هشدارها و الزاماتی برای سفر بی خطر زائران اربعین
هشدارها و الزاماتی برای سفر بی خطر زائران اربعین

گروه اجتماعی – بیستم صفر هرساله خاص ترین روز جهان است؛ از مدت ها قبل دلها می رود و هر کس برای رفتن به دنبال دلش بار سفر می بندد. به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، “راهپیمایی اربعین” متفاوت ترین و باشکوه ترین پیاده روی جهان است؛ اجتماع ۲۰ میلیون نفری که بیش از ۸۰ کیلومتر را […]

گروه اجتماعی – بیستم صفر هرساله خاص ترین روز جهان است؛ از مدت ها قبل دلها می رود و هر کس برای رفتن به دنبال دلش بار سفر می بندد.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، “راهپیمایی اربعین” متفاوت ترین و باشکوه ترین پیاده روی جهان است؛ اجتماع ۲۰ میلیون نفری که بیش از ۸۰ کیلومتر را می پیماید، پیام معناداری را برای تمام مردم دنیا با خود دارد. جمعیتی ۵ برابر مراسم حج متشکل از قریب به ۶۰ ملیت مختلف در طول ۴ شبانه روز چنان راهی مقصد عشق می شود که گویی دیگر هیچ آروزی بر دلشان نمانده است.

عاشقان دلسوخته حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اباالفضل العباس(ع)، هرساله در این ایام با دل و جان راهی کربلا می شوند.

بیش از ۱۲ هزار نفر هم برای استقبال و پذیرایی از این جمعیت میلیونی خود را آماده می کنند تا در طول سفر خدمت رسانی به زائران باشند.

img17022337

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، اما سفر به کربلا در دل کشور عراق که این چند سالی است از شر تکفیری ها ناامن است، الزاماتی دارد که برای سفری بی خطر و آسوده لازم است مدنظر قرار گیرد:

* مهمترین موضوع داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است که شرط اولیه برای حضور در این راهپیمایی است تا زائران برای ورود و خروج به کشور عراق مشکلی نداشته باشند که خوشبختانه این امر با توجه جدی نیروی انتظامی در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد.

** موضوع مهمتر دیگر اینست که زائران باید توجه داشته باشند از سفر به شهرهای ناامن خودداری کنند و دو حادثه تروریستی اخیر نیز این هشدار را بیش از هر زمان دیگری جدی تر می کند.

*** رعایت مسائل بهداشتی باتوجه به وضعیت فعلی کشور عراق موضوعی است که به هیچ وجه نباید دست کم گرفته شود. همراه داشتن وسائل شخصی، لباس و کیف و کفش مناسب، رعایت نکات بهداشتی، دقت در استفاده از مواد غذایی و آب آشامیدنی سالم، همراه داشتن وسائل ضروری برای افراد بیمار و چندین نکته بهداشتی دیگر، ملزوماتی است که باید مدنظر قرار گیرد تا از بروز هر نوع مشکل احتمالی جلوگیری شود.

**** احترام گذاشتن به قوانین کشور میزبان و همراهی با کاروان دو نکته دیگری است که در طول این سفر نباید از یاد برده شود.