهان قرار گرفت.

دوازدهمین دوره مسابقات كشتی قهرمانی دانشجویان جهان با حضور نمایندگان ۲۵ كشور جهان از چهارم تا نهم آبان‌ماه در کروم ترکیه برگزار شد.