دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را بسیار مهم دانست و گفت: اصلاح طلب ها یک گام از اصولگرایان پیش هستند چون گزینه آن ها در انتخابات ۹۶ مشخص است.

به گزارش یوپنا، سید ابوالقاسم رئوفیان  درباره انتخابات ۹۶ و برنامه اصولگرایان افزود: قبل از تدوین هرگونه برنامه و سیاست گذاری درانتخابات ۹۶ باید بدنبال شناخت دقیق از مواضع جناح رقیب بود. این شناخت دقیق می تواند اصولگرایان را برای تدوین برنامه دقیق تر کمک کند تا رسیدن به گزینه مورد نظر را در دستور داشته باشند.


دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین ادامه داد:اگرچه بعضی در جناح اصلاحات به دنبال گزینه ای غیر از روحانی هستند، اما غیر از روحانی هیچ گزینه دیگری ندارند. حتی اگر اصلاح طلبان از آقای ظریف بخواهند او به میدان بیاید، قطعا نخواهد آمد؛ بنابراین از این جهت وضعیت اصلاح طلبان مشخص است.
رئوفیان با بیان این که کار اصولگراها مشکل است، اضافه کرد: البته ما قحط الرجال نداریم و افرادی هستند که در عرصه رقابت رقیب جدی با آقای روحانی باشند. آرزوی ما در انتخابات اخلاق، معنویت، رقابت سالم و قانونمندی است؛ همواره سعی می کنیم در این مسیر عمل کنیم.
وی خطاب به اصولگرایان گفت: به دوستان اصولگرا توصیه می کنم که عجله نکنند و در مصاحبه هایی که انجام می دهند نگویند ما از این حمایت می کنیم یا از آن حمایت نمی کنیم ، آن یکی را قبول نداریم و آن را قبول داریم. ایجابی و سلبی با گزینه ها برخورد نکنند.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: قبل از این اظهارات باید بدانیم رییس جمهوری آینده باید چه ویژگی هایی داشته باشد. اگر بخواهیم شایسته سالاری بر کشور حاکم شود و این که چه کسی شرایط بیشتری را برای احراز پست خطیر ریاست جمهوری دارا است، باید به دنبال تدوین جدول شاخص ها و مکانیزم های ارزیابی باشیم.
رئوفیان با اشاره به این که در حزب ایران اسلامی به دنبال تدوین این جدول هستیم، گفت: دیگر احزاب عضو جبهه ایستادگی هم باید همین کار را انجام دهند و بعد از تدوین، این جدول را به عنوان معیارها و زیرمعیارها در نظر بگیریم و بر اساس آن، گزینه های روی میز انتخابات را مشخص کنیم.
وی دکتر روحانی را یکی از گزینه های انتخابات ۹۶ اصولگرایان دانست و گفت: من به شخصه آقای روحانی را یک چهره صرفا اصلاح طلب نمی دانم و اصلاح طلبها هم نباید به خودشان اجازه دهند که او را مصادره کنند.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: آقای روحانی می داند بخشی از آرای سال ۹۲ مربوط به اصولگراها بود؛ به طور قطع نباید از این غافل شود و نسبت به این مجموعه بی مهری کند.
رئوفیان با اشاره به این که معقتدم تعصب و منافع جناحی را ‌نباید بر تعصب ملی ترجیح داد، گفت: منافع ملی را ببینیم و با توجه به منافع ملی و شاخص هایی که داریم به گزینه مورد نظر برسیم حتی اگر آن گزینه آقای روحانی باشد.
وی دوره رییس جمهوری ۹۶ تا ۱۴۰۰را بسیار مهم دانست و افزود: خیلی کار ما سخت است. ما سیاسیون و احزاب سیاسی باید به دنبال کسی باشیم که واقعا بتواند تحقق بخش اهداف سند چشم انداز باشد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا