انهدام ۷۵ باند بین‌المللی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان/۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید در استان قزوین ایجاد شد/انسداد ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در اسلام آبادغرب
انهدام ۷۵ باند بین‌المللی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان/۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید در استان قزوین ایجاد شد/انسداد ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در اسلام آبادغرب

**انهدام ۷۵ باند بین‌المللی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان ** رونمایی بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات **۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید در استان قزوین ایجاد شد ** افزایش ظرفیت آبرسانی به مرز مهران ** انسداد ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در اسلام آبادغرب

انهدام ۷۵ باند بین‌المللی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
تسنیم- سیستان و بلوچستان: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۵ باند بین‌المللی مواد مخدر در استان منهدم و ۱۴۰۰ خرده‌فروش مواد مخدر نیز دستگیر شده اند.
سردار حسین رحیمی همچنین اذعان داشت در این مدت ۷۶ قبضه سلاح جنگی و ۴۰۰۰ فشنگ جنگی نیز از قاچاقچیان و اعضای باندهای مواد مخدر بین‌المللی در استان کشف و ضبط شده است.

رونمایی بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات
ایسنا- محلات: شهردار محلات در آیین افتتاح بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات گفت: فرش سرگل محلات در مساحت ۸۰۰ متر مربع با طراحی مهرداد شاهی طی ۷ روز توسط شهریاران شهرداری شهر محلات بر روی زمین چمن مصنوعی بوستان سلامت پیاده شد و گل چینی آن در مدت ۱۰ ساعت توسط شهروندان انجام شد و حدود ۳۰۰ هزار سر گل از انواع مختلف از جمله انواع داوودی و رز و آهار بر روی این طرح قرار گرفت.
طرح فرش سر گل محلات برگرفته از طرح لچک ترنج که طرح فرش سنتی و بومی منطقه محلات نیز بوده است. در این طرح از مرکز فرش رویش شاخه‌ها شروع شده و به کناره‌ها گسترش داده شده است. در طرح فرش از طرح‌های اسلیمی، گل های لاله واژگون، بنفشه، گل انار، رز محمدی، رز قرمز، نرگس، لاله و … استفاده شده است که هر کدام معنای خاصی دارد.

۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید در استان قزوین ایجاد شد
مهر- قزوین: استاندار قزوین گفت: در نیمه اول امسال با ایجاد ۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید، ۷۱۲ میلیارد تومان تسهیلات نیز به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده تا تولید و اشتغال رونق بگیرد.
فریدون همتی گفت: به جای شعار دادن باید در عمل نشان دهیم چه کرده ایم و امروز اعلام می کنیم از ابتدای سال جاری تاکنون با پرداخت تسهیلات از محل سامانه بهین یاب ۷۱۲ میلیارد تومان به ۶۰۹ واحد صنعتی و تولیدی استان پرداخت شده تا آنها به چرخه تولید بازگردند یا از ظرفیت کامل خود استفاده کند و شغل جدید ایجاد شود.

افزایش ظرفیت آبرسانی به مرز مهران
ایرنا- ایلام: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: ظرفیت آبرسانی به پایانه مرز بین المللی مهران با همکاری مسئولان وزارت نیرو به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در شبانه روز افزایش یافته است.
داراب بیرانوندی اظهار کرد: ظرفیت آبرسانی به این پایانه بین المللی با توجه به اینکه بیشتر زائران اربعین حسینی از این نقطه به کربلای معلی مشرف می شوند پارسال ۴۰۰ هزار لیتر در شبانه روز بود که ۶ برابر بیشتر شده است.

انسداد ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در اسلام آبادغرب
تابناک- اسلام آباد غرب: فرماندار اسلام آباد غرب گفت: در این شهرستان ۸۵۶ حلقه چاه آب کشاورزی، ۵۵ حلقه چاه آب آشامیدنی و ۶۲ حلقه چاه آب صنعتی وجود دارد و در مجموع سالانه بیش از ۷۸ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی و ۳ میلیون مترمکعب در بخش صنعتی از این چاهها برداشت می شود و ۵۰۰ لیتر درثانیه در حوزه آب آشامیدنی در این شهرستان استفاده می شود.
وی در ادامه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده که دبی برگشتی آب این چاهها ۶۸ لیتر در ثانیه بوده است.