بی‌آبی؛ مانعی بر سر راه توسعه معادن در استان سمنان/شهرستان شدن بندر امام حق مردم این شهر است/حرکت کاروان مرزنشینان پیاده اهل سنت تربت جام به مشهد مقدس
بی‌آبی؛ مانعی بر سر راه توسعه معادن در استان سمنان/شهرستان شدن بندر امام حق مردم این شهر است/حرکت کاروان مرزنشینان پیاده اهل سنت تربت جام به مشهد مقدس

*بی‌آبی؛ مانعی بر سر راه توسعه معادن در استان سمنان
*حرکت جاماندگان اربعین به سمت مشهدالرضا
*شهرستان شدن بندر امام حق مردم این شهر است
*تشییع پنج شهید گمنام دفاع مقدس در بندرعباس
*حرکت کاروان مرزنشینان پیاده اهل سنت تربت جام به مشهد مقدس
*هوای تبریز ناسالم است

بی‌آبی؛ مانعی بر سر راه توسعه معادن در استان سمنان

ایسنا- سمنان: استاندار سمنان گفت: جدی‌ترین چالش پیش روی توسعه معادن در استان سمنان نبود و فقدان منابع آبی است.

وی با اشاره به تنوع معادن در این استان، تصریح کرد: بدون شک استان سمنان از نظر ذخایر معدنی یکی از غنی ترین استان های کشور است اما کم آبی سبب شده که کمتر بتوانیم از این ذخایر عظیم خدادادی در راستای رشد و توسعه استان بهره بگیریم.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان، توسعه معدنی در این استان منهای منابع آبی را غیرممکن دانست خاطرنشان کرد: هر نوع برنامه ریزی برای توسعه معدنی و بهره برداری از این منابع سرشار، مستلزم تامین منابع آبی است.

 

حرکت جاماندگان اربعین به سمت مشهدالرضا

مهر- تهران: شیفتگان اهل بیت و ائمه اطهار(ع) و جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان های غربی استان تهران که از توفیق زیارت بین الحرمین محروم ماندند، به سمت مشهد الرضا عزیمت کرده اند.
تقارن شهادت حضرت موسی الرضا(ع) با دو چهره شاخص مکتب اسلام یعنی رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) شرایط خاص و ویژه ای را به سه شهرستان غربی استان تهران بخشیده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های شهریار و ملارد گفت:برآوردهای اولیه موید این امر است که در سال جاری شاهد رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی عزیمت زائران به حرم رضوی خواهیم بود و قطعا بعد از راهپیمایی باشکوه اربعین، فرازی دیگر از عشق به ائمه اطهار در سالروز شهادت امام رضا(ع) متجلی و نمود و بروز پیدا خواهد کرد.

 

شهرستان شدن بندر امام حق مردم این شهر است

فارس- خوزستان: رئیس شورای شهر بندر امام گفت: تبدیل بندر امام به شهرستان کوچک‌ترین حق مردم این قطب تجارت، صنعت و پتروشیمی است.

مهدی فلاحی اظهار داشت: مردم شریف و مظلوم بندر امام خمینی (ره) سال‌هاست که منتظر تبدیل وضعیت شهرشان به شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: بندر امام خمینی (ره) و مردم آن همواره بر دوستی و حسن همجواری با بقیه شهرهای حوزه تاکید داشته‌اند، هیچکس نباید به دنبال از بین بردن حقوق دیگران باشد و همه باید از این ثروتی که در منطقه وجود دارد، بهره‌مند شوند.

 

تشییع پنج شهید گمنام دفاع مقدس در بندرعباس

خبر آنلاین- هرمزگان: همزمان با سالروز رحلت جانسوز نبی اکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) ، پیکر پاک و مطهر پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در آیین باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان هرمزگان در بندرعباس تشییع شد.

این مراسم از بوستان شهید دباغیان در میدان امام خمینی (ره) تا امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس برگزار شد.

این شهدا درعملیات های والفجر یک، محرم و خیبر به شهادت رسیده اند و مراسم وداع با شهدا با مداحی و روضه خوانی وگرامیداشت یاد وخاطره شهدا در امامزاده سید مظفر بندرعباس ادامه یافت.

 

حرکت کاروان مرزنشینان پیاده اهل سنت تربت جام به مشهد مقدس

تابناک- خراسان رضوی: در آستانه فرارسیدن رحلت پیامبر اعظم(ص) وشهادت دو فرزندش امام حسن مجتبی (ع) وامام رضا(ع) کاروان پیاده ۲۵۰ نفری مرزنشینان اهل سنت تربت جام برای عرض تسلیت و تشرف به حرم مطهر رضوی با پای پیاده از تربت جام حرکت خود را به سمت مشهدالرضا آغاز کردند.

مسئول کاروان وامام جمعه اهل سنت بخش پایین جام تربت جام با اشاره به اهداف حرکت کاروان پیاده امام رضا(ع) گفت: چهارمین سال متوالی است که کاروان پیاده ویژه مرزنشینان اهل سنت در ایام سوگواری پیامبر رحمت و دو فرزندش با هدف وحدت،انسجام و یکدلی برای عرض ادب به ساحت مقدس امام رضا(ع) عازم مشهد می شوند.

 

هوای تبریز ناسالم است

ایرنا- آذربایجان شرقی: رئیس اداره پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر تبریز سه شنبه برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار دارد.

شاهین رحیم اوغلی افزود: آلودگی هوای تبریز بر اساس شاخص ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون برابر ۱۰۸ پی. اس. آی بوده و برای گروه های حساس ناسالم است.
وی اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا اگر زیر ۱۰۰ پی. اس. آی باشد سالم، بین ۱۰۰ و ۲۰۰ ناسالم، بین ۲۰۰ و ۳۰۰ وضعیت اضطرار و ۳۰۰ به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.