اظهارات گزینه‌ وزارت امورخارجه آمریکا درباره برجام و ایران
اظهارات گزینه‌ وزارت امورخارجه آمریکا درباره برجام و ایران

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و یکی از گزینه‌های وزارت امورخارجه آمریکا در دولت ترامپ، تاکید دونالد ترامپ برجام را پاره نخواهد کرد و در این زمینه با کشورهای اروپایی و دیگران هماهنگ عمل خواهند کرد. به گزارش خبرگزاری «یوپنا»؛ باب کورکر سناتور ایالت تنسی در خصوص اینکه دونالد ترامپ توافقنامه هسته ای […]

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و یکی از گزینه‌های وزارت امورخارجه آمریکا در دولت ترامپ، تاکید دونالد ترامپ برجام را پاره نخواهد کرد و در این زمینه با کشورهای اروپایی و دیگران هماهنگ عمل خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری «یوپنا»؛ باب کورکر سناتور ایالت تنسی در خصوص اینکه دونالد ترامپ توافقنامه هسته ای با ایران را نقض کند، اظهار تردید کرد و گفت چنین تصمیمی انحراف دولت نوپای دونالد ترامپ در نخستین روزهای فعالیت آن را، باعث  خواهد شد و در این زمینه تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب آمریکا رویکردی ملایم تر در پیش خواهد گرفت و در دو طیف حزب های سیاسی در آمریکا تلاش خواهد کرد تا این توافق نامه را در شکل موجود آن مورد بازبینی قرار دهد.
کورکر با اشاره به اینکه این توافق بین آمریکا، اروپا، چین و روسیه و آمریکا با ایران امضا شده و ایالات متحده یکی از امضاکنندگان این توافق محسوب می‌شود، به سی ان ان گفت: فکر نمی کنم که او توافقنامه را پاره کند ، فکر نمی کنم که چنین چیزی، راه شروع به کار باشد. فکر می کنم کاری که او باید بکند این است که با کشورهای دیگر اجماع ایجاد کند مبنی بر اینکه (ایران) به طور قطع درحال نقض توافق نامه است. او قصد دارد کنگره را در این موضوع همراه خود داشته باشد و فکر می کنم که این بهترین رویکرد است.
این سناتور آمریکایی درباره تاکتیک جمهوری خواهان در مواجهه با برجام در شرایط تازه سیاسی آمریکا گفت: به نظر من نقطه شروع باید این باشد که آن‌ها (دولت ایران) را مجبور کنیم شدیدا (به اجرای توافق اتمی) پایبند بمانند. و فکر می‌کنم چیزی که باید در ذهن داشته باشیم این است که، اروپایی‌ها و دیگران را در این جریان همراه خود نگه داریم.
باب کورکر: ترامپ برجام را پاره نمی کند / بهتر است با اروپا و دیگران هماهنگ عمل کنیم
باب کورکر از گمانه زنی درباره ترکیب اعضای کابینه دونالد ترامپ خودداری کرد و گفت باید صبر کرد و دید که چه می شود؟
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا پیش بینی کرد قانون تحریم های ایران در این مجلس تمدید شود ولی موضوع تدابیر تحریمی ضد ایران به سال آینده میلادی کشیده شود.

باب کورکر؛ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا؛ روز چهارشنبه به خبرنگاران گفته بود که سنا یا به صورت طرحی جدا، اقدام به تمدید تحریم ها می کند و یا اینکه تمدید تحریم ها را در درون یک طرح الزام به تصویب تدابیر (تنبیهی) انجام خواهد داد.

آن گونه که واشنگتن پست گزارش کرده، سنای آمریکا در حال بررسی سه پیشنهاد برای تمدید قانون تحریم های ایران است که شامل محدودیت های بخش انرژی ، بانکی و دفاعی می شود و علت آنها هم فعالیت های هسته ای و موشکی ایران است. مهلت این قانون تا پایان امسال (میلادی) بود.

یکی از این طرح ها تمدید ده ساله تحریم ها بدون تغییر است. طرح دیگر تمدید همراه با کمک های دلاری بیشتر به اسرائیل است و طرح سوم نیز که کورکر پیشنهاد کرد شامل تحریم های بیشتر علیه ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیز ممنوعیت جهانی داد و ستد دلاری با ایران می شود.

به گزارش تابناک، باب کورکر گفت: هم اکنون مجلس سنا مسیر مجلس نمایندگان را دنبال خواهد کرد و توضیح داد که تلاش کرد تا بسته های گسترده تر از تحریم ها را دنبال کند چون ضرورت شدت عمل در قبال ایران چیزی است که بسیاری از افراد روی آن اتفاق نظر دارند.