وزیر تعاون :در اصفهان هم چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد و هم چرخ صنعت
وزیر تعاون :در اصفهان هم چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد و هم چرخ صنعت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور صندوق‌ها در خدمت توسعه ملی ایده‌ایست که در وزارت خانه دنبال می‌شود و صندوق‌ها و دوران رکود توانستند نیرو کار خود را حفظ کرده و به بیکاری دامن نزده و به طرف شفافیت حرکت کنند.

به گزارش یوپنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعی دکتر علی ربیعی روز پنجشنبه در آیین افتتاح کارخانه تولید ریل ملی ذوب آهن اصفهان افزود:در چند سال گذشته قطار توسعه کشور با سوزن بانی های غلط به بن بست رفته بود و امروز توسعه کشور سرعت بیشتری گرفته است.
وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات صندوق های کشور گفت: در سال های اخیر با برچسب ها و جملات نامناسبی به این صندوق ها مواجه شدیم ؛ این در حالیست که صندوق ها در خدمت، به مثابه و در مسیر توسعه ملی حرکت می کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد صندوق ها زیر پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است گفت: خوشبختانه این صندوق ها در دوران رکود هم نیروی کار خود را حفظ کردند و به بیکاری دامن نزدند و به طرف شفافیت رفتند.
وی یادآوری کرد: این وزارتخانه برنامه بین المللی کردن صندوق ها را در دستور کار دارد و در چند روز آینده در جمهوری آذربایجان این طرح اجرا می شود.
وی با بیان اینکه روح اقتصاد مقاومتی با صندوق ها محقق می شود گفت: در این وزارتخانه این آمادگی وجود دارد که چنانچه سایر زیرساخت ها آماده باشد قدرت انقباضی خود را پیاده کند.
دکتر ربیعی افزود: در کنار سیاست گذاری در ذیل اقتصاد مقاومتی بخش اعظمی از تحولات کشور در بخش اقتصاد و توسعه پیاده می شود.
وی خاطرنشان کرد: اصفهان استانی است که هم سانتریفیوژ و هم صنعت و تولید آن می چرخد و به مثابه دوچرخه ای عمل می کند که تمام بخش های آن در حال چرخش و حرکت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ذوب‌آهن امروز به یک نوستالژی صنعتی برای ایران تبدیل شده، اظهار داشت: بهره‌برداری از خط تولید ریل ملی تنها بهره‌برداری از یک قطعه فولادی نیست، بلکه تحقق کارآمدی و دانش‌افزایی بفرزندان ایران در زمان رکود به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد : ریل امروز صرف یک قطعه فولادی نیست بلکه یک آرزو و تحقق کارآمدی و دانش افزایی در بخش صنعت و تولید کشور است.
وی گفت: امروز با غیرت ذوب آهنی ها تعداد کمی از قطعات از خارج کشور وارد می شود و بخش اعظمی از قطعات با همت و توان داخلی تولید می شود.
در این مراسم پروژه تولید ریل ملی، احداث ایستگاه ریخته گری، انتقال پساب زرین شهر، گوگردزدایی از چدن مذاب و بازسازی و اصلاح غبارگیرهای سیستم تصفیه گاز کنورتر با حضور معاون اول رئیس جمهوری در ذوب آهن اصفهان افتتاح شد.
با توسعه، نصب و راه اندازی کارگاه نورد ۶۵۰، خط تولید ریل‌های U33 و UIC60 موردنیاز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و ریلهای موردنیاز قطار شهری(UIC54 )، ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن انواع ریل راه آهن و مترو در فاز اول و تیرآهن های بال پهن تا سایز ۳۰۰ در فاز دوم، در ذوب آهن اصفهان ایجاد شد.
احداث پروژه ریل ملی از اواخر شهریور سال ۱۳۹۳ آغاز و در شهریور امسال با اعتبار ارزی و ریالی ۲۸٫۲ میلیون یورو و ۵۷۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.