مراجعه بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ تن از زائران به قرارگاه‌های امدادی مرزی هلال‌احمر
مراجعه بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ تن از زائران به قرارگاه‌های امدادی مرزی هلال‌احمر

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با ارائه گزارش خدمات امدادی و عملیات ترافیکی طرح ملی امداد و نجات اربعین، اعلام کرد: بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ تن از زائران از ۱۷ تا ۲۹ آبان ماه به قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر در شلمچه، چذابه و مهران برای دریافت خدمات امدادی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی با ارائه گزارش خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی از ۱۷ تا ۲۹ آبان، اظهار کرد: بر این اساس ۲۳ هزار و ۷۱۹ تن از زائران به قرارگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در نقاط مرزی شلمچه، چذابه و مهران مراجعه کرده‌اند.
وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی به ۱۲ هزار و ۳۲۹ تن از هموطنان شامل اسکان اضطراری، کنترل قند و فشارخون، عنوان کرد: به علاوه ۱۱ هزار و ۲۹۳ تن از زائران از خدمات سرپایی درمان چون پانسمان و … استفاده کردند.
سلیمی با بیان اینکه ۱۳۸ تن از زائران در این مدت به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: ۱۱۹ تن از طریق انتقال زمینی و ۱۹ تن نیز از طریق بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده اند.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات ترافیکی در طرح ملی امداد و نجات اربعین در این مدت نیز گفت: بر این اساس تا کنون ۳۸ مورد عملیات در استان‌های (ایلام: ۲۱ مورد، خوزستان: ۱۰ مورد، فارس: ٢مورد، لرستان: ۳ مورد و کرمانشاه: ۲ مورد) انجام و خدمات لازم به ۳۶۴ حادثه‌دیده ارائه شده است.
وی افزود: ۱۶۵ تن در این حوادث مصدوم شدند که در این زمینه ۴۹ تن به مراکز درمانی منتقل شده که از این تعداد ۸ نفر از طریق بالگرد و بقیه نیز از طریق انتقال زمینی منتقل شدند.
سرپرست سازمان امداد و نجات افزود: ۱۴ تن نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند و ۲۰ مورد عملیات رهاسازی نیز از سوی نجاتگران انجام شده است.