بهره برداری بیمارستان ۶۴ تختخوابی ولایت در ساری/تولید ژن شتر دوکوهانه برای درمان دیابت در اردبیل/پرداخت ۲۱ میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان گچساران
بهره برداری بیمارستان ۶۴ تختخوابی ولایت در ساری/تولید ژن شتر دوکوهانه برای درمان دیابت در اردبیل/پرداخت ۲۱ میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان گچساران

*بهره برداری بیمارستان ۶۴ تختخوابی ولایت در ساری
*مهاجرت ۳۰ هزار پرنده مهاجر به تالاب مبقان
*تولید ژن شتر دوکوهانه برای درمان دیابت در اردبیل
*یگان تحقیقاتی نیروی دریایی روسیه در بندرعباس
*پرداخت ۲۱ میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان گچساران
*برق دار شدن ۲۳۰۰ مشترک جدید روستایی در لرستان
*امسال مشکل قطعی گاز در آذربایجان‌غربی نداریم

بهره برداری بیمارستان ۶۴ تختخوابی ولایت در ساری

ایرنا- مازندران: با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیمارستان ولایت با ۶۴ تخت و سرمایه گذاری ۴۲۰ میلیارد ریال صبح شنبه در ساری به بهره برداری رسید.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلای مازندران در جریان این مراسم گفت: تمام نیروهای مسلح و شهروندان عادی می توانند از خدمات این مرکز درمانی استفاده کنند.
وی مدت زمان ساخت این بیمارستان را پنج سال اعلام کرد و گفت : ۲۵۰ نفر در سه نوبت برای احداث این بیمارستان به کار گرفته شدند.

 

مهاجرت ۳۰ هزار پرنده مهاجر به تالاب مبقان

ایسنا-مرکزی: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار پرنده به تالاب میقان مهاجرت کرده‌اند.

محمد کلاته با اشاره به بازدید روز گذشته از تالاب میقان در خصوص وضعیت پرندگان مهاجر این زیستگاه اظهار کرد: علیرغم سرمای چند روزه اخیر و یخ زدن دریاچه تالاب هیچ گونه مشکل تغذیه‌ای برای پرندگان مهاجر و زیستمندان این منطقه وجود ندارد.

 

تولید ژن شتر دوکوهانه برای درمان دیابت در اردبیل

مهر- اردبیل: رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید ژن ارزشمند شتر دوکوهانه در استان که شیر آن می‌تواند برای درمان و کاهش دیابت مؤثر باشد، خبر داد.
عدیل سروی تصریح کرد: تحقیقات اولیه اجرای این طرح آغاز شده و در نظر داریم اصلاح نژادی در شترهای دوکوهانه استان اجرا کنیم.

وی با اذعان به اینکه استان اردبیل رتبه نخست پرورش شتر دوکوهانه را دارد، اضافه کرد: در حوزه دامپروری نمی‌توان به صرف پرورش دام اکتفا کرد و لازم است محصولات دامی با ارزش‌افزوده بالا تولید شود.

 

یگان تحقیقاتی نیروی دریایی روسیه در بندرعباس

تابناگ-هرمزگان: یگان تحقیقاتی و اقیانوس‌شناسی یانتار به فرماندهی ناخدا دوم الکسی ولادیمیرویچ از نیروی دریایی روسیه پیش از ظهر امروز در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.

امیردریادار آزاد فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در این باره اظهار کرد: در راستای حفظ و توسعه روابط بین دو کشور ایران و روسیه و از سوی دیگر ایجاد و ارتقای سطح امنیت در منطقه، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، میزبان یک فروند یگان از نیروی دریایی روسیه در منطقه یکم امامت است.

 

پرداخت ۲۱ میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان گچساران

فارس- کهکیلویه و بویراحمد: رئیس کمیته امداد گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان گچسارانی پرداخت شده است.

قربانی ادامه داد: وام‌های خود اشتغالی کمیته امداد در قالب طرح‌های دامپروری، صنایع دستی، کشاورزی، خیاطی و خرید و تجهیز وسایل مورد نیاز کار مددجویان این نهاد بوده است.

وی افزود: از آغاز طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد شهرستان گچساران و از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۸۵ فقره وام به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است.

 

برق دار شدن ۲۳۰۰ مشترک جدید روستایی در لرستان

خبرآنلاین- لرستان: مدیرعامل برق لرستان گفت: مدیرعامل شرکت از جذب اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی برای تأمین برق متقاضیان جدید خبر داد.

فریدون خودنیا تصریح کرد: مبلغ اختصاص داده شده صرفأ جهت تأمین برق متقاضیان جدید روستایی تخصیص داده شده و مقرر گردیده ظرف مدت ۶ ماه اعتبار فوق در قالب اجرای پروژه های توسعه روستا صرف گردد.

وی با بیان این مطلب که شرکت توزیع برق استان لرستان توانسته از زمان اجرای طرح ۲۳۰۰ متقاضای جدید روستایی را با احداث شبکه های جدید برقدار نماید، ابراز داشت: برای اجرای این پروژه ها ۱۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و ۴۰کیلومتر شبکه فشارضعیف در روستاهای استان احداث گردیده است.

 

امسال مشکل قطعی گاز در آذربایجان‌غربی نداریم

تسنیم- آذربایجان غربی: مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی گفت: امسال هیچ مشکلی مبنی بر قطعی یا افت فشار گاز در استان آذربایجان‌غربی وجود ندارد.

منصور صادقیان با اشاره به قطعی گاز امروز منطقه یک ارومیه اظهار داشت: در این باره مشکل افت فشار در ارومیه وجود نداشته و قطعی گاز نیز ممکن است که به سبب مشکلات فنی باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در چند روز گذشته برودت هوا سبب قطعی گاز در استان‌های شمالی کشور شد اما در ارومیه و استان آذربایجان‌غربی مشکلی در این زمینه وجود ندارد.