کاروان خدمت رسانی اربعین منطقه ۲ شهرداری تهران در کوت درخشید
کاروان خدمت رسانی اربعین منطقه ۲ شهرداری تهران در کوت درخشید

همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی و آیین پیاده روی زائرین کربلا، منطقه ۲ با استقرار پایگاه خدماتی و اعزام بیش از ۳۶۰ نفر از پرسنل در شهر کوت درخشید.

همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی و آیین پیاده روی زائرین کربلا، منطقه ۲ با استقرار پایگاه خدماتی و اعزام بیش از ۳۶۰ نفر از پرسنل در شهر کوت درخشید.
به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲تهران، مسعود خسروی؛ معاون اجتماعی منطقه ۲ ضمن ارائه گزارش تفصیلی از استقرار کاروان اربعین منطقه ۲ در شهر کوت اظهار داشت: مطابق با برنامه ریزی های انجام شده در ستاد اربعین شهرداری تهران، امسال منطقه ۲ افتخار میزبانی زائرین کربلا معلی در شهر کوت واقع در مرکز استان واسط عراق را داشت که در این راستا ضمن اعزام پرسنل داوطلب در تمامی سطوح اداری و اجرایی، استحکامات و فضاهای لازم جانمایی و استقرار گردید و از بیستم آبان ماه خدمت رسانی به زائرین آغاز شد.
خسروی با اعلام عناوین خدمات متعدد پایگاه اربعین منطقه ۲ در شهر کوت افزود: روزانه به طور متوسط بیش از دو میلیون متر مربع از معابر در دو شیفت صبح و عصر پاکسازی و رفت و روب و ۴۸ چشمه سرویس بهداشتی ویژه زوار در مسیر زائرین احداث شد. همچنین بیش از ۱۰۰ مخزن زباله جانمایی و تابلوهای راهنمای شهر نجف و کربلا در مسیر شارع اربعین کوت نصب گردید.
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ همچنین خاطر نشان کرد: جلسات متعددی با شهردار منطقه ۲ جناب آقای نظری به همراه معاونین و مدیران حاضر در شهر کوت محقق و در راستای آن تلاش گردید تا بهترین خدمت رسانی به زائرین حرم سیدالشهدا محقق گردد.
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ با اشاره به فعالیتهای فرهنگی در کنار خدمات شهری در شهر کوت گفت:
سعی داشتیم در کنار خدمات بهداشتی و پاکسازی معابر و ارائه خدمات تدارکات و پذیرایی، در زمینه فرهنگی نیز فعالیتهایی را برای زائرین عزیز داشته باشیم که از جمله آن می توان به رادیو اربعین، نمایشگاه تصاویر تمثال مدافع حرم جمهوری اسلامی ایران، و همچنین حضور روحانیون اعزام شده از مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران جهت تبلیغ و تشریح مسائل شرعی مرتبط با ایام اربعین جهت ارائه مشاوره به زائرین اشاره نمود.
خسروی در ادامه افزود: ارائه ۱۰هزار غذا در هریک از وعده های ناهار و شام بصورت روزانه و شبانه، پخش سیصد هزار نسخه نقشه جامع شهری، توزیع کتاب مصور تاریخچه عاشورا و توزیع ۳۰۰ هزار بسته شیر و بیسکویت در میان زوار نیز از خدمات منطقه ۲ در شهر کوت بود.
خسروی همچنین افزود: خدا را شاکریم که در یک اقدام جهادی توأم با عشق به تشیع، توانستیم در مسیر خدمت رسانی به زائرین قرار بگیریم و امید آن داریم که این خدمات مورد قبول حضرت سیدالشهدا قرار گیرد.