۴۶ کشته و مصدوم، آخرین آمار حادثه اقلید/۲ هزار کودک زیر ۶ سال در خراسان شمالی مبتلا به سوءتغذیه هستند/اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از محرومیت
۴۶ کشته و مصدوم، آخرین آمار حادثه اقلید/۲ هزار کودک زیر ۶ سال در خراسان شمالی مبتلا به سوءتغذیه هستند/اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از محرومیت

*معدوم شدن ۱۵۰ کیلوگرم فرآورده دامی غیر بهداشتی
*۴۶ کشته و مصدوم، آخرین آمار حادثه اقلید
*تعطیلی و اخطار ۶ واحد صنعتی در استان قزوین
*۲ هزار کودک زیر ۶ سال در خراسان شمالی مبتلا به سوءتغذیه هستند
*طرح نظارتی اربعین در گلستان کلید خورد
*تجهیز شاهرود به سیستم مکانیزه حمل پسماند
*اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از محرومیت

معدوم شدن ۱۵۰ کیلوگرم فرآورده دامی غیر بهداشتی
مهر- بیرجند: طی بازدیدهای اکیپ نظارت بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی سطح شهر بیرجند صبح امروز مقدار ۱۵۰ کیلوکرم گوشت مرغ غیرقابل مصرف معدوم و از چرخه مصرف خانوار خارج شد.
رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: عرضه فرآورده های خام دامی در غیر شبکه توزیع و بدون نظارت دامپزشکی می تواند آثار خطرناکی برای شهروندان داشته باشد و قطعا نظارت های بهداشتی دامپزشکی در تمامی زنجیره های تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی تضمین کننده سلامت، کیفیت و بهداشت غذای مصرفی شهروندان خواهد بود.

۴۶ کشته و مصدوم، آخرین آمار حادثه اقلید
ایسنا- فارس: براساس آخرين آمار، حادثه واژگوني اتوبوس در محور اقليد به ياسوج، ۲۶ نفر كشته و ۲۲ نفر مصدوم شده‌اند.
شامگاه سه‌شنبه ۱۸ آبان، در حادثه‌اي دلخراش، يك دستگاه اتوبوس حامل زائران حسيني كه از يزد به سمت مرزهاي غربي كشور حركت مي‌كرد، در گردنه اسماعيل‌بيگ شهرستان اقليد و در مرز استان‌هاي فارس و كهگيلويه و بوير احمد، دچار سانحه شد.
بررسي‌هاي اوليه دليل وقوع حادثه را اشكال در سيستم ترمز خودرو اعلام كرده است.

تعطیلی و اخطار ۶ واحد صنعتی در استان قزوین
تابناک- قزوین: رییس اداره محیط زیست شهرستان تاکستان گفت: یک واحد صنعتی در استان قزوین به دلیل شدت آلایندگی تعطیل و ۶ واحد صنعتی دیگر از اداره کل محیط زیست اخطار دریافت کردند.
وی با بیان اینکه این واحدهای صنعتی به دلیل آلودگی محیط زیست و عدم توجه به قوانین اخطار گرفته‌اند عنوان کرد: ۵ واحد از این واحدها پس از بررسی و نمونه برداری از خروجی فاضلاب صنعتی ، با توجه به عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی باعث ایجاد آلودگی شده اند.

۲ هزار کودک زیر ۶ سال در خراسان شمالی مبتلا به سوءتغذیه هستند
تسنیم- خراسان شمالی: مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از دو هزار کودک کمتر از شش سال مبتلابه سوءتغذیه از خدمات و سبد غذایی این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: کمیته امداد استان امسال اعتباری معادل ۱۸ میلیارد ریال برای این کودکان پیش‌بینی کرده است که تا آخر سال تمامی آن هزینه می‌شود.
وی افزود: ماهیانه کارت خرید این کودکان به مبلغ ۷۵ هزار تومان شارژ می‌شود و والدین آن‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد، سبد غذایی این کودکان در قالب انواع حبوبات و پروتئین‌ها تهیه کنند.

طرح نظارتی اربعین در گلستان کلید خورد
فارس- گلستان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان از اجرای طرح ویژه نظارتی اربعین در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف نظارت بر عملکرد شرکت‎های خدمات مسافربری و فروشگاه‎هایی که در مسیر تردد کاروان‎های زائران حسینی قرار دارند آغاز شده است.
وی با اشاره به افزایش سفرهای زیارتی زائران به عتبات عالیات در روزهای منتهی به اربعین حسینی تصریح کرد: با اجرای طرح ویژه نظارتی تعداد دو شعبه در مرکز استان گلستان فعال شده است و در هر یک از شهرستان‎های گنبدکاووس، علی‎آبادکتول، مینودشت، بندرترکمن و کردکوی یک شعبه تعزیرات حکومتی فعال است.

تجهیز شاهرود به سیستم مکانیزه حمل پسماند
قدس- سمنان: سرپرست خدمات شهری شهرداری شاهرود گفت: ۹۵ درصد از مناطق سطح شاهرود به سیستم مکانیزه حمل پسماند مجهز شده که ۵ درصد باقی مانده طی مدت ۱۰روز به این سیستم مجهز خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در ایام محرم در راستای پاکیزگی و نظافت شهر، ابراز داشت: همزمان با این ایام تمام نیروهای خدمات شهری برای حفظ نظافت شهر و همکاری با هیات عزاداری در حالت آماده باش بودند تا هیچ گونه خدشه ای در پاکیزگی شهر خصوصا در هسته مرکزی به دلیل حجم بالای مساجد وارد نشود.

اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از محرومیت
ایرنا- خراسان رضوی: تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهکار برون رفت از فقر و محرومیت در کشور اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه دولتمردان به تحقق سیاستهای کلی آن است.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: در حمایت و مددرسانی به محرومان و نیازمندان میان ایران با کشورهای دیگر تفاوت بسیاری وجود دارد.
وی در ادامه توجه و امدادگری به فقرا، مستمندان و نیازمندان را از اصول سمتگیری انقلاب شکوهمند اسلامی ذکر و بیان کرد: در سراسر عالم توجه به محرومان و حمایت از آنان به اشکال مختلف وجود دارد اما رویکرد نظام اسلامی و ایران به این حمایتها کاملا متفاوت است.
وی گفت: نخستین تفاوت در این است که در نظام اسلامی ما دگرخواهی در پرتو خداخواهی انجام می شود حال آنکه در دنیا اینگونیست.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دومین تفاوت را می توان در نیت دگرخواهی در نظام اسلامی دانست زیرا در نظام دینی و اسلامی دگرخواهی بر اساس منافع صورت نمی گیرد و در حمایت از محرومین مطالبه ای از آنان وجود ندارد.