به دنبال انتخاب میشل عون به رییس‌جمهوری لبنان، بشار اسد تلفنی با او گفت‌وگو کرد.

به گزارش یوپنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، در تماسی تلفنی با میشل عون، رییس‌جمهوری جدید لبنان، انتخاب او را تبریک گفت.
اسد در این گفت‌وگو ضمن آروزی موفقیت برای عون در مسئولیت جدید، ابراز امیدواری کرد که انتخاب او به تقویت ثبات لبنان و تحقق آینده‌ای بهتر برای مردم این کشور کمک کند.
 میشل عون، هم‌پیمان جریان مقاومت لبنان روز دوشنبه از سوی پارلمان این کشور به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور لبنان انتخاب شد.
پارلمان لبنان پس از دو سال و نیم بالاخره امروز با حضور تمام ۱۲۷ نماینده از ۱۲۸ نماینده پارلمان (یک نماینده استعفا کرده است) به حدنصاب رسید و در یک رای‌گیری مخفی در دور دوم، ژنرال میشل عون به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد تا به طولانی‌ترین دوره خالی ماندن پست حساس ریاست جمهوری در تاریخ این کشور، پایان داده شود.
رییس‌جمهوری لبنان پس از ادای سوگند در اولین سخنرانی خود در این سمت گفت: به عنوان رئیس جمهوری تمامی لبنانی‌ها که از سوی مجلس و ملت لبنان به من واگذار شده، تمام تلاش خود را برای عبور لبنان از شرایط سخت کنونی که همه انتظار دارند لبنان از آن موفق بیرون بیاید، به کار می‌گیرم.
او درباره سوریه نیز گفت: ما خواهان توقف جنگ سوریه و بازگشت آوارگان با کمک جامعه جهانی و تلاش‌های سازمان ملل هستیم. لبنان باید سیاستی مستقل در پیش بگیرد. به اعتقاد ما تا بحران سوریه حل نشود مساله آوارگان و بار سنگین آنها بر ملت لبنان نیز ادامه خواهد داشت.
از سوی دیگر، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز در تماسی با میشل عون انتخاب او را به عنوان رئیس جمهور لبنان تبریک گفت و برای او آزروی توفیق در مسئولیت ملی جدیدش کرد.