برف و باران نیمه شمالی کشور را فرا گرفت/ تهران سفید پوش شد
برف و باران نیمه شمالی کشور را فرا گرفت/ تهران سفید پوش شد

برف و باران بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور را فرا گرفته است. دمای هوا در برخی استان ها به شدت کاهش یافته است. در تهران نیز بارش برف پاییزی به ویژه مناطق شمالی را سفید پوش کرد.

به گزارش یوپنا، بنابر اعلام سازمان هواشناسی روند کاهش دما در بیشتر مناطق تا دو روز آینده ادامه دارد. بر اساس اعلام این سازمان هوای سرد تا پایان هفته ماندگار است .
بنابر اعلام سازمان هواشناسی در۲ روز آینده بار ش برف و باران در استان های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز نیز همچنان ادامه دارد.
گزارش ها حاکیست در مناطق کوهستانی گیلان بیش از ۳۰ سانتیمتر برف باریده است. با تلاش ماموران امدادی ۳۰ خودروی گرفتار شده در جاده هراز نجات یافتند. برخی مسافران گرفتار کولاک در جاده پونل به خلخال هم با تلاش ماموران راهداری نجات یافتند.

برخی مدارس استان اردبیل تعطیل شده است. با تشدید برف در مسیر فولاد محله – شهمیرزاد، ماموران راهداری و پلیس راه در محدوده ارتباطی استان های سمنان – مازندران مستقر شدند.

نخستین برف پاییزی در مشهد  و برخی مناطق خراسان رضوی باریدن گرفت.

پلیس راه به رانندگان توصیه کرد : هنگام رفت و آمد در مسیرهای کوهستانی سوخت کافی، زنجیر چرخ، پوشاک گرم و موادغذایی همراه داشته باشند.  سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به سرد شدن هوا در برخی مناطق  کشور تا منفی ۱۰ درجه هشدار داد: به علت مصرف زیاد ، احتمال افت فشار گاز وجود دارد.

همزمان با بارش برف و باران در نیمه شمالی کشور، وزش طوفان با سرعت بیش از ۷۵ کیلومتر در ساعت در شمال سیستان و بلوچستان نیز میزان دید را  کاهش داده است.