اصلاح محتوای آموزش زیست فناوری برای دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد
اصلاح محتوای آموزش زیست فناوری برای دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید زیرساختهای آموزشی دانش زیست فناوری در کشور اصلاح شده تا با اصلاح آن تحول جدی در این عرصه ایجاد شود.

photo_2016-11-26_11-24-23دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید زیرساختهای آموزشی دانش زیست فناوری در کشور اصلاح شده تا با اصلاح آن تحول جدی در این عرصه ایجاد شود.
به گزارش یوپنا به نقل از ستاد خبری توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی در خصوص جشنواره زیست فناوری گفت: یکی از اقداماتی که باید در جهت رسیدن به اهداف توسعه ستاد زیست فناوری مورد نظر صورت گیرد این است که در مرحله نخست محصول را با برنامه ریزی دقیق کشت کنیم و بعد بتوانیم محصول نهایی را برداشت نماییم.
وی تصریح کرد: در این جشنواره ۶هزار آثر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت در حالیکه در جشنواره‌های قبلی تعداد آثار دریافتی کمتر از این بود به هرحال بررسی این آثار خود به زمان زیادی نیاز دارد و کار ساده‌ای نیست. در همین راستا ما برنامه ریزی کردیم که جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری را هر سال به صورت منطقه‌ای و استانی برگزار نماییم تا در پایان دوسال نیز جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم.
دبیر سومین جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری افزود: بایستی شرایط را فراهم کنیم که معلم و دانش‌آموز در فضای آموزشی مشارکت نمایند تا دانسته‌های خود را به صورت دقیق آموزش دهند در این صورت است که فضا برای رشد و توسعه این حوزه فراهم خواهد شد.
وی تاکید کرد: از بین ۶هزار اثر ارائه شده به جشنواره حدود ۱۵۰ اثر موفق به دریافت جایزه شدند.
قانعی افزود: برنامه بعدی ما این است که تمام افرادی که در این جشنواره برگزیده شدند را با یک اعتبار ابتدایی توسط معلمان رها نکینم و آنها را حمایت کنیم.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ضعف اصلی ما در آموزش این است که معلم محتوای زیست فناوری را به دانش آموز منتقل نمی کند وقتی که معلم می خواهد سلول را به دانش‌آموز معرفی کند آن را با عکس نشان می دهد در حالیکه سلول سه بعدی است باید با انیمیشن نشان داده شود. اولین گام ما این است که معلم‌ها را با این موضوع آشنا کنیم و در همین راستا باید محتوا تهیه کرده و بعد از تهیه مطالب آن را به روش صحیح به دانش‌آموزان انتقال دهیم.
وی تاکید کرد باید زیرساختها اصلاح شود تا با اصلاح آن تحول جدی در این عرصه ایجاد شود. منظور از زیرساخت این است که ما سامانه‌ای را آماده می کنیم تا این سامانه به گونه ای باشد هرکسی که می خواهد به دانش‌آموزان آموزش دهد از طرحهای این سامانه استفاده کند.