سرمایه‌گذاری ۱۱۴۰ میلیارد تومانی در کارخانه لاستیک‌سازی لرستان/ آبرسانی به ۱۴۱ روستای سه استان کشور/ آمادگی استان البرز برای میزبانی رئیس جمهور
سرمایه‌گذاری ۱۱۴۰ میلیارد تومانی در کارخانه لاستیک‌سازی لرستان/ آبرسانی به ۱۴۱ روستای سه استان کشور/ آمادگی استان البرز برای میزبانی رئیس جمهور

*سرمایه‌گذاری ۱۱۴۰ میلیارد تومانی در کارخانه لاستیک‌سازی لرستان
*تلف شدن ۷۰۰ قطعه ماهی در رودخانه هواسان
*آبرسانی به ۱۴۱ روستای سه استان کشور
*وزش باد شدید در قزوین
*آمادگی استان البرز برای میزبانی رئیس جمهور
*افزایش ۷۵ درصدی تولیدات گوشت عشایر کرمانشاه

سرمایه‌گذاری ۱۱۴۰ میلیارد تومانی در کارخانه لاستیک‌سازی لرستان
فارس- خرم آباد: استاندار لرستان گفت: کارخانه لاستیک‌سازی به عنوان اولین کارخانه صنعتی لرستان با سرمایه‌گذاری ۱۱۴۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی می‌شود.
هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان با اشاره به راه‌اندازی پروژه‌های تولیدی، صنعتی و زیرساختی در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: روز گذشته در صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای استان لرستان تصویب شد، قرار شده است که سه کارخانه لاستیک‌سازی در کشور با مشارکت بخش خصوصی و دولت احداث شود که یک کارخانه لاستیک‌سازی به استان اختصاص داده شده است.
استاندار لرستان ادامه داد: کارخانه لاستیک‌سازی به عنوان اولین کارخانه صنعتی استان لرستان دایر می‌شود که برای ساخت فاز اول آن ۱۹۹ میلیون یورو در صندوق توسعه ملی به تصویب رسید.

تلف شدن ۷۰۰ قطعه ماهی در رودخانه هواسان
تابناک- کرمانشاه: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی در پی گشت و کنترل و پایش مناطق حوزه استحفاظی متوجه قطع کامل جریان آب رودخانه هواسان واقع در بخش ازگله شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت : یک دستگاه بیل مکانیکی که در حال انجام عملیات برداشت مجاز شن و ماسه رودخانه ای بود که راننده شرکت پیمانکار برخلاف قوانین و ضوابط حاکم محیط زیست و قانون توزیع عادلانه آب اقدام به ایجاد سد خاکی در مسیر رودخانه کرده که منجر به بسته شدن کامل جریان آب و تلفات آبزیان شده بود. وی افزود: مأمورین این اداره، بلافاصله از ادامه کار بیل مکانیکی ممانعت و راننده را مجاب به برداشتن سد خاکی نموده تا آب مجدداً در مسیر رود جریان یابد.

آبرسانی به ۱۴۱ روستای سه استان کشور
مهر- کرمان: وزیر نیرو گفت: شبکه آبرسانی به ۱۴۱ روستا در سه استان کرمان، لرستان و یزد افتتاح شد که جمعیت بالغ بر ۶۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
حمید چیت چیان پیش از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح پروژه آب رسانی به ۳۴ روستای شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: اقداماتی در زمینه آبرسانی به روستاها انجام شده است و مردم ساکن روستاها جز زحمت کش ترین و مولدترین اقشار جامعه هستند که برای توسعه کشور تلاش می کنند.

چیت چیان با اشاره به این که آبرسانی به ۹۲۴ مجتمع روستایی در دستور کار وزارت نیرو است، افزود: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم اعتباراتی که برای آبرسانی روستاها در مصوبات دولت گذشته در نظر گرفته شده بود به گونه ای بود که در بودجه ۹۲ هیچ ردیف ملی برای آبرسانی روستایی نداشتیم و رقم صفر بود.

وزش باد شدید در قزوین
ایسنا- قزوین: کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین اعلام کرد: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه با توجه به جنوبی شدن جریانات هوا در جنوب ‌غرب استان، وزش بادهای شدید را شاهد خواهیم بود که با سرعت حدود ۷۰ کلیومتر آوج را در‌می‌نوردد.
در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای آوج و رازمیان به ترتیب با ۵ و ۲۵ درجه سلسیوس سردرترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند و دمای شهر قزوین نیز بین ۶ تا ۲۳ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

آمادگی استان البرز برای میزبانی رئیس جمهور
خبر آنلاین- البرز: شهردار کلانشهر کرج اظهار داشت: البرز برای میزبانی شایسته از رئیس جمهور لحظه شماری می کند و فردا ابرهای آسمان برای استان مان خیر و برکت و رحمت خواهند بارید.
علی ترکاشوند ادامه داد: فردا چهارشنبه صحنه ای متفاوت از وحدت، همدلی و همزبانی مردم و مسئولان در استان البرز خلق خواهد شد و طی آن مردم شهیدپرور این دیار بار دیگر با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت می کنند و به استقبال یار دیرین امام و رهبری می روند؛ فردی که سکاندار دولت تدبیر و امید است و ردای مقدس روحانیت را به تن دارد.

افزایش ۷۵ درصدی تولیدات گوشت عشایر کرمانشاه
تسنیم-کرمانشاه: مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد ضمن اعلام خبر رشد تولید گوشت عشایر استان کرمانشاه به ۷۵ درصد اظهار داشت: حداقل ۲۰ درصد تالیف عشایر استان کرمانشاه توسط مراتع است بنابراین محصولات دام عشایر ۲۰ درصد از محصولات دام صنعتی پاکتر است.