تقسیم بندی استانی برای تردد منظم زائران اربعین
تقسیم بندی استانی برای تردد منظم زائران اربعین

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی از تقسیم‌ بندی استانی برای ورود و خروج زائران اربعین حسینی از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه خبر داد.

به گزارش یوپنا، عطرچیان گفت: طبق مصوبه ستاد اربعین تمام زائران فقط می‌توانند از مرزهای ثبت شده در ویزای خود خارج و وارد
شوند.
عطرچیان افزود: همه زائران استان‌های شمال و شمال غرب از مرز مهران، استان‌های مرکزی و شمال شرقی از مرز شلمچه و چزابه و استان‌های جنوبی و جنوب شرق از مرز شلمچه تردد کنند.
اوگفت: طبق مصوبه ابلاغی ستاد اربعین به تمام استان‌ها، زائران در زمان برگشت نیز باید از مرزهای زمان رفت خود به کشور بازگردند و هیچ‌کس از آن مستثنا نیست.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی تأکید کرد: این تقسیم‌بندی بایدرعایت شود و طبق مهر مندرج در روادید، زائر نمی‌تواند از مرز دیگری وارد یا خارج شود.
عطرچیان با اشاره به شلوغی مرز مهران در سال گذشته خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد جمعیت از مهران و ۴۰ درصد از دو مرز دیگر به عراق رفتند و ۷۰ درصد زائران از مرز مهران و ۳۰ درصد از شلمچه و چزابه به کشوربازگشتند.
او با اشاره به هدف اصلی اجرای این طرح گفت: تقسیم‌بندی تردد از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه برای جلوگیری از طولانی شدن مدت انتظار و تشکیل صف‌های طولانی انجام شد که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده ۴۲ درصد زائران از مرز مهران و ۵۸ درصد از مرزهای شلمچه و چزابه از کشور خارج و وارد خواهند شد.
دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین یادآور شد: با این تقسیم‌بندی بار ترافیکی عبوری زائران از جاده‌های منتهی به مهران نیز کاهش پیدا می‌کند.