معاون درمان وزیر بهداشت:۷ بیمارستان صحرایی در مرز عراق مستقر شد
معاون درمان وزیر بهداشت:۷ بیمارستان صحرایی در مرز عراق مستقر شد

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استقرارهفت بیمارستان صحرایی، ۲۳۵ آمبولانس، چهار بالگرد و هفت هزار نیروی بهداشتی – درمانی در ایام اربعین در سه مرز ایران با عراق خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، محمد آقاجانی روز یکشنبه با حضور درغرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: نیروهای بهداشتی – درمانی وزارت بهداشت در سه مرز چذابه، شلمچه و مهران با بکارگیری، ۲۳۵ آمبولانس، ۱۶ اتوبوس آمبولانس، چهار بالگرد و هفت هزار نیروی انسانی مستقرشدند و به زائران ایام اربعین درعراق خدمات رسانی می کنند.
وی همچنین با اشاره به برنامه های جدید وزارت بهداشت تا پایان دولت یازدهم اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱۴ تخت اختصاصی زایمان در ۱۳۲ شهر افتتاح شده است و تا آخر فعالیت دولت یازدهیم تعداد این تخت ها در کشور به هزار و ۸۰۰ تخت اختصاصی زایمان میرسد.
آقاجانی همچنین از کاهش ۶٫۵ درصدی سزارین با توجه به افزایش خدمات زایمان طبیعی رایگان در کشور طی یکسال گذشته خبر داد.

** افتتاح هزار تخت روانپزشکی تا چند روز آینده
معاون درمان وزیربهداشت همچنین ازگسترس خدمات سلامت خبرداد و گفت: هزار تخت روانپزشکی جدید طی چند روز آینده در ۷۸ شهر کشور افتتاح می شود.
وی ادامه داد: ۱۲خدمت روانپزشکی در کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت، تعرفه گذاری شده است با تصویب شورای عالی بیمه در دولت یازدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
آقاجانی همچنین از ارائه خدمات راینوپرایمری آنژیوپلاستی در بیمارستان های منتخب وزارت بهداشت خبر داد و گفت: از سال گذشته در بیمارستان های منتخب وزارت بهداشت خدمات درمان سریع سکته قلبی ارائه می شود و با اجرای این طرح افراد دچارسکته قلبی درکمتر از شش ساعت به خدمات و داروهای درمان این عارضه دسترسی پیدا می کنند.
وی گفت: با اجرای این برنامه ازمهرسال گذشته تا مهرامسال(سال ۹۵) جان بیش از۱۰هزار ایرانی که دچار سکته قلبی شده بودند، ازمرگ حتمی نجات یافت.
معاون درمان وزیربهداشت افزود: اگراین خدمات وجود نداشت این تعداد بیمار قلبی یا فوت می شدند یا تا آخرعمر با ناتوانی زندگی می کردند.
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از ۱۴ تا ۲۱ آبان با شعار «شفافیت، صداقت» همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ تا ۲۰ میزبان علاقه مندان است.