خسارت ۲۰۰میلیارد ریالی به ۱۲۰هکتار گلخانه مازندران/سایه شوم شکارچیان بر سر پرندگان مهاجر در روزهای برفی/کلاهبرداری ۶۰ میلیاردی در پوشش بازار یابی و خرید کالا/جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان
خسارت ۲۰۰میلیارد ریالی به ۱۲۰هکتار گلخانه مازندران/سایه شوم شکارچیان بر سر پرندگان مهاجر در روزهای برفی/کلاهبرداری ۶۰ میلیاردی در پوشش بازار یابی و خرید کالا/جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

*خسارت ۲۰۰میلیارد ریالی به ۱۲۰هکتار گلخانه مازندران
*آنفلوانزای پرندگان در اردبیل مشاهده نشده است
*سایه شوم شکارچیان بر سر پرندگان مهاجر در روزهای برفی
*نجات ۲ کودک از دست سارق آدم ربا در شهرکرد
*کلاهبرداری ۶۰ میلیاردی در پوشش بازار یابی و خرید کالا
*جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان
*سد بروجرد در سال گذشته تنها ۱۰۰ هزار تومان اعتبار داشت

خسارت ۲۰۰میلیارد ریالی به ۱۲۰هکتار گلخانه مازندران

ایرنا- مازندران: نایب رئیس اتحادیه گل وگیاه مازندران، گفت: براثر برف و یخبندان هفته گذشته حدود ۲۰۰میلیارد ریال به۱۲۰هکتار گلخانه روباز وبسته این استان خسارت وارد شده است.

الیاس لاریجانی افزود: ازاین شمار حدود ۱۰۰هکتار فضای روباز و ۲۰هکتار فضای گلخانه ای سرپوشیده بود که بیشترین حجم خسارت وارد شده به گلخانه داران شهرستان آمل بوده است.

وی اعلام کرد: البته این خسارت ناشی از بارش سنگین برف وپس از آن قطعی برق و گاز بوده است.

 

آنفلوانزای پرندگان در اردبیل مشاهده نشده است

تسنیم- اردبیل: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر هیچ موردی از آنفلوانزای پرندگان در اردبیل مشاهده نشده است اما ضرورت دارد مرغداران نسبت به بیمه طیور خود در اسرع وقت اقدام کنند.

صادق صالحی در جلسه ستاد کنترل و پیشگیری بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل اظهار داشت: به منظور مبارزه با شیوع احتمالی این بیماری در استان و هماهنگی بیشتر با دستگاههای اجرایی مرتبط اقدامات لازم انجام و به فعالان صنعت طیور استان نسبت به شیوع احتمالی بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان هشدار داده شد.

 

سایه شوم شکارچیان بر سر پرندگان مهاجر در روزهای برفی

مهر- مازندران: همزمان با هفته پرنده‌نگری، سایه شوم شکارچیان در روزهای برفی مازندران نیز از سر پرندگان مهاجر کوتاه نشد و در سه روز برفی۱۹۶ بهله پرنده زیبا اما نادر در دام گرفتار شدند.

میلاد بهرامی مدیر روابط عمومی اداره کل محیط‌زیست مازندران، از کشف و ضبط ۷۰ قبضه اسلحه و ۱۹۶ قطعه پرنده از شکارچیان متخلف در استان خبر داد و گفت: درآب بندان های عباسا، ایزدشهر وامیراباد نور تعداد ۸۴ قطعه پرنده شامل مرغابی و خوتکا، چنگر، ابیاء و توکا به همراه یک طاقه قرقاول تاکسیدرمی شده و ۱۸ قبضه سلاح شکاری از شکارچیان کشف و ضبط شد.

 

نجات ۲ کودک از دست سارق آدم ربا در شهرکرد

ایسنا- چهارمحال و بختیاری: فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری گفت: ۲ کودک هشت و سه ساله با تلاش نیروهای پرتلاش انتظامی از چنگ سارق آدم ربا نجات یافتند.

سردار غلام عباس غلام زاده با اعلام این خبر افزود: در پی ربوده شدن ۲ کودک، زنی با مراجعه به افسر نگهبان کلانتری ۱۳ امام خمینی (ره) شهرکرد و اعلام سرقت خودرو پژو همراه فرزندان خردسالش از مقابل بانک، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
به گفته وی با توجه به اهمیت موضوع، افسر نگهبان با ثبت دقیق جزییات شکایت و اطلاع رئیس کلانتری از موضوع، اکیپ های گشت در سطح شهر فعال شدند.
سردار غلام زاده افزود: ماموران کلانتری بلافاصله با بررسی میدانی و کنترل دوربین های مدار بسته محدوده وقوع سرقت حین گشت زنی در این حوزه، سارق را با خودرو سرقتی در سطح شهر مشاهده و تحت تعقیب قرار دادند.
وی گفت: سارق که خود را در تنگنای تعقیب مستمر پلیس دید پس از تعقیب و گریز، ۲ کودک خردسال را در کوچه ای رها و اقدام به فرار نمود که با نجات کودکان، ماموریت پلیس برای دستگیری سارق وارد مرحله دیگری شد.
سردار غلام زاده افزود: سارق همراه خودرو سرقتی در یک تعقیب و گریز دستگیر و پس از اعتراف به سرقت و آدم ربایی تحویل مراجع قضایی شد.

 

کلاهبرداری ۶۰ میلیاردی در پوشش بازار یابی و خرید کالا

تابناک- قزوین: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس استان، اعضای باندی که در پوشش بازار یابی و خرید کالا، ۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این کلاهبرداری تاکنون ۲۸ شاکی داشته است، گفت: در ادامه تحقیقات اطلاعاتی و فنی کارآگاهان؛ متهمان پرونده در بازجویی های پلیسی به همدستی افراد دیگری نیز که با متهم اصلی این کلاهبرداری میلیاردی مشارکت داشتند اعتراف کردند.

 

سیستان و بلوچستان منور به نور شهدای گمنام

فارس- سیستان و بلوچستان: پیکر پاک ۱۰ شهید گمنام برای تشییع و خاکسپاری به دیار نخل و کویر منتقل شدند، دیار مردان مرد، دیاری که تعداد ستاره‌های گمنام آن امروز به ۷۷ شهید رسید.

از این ۱۰ شهید ۵ شهید در منطقه داروالولایه سیستان در شهرهای زابل، هامون و شهرک علی اکبر تدفین و ۲ شهید نیز برای خاکسپاری به شهرستان خاش منتقل می‌شوند.

 

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

خبرآنلاین- یوپنا: معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: از ۲۱ تا ۲۷ آذر، بیست و سومین جشنواره تئاتر بین المللی کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود

علی مرادی، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان گفت: این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می شود و گروه های تئاتر از ۱۲ کشور جهان در این جشنواره حضور دارند.

 

سد بروجرد در سال گذشته تنها ۱۰۰ هزار تومان اعتبار داشت

تسنیم- لرستان: نماینده مردم بروجرد در مجلس ضمن اعلام این مطلب که سد بروجرد در سال گذشته تنها ۱۰۰ هزار تومان اعتبار داشته، گفت: هدف از تخصیص این میزان اعتبار به یک سد تنها بسته نشدن ردیف آن از اعتبارات ملی بوده است.

عباس گودرزی اظهار داشت: طرح استیضاح حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با ۲۰ امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد تا در روزهای آینده کاری در کمیسیون‌های مربوطه با حضور وزیر نیرو مطرح‌شده و مورد بررسی قرار گیرد.

وی هدف خود از امضای طرح استیضاح وزیر نیرو را پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان عنوان کرد و افزود: کوتاهی، اهمال‌کاری و عدم توجه و رسیدگی به سدهای بروجرد آن‌چنان بغرنج و غیرقابل‌تحمل است که باوجود تذکرات فراوان از طریق روش‌های مختلف مکاتبه‌ای و دیگر ابزار قانونی این موضوع موردتوجه وزیر قرار نگرفته و تنها راه پیگیری مطالبات شهروندان بروجرد را در استیضاح وزیر نیرو دانستیم.