ظلم حاکم ظالم که قدرتش را از مردم گرفته، مضاعف است
ظلم حاکم ظالم که قدرتش را از مردم گرفته، مضاعف است

«خون امام حسين تا نابودي آخرين ظالم در جهان اثرگذار است»؛ اين جمله را آيت‌ا… هاشمي در مراسم عزاداري که به مناسبت اربعين حسيني در دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شده بود بيان كرد.

به گزارش یوپنا،رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ظلم به هر شكل و كيفيتي مذموم است، ولي ظلم حاكم ظالم كه قدرتش را از مردم گرفته است، مضاعف و غيرقابل پذيرش است كه اين مهم از رموز و درس‌هاي تاريخي و عبرتاموز نهضت حسيني است. آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر حقانيت قيام امام‌حسين(ع) و تابعيت همه مردم آزاده جهان از راه ايشان، گفت: نهضت حسيني به عنوان يك حماسه غيرعادي و آسماني، بايد از همه ابعاد و جهات عميقا مورد بررسي قرار بگيرد، چرا كه حاوي پيام‌ها و نكات ظريف و ارزنده‌اي است كه با مطالعه سطحي و ظاهري قابل درك نيست. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وجود عاشقان و شيفتگان حسيني درسراسر جهان را كه بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از قيام امام حسين (ع) همچنان مجذوب آن حضرت هستند، بي‌نظير و شايسته تامل و تفكر دانست و افزود: حادثه كربلا اصلا مساله‌ معمولي نيست و سوال اساسي اين است كه چرا با گذشت ساليان سال هر روز، بر تعداد علاقه‌مندان و دوستداران اباعبدا… الحسين (ع) و يارانش اضافه مي‌شود؟

ظلم به هر شكل مذموم است

وي با اشاره به پياده‌روي‌هاي عاشقانه مردم براي حضور در كربلا گفت: اين نشان از عشق و علاقه مردم به نام و قيام امام حسين (ع) و روشن بودن شمع وجودي قيام اباعبدا… در دل تاريخ و تنفر از ظالم و حمايت از مظلوم است. وي اظهار داشت: قيام خونين عاشورا، يكي از سازنده‌ترين و در عين حال دردناك‌ترين قيام‌هاي تاريخ است كه دنيا را تكان داد و مسلمان، غيرمسلمان، شيعه و سني را تحت تاثير خويش قرار داد. هاشمي، مبارزه با ظلم و عدم تحمل ظالم را از رسالت انبيا، اوليا، اديان الهي و به ويژه پيام اصلي قيام عاشورا برشمرد و افزود: ظلم به هر شكل و كيفيتي مذموم است، ولي ظلم حاكم ظالم كه قدرتش را از مردم گرفته است، مضاعف و غيرقابل پذيرش است كه اين مهم از رموز و درس‌هاي تاريخي و عبرت‌آموز نهضت حسيني است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح واقعه عاشورا و حوادث پس از آن تا اربعين حسيني كه سراسر رنج، درد، ستم بر اهل بيت (ع) و فرزندان امام حسين (ع) به ويژه حضرت زينب (س) و حضرت زين‌العابدين (ع) بود، گفت: لشكر يزيديان بدترين ظلم‌ها و فجيع‌ترين برخوردها را مرتكب شدند و خودشان سنگ بناي نابودي، بدبختي و سرنگوني خويش را گذاشتند. وي با اشاره به لقب ثارا… امام‌حسين (ع) گفت: اين لقب تصادفي نيست و به اين معناست كه تا ظلم وجود دارد خون امام حسين (ع) همچنان مي‌جوشد و تا نابودي آخرين ظالم در جهان اين خون اثرگذار خواهد بود. هاشمي‌رفسنجاني افزود: اگر اهل بيت امام حسين (ع) اسير مي‌شوند، به خاطر اين است كه جامعه از ظلم رهايي يابد و به عدالت برسد. وي در ادامه سخنان خويش با تاكيد بر اينكه شيعه همچنان مظلوم و مورد ستم است، گفت: ان‌شاءا… با ظهور امام زمان (عج) هدف اصلي اباعبدا… الحسين (ع) كه امنيت، عدالت و زندگي در سايه عدالت اسلامي و قرآن كريم است و منجر به نابودي آخرين ظالم در دنيا خواهد شد، تحقق مي‌يابد. در پايان اين مراسم، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني اقامه شد.