زندان‌های ملی از البرز منتقل می‌شود/رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در تعداد بیکاران/کاهش تعداد کودکان خیابانی در خراسان رضوی/تولید سه هزار تن کیوی در آمل/افزایش حضور گردشگران خارجی در حرم حضرت معصومه (س)
زندان‌های ملی از البرز منتقل می‌شود/رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در تعداد بیکاران/کاهش تعداد کودکان خیابانی در خراسان رضوی/تولید سه هزار تن کیوی در آمل/افزایش حضور گردشگران خارجی در حرم حضرت معصومه (س)

*زندان‌های ملی از البرز منتقل می‌شود
*کاهش تعداد کودکان خیابانی در خراسان رضوی
*رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در تعداد بیکاران
*خبرهایی خوب از ورزشکاران کردستانی
*تولید سه هزار تن کیوی در آمل
*صادرات زعفران فرآوری شده خراسان جنوبی به اسپانیا و ترکیه
*افزایش حضور گردشگران خارجی در حرم حضرت معصومه (س)
*اختصاص ۳۰ درصد از کل منابع مالی استان به حاشیه نشینی

زندان‌های ملی از البرز منتقل می‌شود
مهر- مازندران: استاندار البرز از انتقال زندان‌های ملی از این استان خبر داد و گفت: در مناطق حاشیه‌نشین استان ۲۰ پروژه ساماندهی اجرا می‌شود.
محمد طهائی افزود: انتقال زندان‌ها خواسته به‌حق شهروندان البرزی است و تحقق این مهم منوط به پیگیری دارد.
گفتنی است، چهار زندان بزرگ کشور در استان البرز مستقر است.

کاهش تعداد کودکان خیابانی در خراسان رضوی
ایرنا- خراسان رضوی: معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: شمار کودکان خیابانی طی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در این استان افزون بر ۱۰ درصد کاهش یافت.
غلامحسین افزود: در این مدت ۳۳۰ کودک خیابانی در خراسان رضوی و شهر مشهد شناسایی و جمع آوری شدند در حالی که این تعداد پارسال ۳۶۰ نفر بود.
وی تصریح کرد: ۵۰ درصد شمار کودکان خیابانی شناسایی شده در خراسان رضوی اتباع خارجی به خصوص افغانها هستند.

رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در تعداد بیکاران
ایسنا- چهارمحال و بختیاری: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعداد بیکاران استان حدود ۴۰ هزار نفر است، گفت: از این تعداد ۳۳ هزار نفر در کاریابی‌های سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی شده است حداقل ۷۰۰۰ نفر معادل ۲۰ درصد بیکاران تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند.
سید عباس جزایری اظهار داشت: از تعداد ثبت‌نام شدگان در کاریابی‌های استان حدود ۱۶ هزار نفر دارای تحصیلات دانشگاهی و حدود ۱۸ هزار نفر زیر دیپلم است و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۳۴ درصد از ثبت‌نام شدگان بیکار خانم هستند.
وی تصریح کرد: در صورتی که جمعیت فعال استان را ۳۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم آمار بیکاری استان ۱۳ درصد از جمعیت فعال خواهد بود.

خبرهایی خوب از ورزشکاران کردستانی
خبرآنلاین- کردستان: از سوی کادر فنی بانوان فدراسیون فوتبال ۲۷ بازیکن منتخب کشور به اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان کشور دعوت شدند.
بر اساس این گزارش، اسرا منتشلو بانوی فوتبالیست قروه ای از سوی سر مربی تیم ملی دختران زیر ۱۴ سال کشور جهت آمادگی بیشتر به این مرحله اردوی آماده سازی فرا خوانده شده است.
اسرا منتشلو اهل شهر دلبران از توابع شهرستان قروه می باشد که مدت ۶ سال زیر نظر مربی خود معصومه منتشلو به تمرینات و آمادگی پرداخته است.

تولید سه هزار تن کیوی در آمل
فارس- مازندران: مدیر جهاد کشاورزی آمل از تولید ۳ هزار و ۴۰۰ تن کیوی در این شهرستان خبر داد.
سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد: بهترین نوع کیوی برای صادرات رقم هایوارد است که به کشور های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان آمل دارای ۲۰۸ هکتار سطح زیر‌کشت کیوی است که ۶۸ هکتار آن نهال و ۱۴۰ هکتار آن بارور است.
اسلامی اضافه کرد: با توجه به عملکرد ۲۴ تن در هکتار کیوی، پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول در شهرستان آمل به بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ تن برسد.

صادرات زعفران فرآوری شده خراسان جنوبی به اسپانیا و ترکیه
تسنیم- خراسان جنوبی: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ واحد فرآوری زعفران در استان موجود است که از این تعداد ۷ واحد فعال است گفت: محصولات فرآوری زعفران خراسان جنوبی به کشورهای اسپانیا و ترکیه صادر می‌شود.
هاشم ولی پور مطلق افزود: ظرفیت سالانه واحدهای فرآوری زعفران در خراسان جنوبی ۲۰ تن زعفران و ۳ هزار و۱۰۰ تن نوشیدنی زعفران که شامل شربت زعفران و قرص زعفران است.
وی تصریح کرد: ارزش کل تولیدات واحدهای فرآوری زعفران ۹۴  میلیارد ریال است ومیزان تولیدات فرآوری زعفران امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش حضور گردشگران خارجی در حرم حضرت معصومه (س)
تابناک- قم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با اشاره به اینکه یکی از مقاصد گردشگران زیارتی، قم است گفت: سالانه دو و نیم میلیون گردشگر خارجی وارد این استان می شوند. حضور گردشگران از سراسر جهان در حرم کریمه اهل بیت(ع) در مهرماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.
همچنین حجت‌الاسلام‌ عباس ابراهیمی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز گفت: تنوع حضور مخاطبان را در مسجد مقدس جمکران شاهد هستیم و در حوزه بین‌الملل در ده ماه گذشته ۵۲ کشور به‌صورت کاروانی و گروهی در مسجد مقدس جمکران حضور یافته‌اند.

اختصاص ۳۰ درصد از کل منابع مالی استان به حاشیه نشینی
قدس- سیستان و بلوچستان: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار در سال ۹۵، ردیف بودجه ای خاص به حاشیه نشینی استان اختصاص یافت.
علی اوسط هاشمی در ادامه بیان کرد: بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر استان حاشیه نشین هستند که این موضوع توجه ویژه را به مناطق حاشیه نشین استان معطوف کرده است.
وی همچنین از اختصاص ۳۰ درصد از کل منابع مالی استان به حاشیه نشینی خبر داد و گفت: عزم جدی دولت برای ارائه خدمات در همه نقاط استان بخصوص مناطق حاشیه نشین قابل تقدیر است.