سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بند ۱۳ ابلاغیه سیاست‌های کلی انتخابات، گفت: نسبت به کشف تخلف از نمایندگان باید یک سازو کار مستمری وجود داشته باشد، این که این سازوکار چه و چگونه باشد، به تصمیم قانونگذار بازمی‌گردد. به گزارش جماران، عباسعلی کدخدایی سخنگوي شوراي نگهبان، گفت: بند ۱۳ سیاست های کلی انتخابات این […]

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بند ۱۳ ابلاغیه سیاست‌های کلی انتخابات، گفت: نسبت به کشف تخلف از نمایندگان باید یک سازو کار مستمری وجود داشته باشد، این که این سازوکار چه و چگونه باشد، به تصمیم قانونگذار بازمی‌گردد.
به گزارش جماران، عباسعلی کدخدایی سخنگوي شوراي نگهبان، گفت: بند ۱۳ سیاست های کلی انتخابات این است که نسبت به کشف تخلف از نمایندگان باید یک سازو کار مستمری وجود داشته باشد، این که این سازوکار چه و چگونه باشد دیگر به تصمیم قانونگذار بازمی گردد.
وی همچنین در خصوص این که چه نهادی باید این نظارت را عهده دار شود نیز گفت: این امر هم با تصمیم قانون گذاراست و باید ببینیم که قانون چه نهادی را برای این نظارت در نظر می گیرد.
کدخدایی افزود: بنابراین در حال حاضر قانون گذار در این مورد قانونی را مشخص نکرده است و ما هم تکلیفی در این زمینه نداریم.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه اندیشه های حضرت امام در جامعه امروز اشاره و خاطرنشان کرد: اندیشه های حضرت امام(س) یک اندیشه بی بدیل است. به دلیل این که از آبشخور های اسلام سرچشمه گرفته است. حضرت امام هم از جهت زلال بودن اندیشه و هم به دلیل پاکی طینت و صداقتی که داشتند اندیشه شان یک اندیشه بی مانند شد و بعد از ۱۴۰۰ سال که از صدر اسلام گذشته بود یک بار دیگر همان حال و هوای صدر اسلام را زنده کرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه اندیشه های حضرت امام همواره در طول این چهل سال استمرار داشته است و هر چه قدر از انقلاب می گذرد این راه برای ما روشن تر و آشکار تر می شود. البته جا دارد که  همه مسئولین ما در جهت نشر صحیح این افکارقدم بردارند و این اندیشه های زلال را به خوبی تبعیین کنند تا همه جوانان و کسانی که حضرت امام را ندیده اند به اندیشه ای آن بزرگ مرد متصل شوند؛ چرا که راه آن حضرت است که می تواند مسیر را برای ما روشن کند.