برداشت ۲۰۰ هزارتن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری/ وضعیت هوای اصفهان هم قرمز است/ سه روز عزای عمومی در رفسنجان
برداشت ۲۰۰ هزارتن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری/ وضعیت هوای اصفهان هم قرمز است/ سه روز عزای عمومی در رفسنجان

*برداشت ۲۰۰ هزارتن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری
*ترافیک سنگین در جاده ایلام – مهران
*وضعیت هوای اصفهان هم قرمز است
*افسوس برداشت هندوانه کاران هشتبندی در شب یلدا
*عملکرد ضعیف کردستان در مدیریت آب
*پرداخت بيش از سه ميليارد و ۸۵۲ ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه به مددجويان
*سه روز عزای عمومی در رفسنجان

برداشت ۲۰۰ هزارتن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری

مهر- چهارمحال و بختیاری: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برداشت حدود ۲۰۰ هزار تن سیب زمینی در این استان، اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت سیب زمینی در سطح استان کاهش پیدا کرده است.

ذبیح الله غریب عنوان کرد: بیش از شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هر ساله به کشت سیب زمینی اختصاص پیدا می کند.

 

ترافیک سنگین در جاده ایلام – مهران

ایرنا- ایلام: رئیس پلیس راه کشور گفت: به دلیل ازدحام جمعیت و تراکم زیاد خودرو تردد در این مسیر ۸۵ کیلومتری با کندی و تاخیر زیاد در حال انجام است.

سردار محمدحسین حمیدی روز چهارشنبه در گفت وگویی خبری اظهارکرد: براساس تصمیم های مسئولان ستاد مرکزی اربعین ورود خودروهای زائران از سمت استان های بالادستی ایلام به سمت مهران بسته شده و این خودروها به سمت مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان هدایت می شوند.

سردار حمیدی تاکید کرد: هم اکنون از پنج کیلومتر مانده به شهر مهران اجازه تردد به خودروهای شخصی داده نمی شود و این خودروها به پارکینگ های در نظر گرفته شده در این منطقه هدایت می شوند.

 

وضعیت هوای اصفهان هم قرمز است

تسنیم- اصفهان: براساس اعلام مرکز پایش کیفی هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان میانگین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد اصفهان ۱۶۶، بلوار دانشگاه ۱۶۵، خیابان پروین ۱۴۸، خیابان رودکی ۱۴۶، میدان امام حسین (ع) ۱۶۵، چهارباغ خواجو ۱۴۷ و بزرگراه خرازی ۱۵۹ ثبت شده است.

براساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان ۱۵۷ است و به این ترتیب اصفهان برای هشتمین روز متوالی از نظر کیفیت هوا وضعیت ناسالم را تجربه می‌کند.

در میان توابع و شهرستان‌های استان اصفهان سگزی با ۱۵۲ وضعیت قرمز را تجربه می‌کند. همچنین خمینی‌شهر با ۱۴۶، شاهین شهر با ۱۴۰، نجف آباد با ۱۲۶ و مبارکه با ۱۱۹ وضعیت ناسالم را تجربه کردند.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

افسوس برداشت هندوانه کاران هشتبندی در شب یلدا

ایسنا- هرمزگان: ‌شيوع بیماری موزاییک سبزرنگ در مزارع هندوانه شب يلدا در هشت بندي میناب سرمايه و دست رنج كشاورزان را در معرض نابودي قرار داده و ورشكستگي، هندوانه كاران را تهديد می‌کند.

فصل برداشت هندوانه در حالی در شهرستان میناب شروع‌شده که شیوع این بیماری امان کشاورزان منطقه را بریده است. به‌رغم اینکه، سالانه هزینه‌های زیادی برای تولید محصولات باغی می‌شود، اما با بروز آفت‌ها و بیماری‌ها دسترنج یک‌ساله کشاورزان هدر می‌رود.

 

عملکرد ضعیف کردستان در مدیریت آب

تسنیم- کردستان: نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس با انتقاد از عملکرد مدیریت امور آب کردستان، گفت: امور آب کردستان از «بی‌مدیریتی» شدید رنج می‌برد.

محسن بیگلری اظهار داشت: امور آب کردستان در چند سال اخیر نتوانسته یک لیتر تخصیص آب برای استان کردستان بگیرد و علیرغم داشتن چندین برابر آب استان، نه تنها برای گرفتن آب کشاورزی استان نتوانست کاری کند حتی در بعضی از نقاط استان مشکل آب شرب نیز داریم و مدیریت امور آب کردستان بسیار ضعیف عمل می‌کند.

 

پرداخت بيش از سه ميليارد و ۸۵۲ ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه به مددجويان

تابناک- خراسان رضوی: مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام گفت: مبلغ بيش از سه ميليارد و ۸۵۲ ميليون ريال در قالب وام قرض الحسنه کارگشايي و اشتغالزايي به خانواده هاي واجد شرايط از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.

وی رفع مشکلات و نيازمندي هاي مددجويان تحت حمايت و تلاش براي توانمندسازي آن ها را از مهمترين اولويت هاي کاري کميته امداد برشمرد و عنوان کرد : این نهاد مردمی به منظور تأمین مشکلات مالی، معیشتی خانواده های تحت حمایت و همچنین اقشار آسیب پذیر خدمات متفاوتی ارائه می دهد.

 

سه روز عزای عمومی در رفسنجان

تسنیم- کرمان: در پی رحلت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب و رهبری حجت الاسلام شیخ عباس پورمحمدی امام جمعه رفسنجان ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

امام جمعه رفسنجان در پیام تسلیت خود گفت: آن مرحوم از مبارزان دیرین با رژیم طاغوت، ملجا انقلابیون و مبارزان شهرستان و افراد تبعید شده به این دیار در دوران ستمشاهی، از وفاداران صدیق به امام و رهبر فرزانه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی درسراسر عمر تبلیغی خود بود.