پروازهای مستقیم وین- شیراز/کمک ۹۸ میلیارد تومانی دولت به شهرداری های زنجان/صد در صد کودک کار استان دانش آموز هستند/شهادت مأمور نیروی انتظامی در درگیری با اشرار
پروازهای مستقیم وین- شیراز/کمک ۹۸ میلیارد تومانی دولت به شهرداری های زنجان/صد در صد کودک کار استان دانش آموز هستند/شهادت مأمور نیروی انتظامی در درگیری با اشرار

*پروازهای مستقیم وین- شیراز
*دریاچه ارومیه در مسیر احیاء
*کمک ۹۸ میلیارد تومانی دولت به شهرداری های زنجان
*نذر ۸ هزار کتاب در فارس
*صد در صد کودک کار استان دانش آموز هستند
*امنیت کامل در مرزها برقرار است
*شهادت مأمور نیروی انتظامی در درگیری با اشرار

پروازهای مستقیم وین- شیراز
ایرنا- شیراز: مدیر کل فرودگاههای استان فارس گفت: با هدف برقراری خطوط هوایی بزرگ اروپایی به شیراز، بزودی شاهد انجام پروازهای مستقیم از وین پایتخت اتریش به شیراز خواهیم بود.
رضا بدیعی فرد در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در اسفندماه امسال دو گروه از گردشگران اتریشی از شهرهای لینتس و گراتس با دو پرواز چارتری به شیراز سفر خواهند کرد.
وی در ادامه برقراری پروازهای مستقیم به کشورهای اروپایی نقش بسزایی در رونق و توسعه گردشگری این استان خواهد داشت و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برقراری این پروازها باشیم.

دریاچه ارومیه در مسیر احیاء
ایسنا- اردبیل: دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به وظیفه این ستاد در قبال دریاچه، گفت: وظیفه این ستاد نشان دادن مسیر احیای دریاچه ارومیه است و دولت باید این تصمیمات و راهبردها را عملیاتی کند که هم‌اکنون به‌لحاظ مالی عملیات احیای دریاچه، متوقف و کمبودها و در عین حال مشکلات موجود به اطلاع ریاست‌جمهوری رسیده است.
«عیسی کلانتری» ظهر دیروز(شنبه ۲۲ آبان‌ماه) در همایش آگاه‌سازی عمومی از چالش‌های آب در حوزه دریاچه ارومیه، که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و تشکل‌های مردم نهاد در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه خشکی دریاچه ارومیه در دوسال اخیر سیر نزولی به خود گرفته و روند خشکی آن متوقف شده و پس از آن نیز برای احیای آن برنامه مدون و تفصیلی تدوین شده است.

کمک ۹۸ میلیارد تومانی دولت به شهرداری های زنجان
فارس- زنجان: معاون امور عمرانی استاندار زنجان میزان کمک دولت به شهرداری‌ها را ۹۷ تا ۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ نسبت به بودجه عمرانی بهتر است چرا که معمولا نقد است چون وصولی‌ها را شامل می‌شود.
جواد رحمتی ظهر امروز در نشست تخصصی شهرداران استان زنجان بر ضرورت ورود شهرداری‌‌ها به امور فرهنگی در کنار اقدامات عمرانی اظهار کرد: فعالیت در بخش کتابخانه‌ها از جمله این فعالیت‌های فرهنگی است.
وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات موجود امکان ساخت و ساز کتابخانه برای شهرداری‌ها وجود ندارد، اضافه کرد: شهرداری‌ها باید نسبت به کمک به امور این نهاد عمومی اقداماتی انجام دهد که تخصیص بودجه نیم درصدی از جمله آن‌ها است.

نذر ۸ هزار کتاب در فارس
تابناک- فارس: ۸ هزار جلد کتاب در پویش نذر دانایی شیراز جمع آوری شد. مجری طرح نذر دانایی گفت: هدف ازبرپایی این پویش را دعوت از مردم برای روی آوردن به سنت نذر در امور فرهنگی عنوان کرد.
وی افزود: عموم مردم می توانند کتاب های اهدایی خود را تا پایان ماه صفر به نشانی خیابان زند ، کوچه ۳۹ معروف به نوبهار اداره ی کتابخانه عمومی شهرستان شیراز تحویل دهند.

صد در صد کودک کار استان دانش آموز هستند
مهر- کهگیلویه و بویراحمد: مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۷ کودک کار در استان شناسایی شده است.
علیرضا موسوی امجد پیش از ظهر شنبه در شورای فرهنگی و اجتماعی استان افزود: ۱۰۰ درصد کودکان کار شناسایی شده در استان دانش آموزهستند.
وی با بیان اینکه شناسایی، جمع آوری، ساماندهی، مشاوره و آموزش به کودکان کار از جمله برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی است، عنوان داشت: تعداد کودکان کار در استان در سال ۹۴ نسبت به ۹۳ افزایش داشته است.

امنیت کامل در مرزها برقرار است
تسنیم- ایلام: فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید براینکه امنیت کامل در مرزهای کشور برقرار است، گفت: دغدغه ما حضور بالای جمعیت در مرزهای سه‌گانه است.
سردار قاسم رضایی امروز در نشست ستاد اربعین در مرز مهران اظهار داشت: امروز فرمانده مرزبانی عراق در توافقی که در بغداد داشتیم از مرز مهران و زرباطیه بازدید کرد.

شهادت مأمور نیروی انتظامی در درگیری با اشرار
خبرآنلاین- گلستان: مامور نیروی انتظامی که در درگیری با اشرار منطقه آق قلا مجروح شده بود صبح امروز علی رغم تلاش پزشکان به درجه رفیع شهادت رسید.
سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی گلستان در این رابطه گفت:متاسفانه صبح امروز با وجود تلاش پزشکان، یکی از ماموران که در این درگیری مجروح شده بود به درجه رفیع شهادت نائل گردید. سه مامور دیگر نیز در مراکز درمانی در حال درمان هستند.