اعضای فراکسیون مستقلان مجلس با یک «پیشنهاد ویژه» به دیدار روحانی می‌روند
اعضای فراکسیون مستقلان مجلس با یک «پیشنهاد ویژه» به دیدار روحانی می‌روند

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت: امروز یکشنبه اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس به دیدار رییس‌جمهوری می‌روند.

سمیه محمودی  با بیان اینکه امروز یکشنبه ۱۶ آبان اعضای فراکسیون مستقلان ولایی به دیدار حسن روحانی می روند گفت: براساس پیامی که به اعضای فراکسیون دادند هر کسی تمایل دارد می تواند در نشست با رئیس جمهور حضور پیدا کند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود هستند بنابراین به نظر می رسد فردا حدود ۲۰ نفر از اعضای فراکسیون همراه کاظم جلالی ریاست فراکسیون در نشست با روحانی حاضر باشند.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-11-05 19:27:30Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

 

همچنین روز پنجشنبه ۱۳ آبان نیز اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با روحانی رئیس جمهور کشومان دیدار کردند.

در همین راستا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نیز با اشاره به محورهای مدنظر فراکسیون مستقلان ولایی برای طرح در دیدار با روحانی گفت: نوع تعامل مجلس و دولت و پیگیری برخی مسائلی که وجود دارد محور بحث های ما در این نشست خواهد بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایلی که می گفتیم مجلس به سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی رأی اعتماد بدهد به خاطر آن بود که مجلس دهم در ابتدای کار با دولت به مشکلی بر نخورد بر همین اساس وقتی اکثریت نمایندگان مجلس صلاحیت آقایان دانش آشتیانی، سلطانی فر و صالحی امیری را برای تصدی مسئولیت وزارت تأیید کردند در واقع حسن نیت خود را به دولت نشان دادند.

وی با بیان اینکه مجلس مطالبات مردم پیگیری می کند، مشی فراکسیون مستقلان ولایی را اعتدالی خواند و گفت: فراکسیون ما به این می اندیشد که چگونه می توان با طرح ها و لوایح برخورد کند تا در یک فضای اعتدالی، حقوقی و منطقی کارها پیش رود و حقوق ملت و حقوق دولت در جای خودش محفوظ بماند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی با بیان اینکه مردم به شدت از دعوا، درگیری، تنش، هتاکی و پرخاشگری به شدت رنج می برند، اظهار کرد: فراکسیون مستقلان ولایی اصرار دارد که فضای حاکم بر روابط دولت و مجلس تعاملی باشد و از تشنج و چالش های بی مورد انرژی گیر پرهیز شود.

وی افزود: پیشنهاد مشخص فراکسیون مستقلان ولایی در دیدار با رئیس جمهور آن است که کارگروه های مشخصی را با دولت تشکیل دهد و در آن قالب ها کارها پیش بروند. دولت پاسخگو باشد و مجلس نیز کار نظارتی خود را بدون هیاهو و جنجال پیگیری کند.

جعفرزاده تأکید کرد: فراکسیون مستقلان ولایی می خواهد حکمیت کند تا از خیلی دعواها و تنش های احتمالی میان دولت و مجلس پیشگیری شود؛ تضمین این کار با دولت است.

وی افزود: رسیدگی به سئوالات نمایندگان از وزرا و مسئولان اجرایی و انجام تحقیق و تفحص ها از مجلس وقت می گیرد پس باید برای اینکه مصادیق این موارد به حداقل برسد فراکسیون مستقلان ولایی به عنوان متعادل کننده فضای حاکم بر روابط دولت و مجلس آستین بالا زده تا مرجع حکمیت باشد. یعنی وقتی نماینده ای از عملکرد دستگاهی در حوزه انتخابیه خود ناراحت است این موضوع را به صحن علنی مجلس نکشد بلکه بیاید در داخل کارگروه با حکمیت فراکسیون مستقلان ولایی و پاسخگویی مسئول مربوطه موضوع مدنظر خودش را پیگیری کند تا به نتیجه برسد.

منبع: خبر آنلاین