عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت یارانه‌ها به معضلی برای کشور تبدیل شده است. به گزارش یوپنا، غلام‌محمد زارعی خواستار ارائه گزارش ادارات استان از برنامه پنجم توسعه شد و گفت: با توجه به اینکه در پایان برنامه پنجم قرار داریم دستگاه‌های استان گزارشی در خصوص میزان تحقق این برنامه در […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت یارانه‌ها به معضلی برای کشور تبدیل شده است.

به گزارش یوپنا، غلام‌محمد زارعی خواستار ارائه گزارش ادارات استان از برنامه پنجم توسعه شد و گفت: با توجه به اینکه در پایان برنامه پنجم قرار داریم دستگاه‌های استان گزارشی در خصوص میزان تحقق این برنامه در استان ارائه کنند.

وی بیان کرد: ارائه گزارش از وضعیت برنامه پنجم توسعه نقش مهمی در برنامه‌ریزی و آمایش استان دارد.

نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بالاترین سرمایه کشور هستند، گفت: مردم کسانی هستند که هم در تأمین منابع کشور سهیم هستند و هم اینکه بخشی از منابع متعلق به مردم است.

زارعی تبیین کرد: همه از رکود، بیکاری و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور آگاه هستیم بنابراین نباید در خلاء برای مردم تصمیم بگیریم یا در خلا با مسائل مردم برخورد کنیم بلکه باید واقع‌بینانه با مسائل برخورد کنیم و نگاه جامع و کلان به توسعه استان داشته باشیم.

وی تشریح کرد: نباید برای تحقق درآمدها به مردم فشار وارد کنیم که این موارد موجب فرار مالیاتی و مخفی کردن واقعیت‌ها شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه پرداخت یارانه‌ها به معضلی برای کشور تبدیل شده، گفت: تأمین منابع مالی، تأمین منابع هزینه‌ای و تأمین یارانه‌ها مواردی هستند که باید مدنظر باشد، اما مردم باید اصل قرار بگیرند و نباید برای وصول درآمدها تحت فشار قرار گیرند.

زارعی استفاده از اسناد خزانه اسلامی را فرصت ارزشمند برای استان دانست و گفت: پروژه‌هایی در سال جاری و یا سال‌های گذشته شروع شده اما نیمه تمام هستند که اگر این پروژه‌ها به نتیجه نرسند کارهای قبلی از بین می‌رود و جز ضرر و زیان چیزی برای استان به همراه ندارد.

وی در پایان توضیح داد: پیمانکارانی حاضرند این پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانند و بعد از گشایش در استان و کشور مطالبات خود را دریافت کنند که از این فرصت استفاده شود./ فارس