مذاکرات با طرف‌های عراقی بسیار سازنده بود/اميدواريم تفاهمنامه امضا شده پيگيری و به ارتقای سطح روابط بينجامد
مذاکرات با طرف‌های عراقی بسیار سازنده بود/اميدواريم تفاهمنامه امضا شده پيگيری و به ارتقای سطح روابط بينجامد

رئیس قوه قضائیه در تشریح دستاوردهای سفر ۷ روزه به عراق گفت:مذاکرات با طرف‌های عراقی بسیار سازنده بود و اميدواريم تفاهمنامه امضا شده در کشور پيگيری و به ارتقای سطح روابط بينجامد.

به گزارش یوپنا، آیت الله آملي لاريجانی که ابتدای هفته گذشته در راس هيات عالی قضايی جهت امضای ۴ تفاهمنامه همكاری مشترك به كشور عراق سفر كرده بود،  به وطن بازگشت.
رییس قوه قضاییه پس از ورود به تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستاوردهای این سفر گفت:سفر مفیدی بود و مذاکرات بسیار سازنده‌ای با طرف‌های عراقی در مورد دستگاه قضایی عراق و همچنین با مسئولان عالی این کشور از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس صورت گرفت.
وی افزود: با دستگاه قضاي عراق يك تفاهمنامه چند بندي به امضا رسيد كه در مواردي چون تعامل و همكاري در مبارزه با تروريسم، جرايم سازمان ، قاچاق مواد مخدر حقوق بشر اسلامي و بين المللي تاكيد شده است.
رییس قوه قضاییه تصریح کرد:آموزش قضات عراقی در ايران نيز از جمله مباحث مطرح شده بود تا تجارب انقلاب اسلامي به آنها منتقل شود.
آیت الله آملي لاريجانی اظهار داشت:همچنين در سفر به نجف و كربلا علاوه بر زيارت عتبات عاليات با آيت الله سيستانی ديدار شد.
رییس دستگاه قضا خاطر نشان کرد:اميدواريم مباحث مطرح شده در مذاكرات و تفاهمنامه در كشور پيگيری شده و به ارتقای سطح روابط بينجامد.