امام جمعه تهران: گرایش برخی مسئولان به آمریکا باید حل شود /باید رهبری بیایند و اینگونه دردودل کنند؟
امام جمعه تهران: گرایش برخی مسئولان به آمریکا باید حل شود /باید رهبری بیایند و اینگونه دردودل کنند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در برجام معلوم شد که آمریکا دروغ می‌گوید، وعده می‌دهد اما زیر پا می‌گذارد.

به گزارش یوپنا، آیت الله موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز اظهار داشت: در برجام معلوم شد که آمریکا دروغ می گوید؛ خلف وعده می کند. وعده می دهد اما زیر پا می گذارد. می گوید تحریم ها را برمی داریم اما نه تنها برنمی دارد بلکه بیشتر هم می کند.

اهم اظهارات خطیب نماز جمعه تهران را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*تمام برنامه‌های حکومتی باید براساس تدبیر الهی باشد، در حکومت اسلامی باید یک اتاق فکر باشد و در این اتاق فکر تمام معضلات و چالش هایی که وجود دارد را قرار دهند و بر روی تمام آن فکر کنند و ببینند که راه حل چیست. مشکلات را باید حل کرد. اگر در ادارات فساد است باید حل شود و اگر در جامعه فساد اخلاقی و بیکاری وجود دارد باید حل شود و اگر گرایشی در بین بعضی‌ مسئولان به آمریکاست، باید حل شود.

*به رشد علمی باید توجه شود که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند. باید برنامه ریزی شود تا رشد علمی شکل یابد. تقویت باورها مخصوصا در مقابل نفوذ آمریکا که باز مقام معظم رهبری مکررا هشدار داده اند را باید داشته باشیم و مسوولین باور کنند که می توانند روی پای خود بایستند و می توانند مشکلات را خودشان حل کنند. در دلشان این معنا نباشد که باید آمریکا را برای حل مشکلات داشته باشیم.

* ما می‌توانیم در مقابل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، بررسی و دقت و تحلیل و برنامه ریزی کنیم و مشکلات را حل کنیم. نیازی به مذاکره با آمریکا در حل مشکلات نیست.

*مقام معظم رهبری نام برده‌اند از این که تعدادی کتاب در رابطه با جنایات و خطرات آمریکا هست و چرا این کتاب‌ها در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود. چرا فرزندان ما از روز اول در رابطه با مساله نفرت و انزجار و دشمنی با آمریکا تربیت نمی‌شوند و این موضوع جای تاسف است. باید مقام معظم رهبری این جور درددل کنند. نظام ما نظام اسلامی است. براداران و خواهران، آمریکا دشمن اسلام است و این دشمنی باید در دل فرزندان ما از دوران کودکی تا دوران نوجوانی و جوانی و … تثبیت شود.

*باید جایگاه سیاست در دین روشن شود و جامعه را روشن کنیم. افراد متحجر بد فکر نکنند. جریاناتی که در جهان حاکم است و یا در جهان اسلام و در تشیع و در کشور ما، جریانات مثبت یا جریانات منفی است که باید مسوولین کاملا بیدار باشند و جریانات را بشناسند و از جریانات مثبت حمایت کنند و با جریانات منفی مبارزه کنند. چالش ها و بحران ها را باید شناخت و ریشه یابی کرد و راه گذر از آن ها را شناخت و به مردم تعلیم داد. نگوییم شدنی نیست نگوییم نمی شود، مسوولین نگویند که نمی شود همه مشکلات قابل حل است و می توانیم. به امام می گفتند که با شاه وآمریکا نمی توانید در بیفتید، فرمود می توانیم شاه رفتنی است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. ما می توانیم در مقابل آمریکا بایستیم و می توانیم قدرت آمریکا را در هم بشکنیم و از طریقی که امریکا را در دنیا منفور کنیم.

*روز ۱۳ آبان فقط بعد سیاسی ندارد بلکه شاید وجه دینی آن قوی تر از وجه سیاسی آن باشد.

*آن چیزی که باعث عدم گمراهی می شود، تبعیت از ولی امر و ولایت است، فکر آمریکایی ها ضد فکر ما است، دشمنی با آمریکا در متن دین ما است، زیرا این کشور به عنصر پایبندی اعتقادی ندارد.

*امکان دارد براساس منافع عالیه با کفار قرارداد داشته باشیم ولی با آمریکا نخواهیم داشت، زیرا این کشور انسانیت را فراموش کرده و نشستن، صحبت کردن و قراری را منعقد کردن درست نیست. آنها می گویند تحریم ها بر می داریم ولی اضافه می کنند.

* مسئله برجام موضوعی خاص بود که در جای خودش درباره آن گفته شده است، آمریکایی ها که دشمنی خود را با ملت ایران که هویت خود را از اسلام گرفته است آشکارا بیان می کند، نباید انتظار داشت که مهربان باشد.

* مردم ما به برکت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این دشمن را خوب شناختند و راهپیمایی روز گذشته (۱۳ آبان) مشت محکمی بر دهان آمریکا بود و این کشور را مایوس می کرد زیرا فهمید که وقتی از در بیرون شد از پنجره نمی تواند بازگردد.

*باید مراقب بود که آمریکایی ها به ایران باز نگردند و نباید این دشمنی را یک لحظه فراموش شود. مردم جهان جنایات آمریکا را فراموش نمی کنند، زیرا این کشور یک لحظه دست از حمایت از رژیم صهیونیستی برنداشت.