مهار نشت خط انتقال نفت خام خوزستان به رودخانه سرخون/جمع‌آوری بیش از ۲ تن زباله در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین/پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ريال تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی در استان قزوین
مهار نشت خط انتقال نفت خام خوزستان به رودخانه سرخون/جمع‌آوری بیش از ۲ تن زباله در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین/پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ريال تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی در استان قزوین

*مهار نشت خط انتقال نفت خام خوزستان به رودخانه سرخون
*قیمت پایین گوجه فرنگی در مزارع بوشهر
*جمع‌آوری بیش از ۲ تن زباله در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین
*افزایش ۶ میلیون مترمکعبی ذخایر سد زاینده‌رود در پی بارش‌های اخیر

مهار نشت خط انتقال نفت خام خوزستان به رودخانه سرخون

ایرنا-شهرکرد: به دنبال شکسته شدن لوله انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان در پی بارندگی های ۴۸ ساعت گذشته و رانش زمین در منطقه گندمگار، تلاش کارشناسان برای مهار نشت به داخل رودخانه سرخون آغاز شد.
فرماندار اردل چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: نیروهای امدادی و کارشناسان نفت پس از شناسایی قسمت شکستگی لوله انتقال نفت و گودبرداری و دپوسازی خاک در اطراف لوله آسیب دیده، مانع از ادامه نفوذ نفت به داخل رودخانه شدند.
نوذری تصریح کرد: اکنون ۲ دستگاه خودرو آتش نشانی مشغول پمپاژ نفت نشت شده و انتقال آن به تلمبه خانه گندمکار هستند.
وی یادآور شد: این شکستگی به خاطر پوسیدگی لوله انتقال نفت رخ داده که از همان ساعات اولیه نیروهای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت استان اصفهان پیگیر رفع این مشکل شدند.

 

قیمت پایین گوجه فرنگی در مزارع بوشهر

مهر- بوشهر: استان بوشهر دارای جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی است و در برخی از محصولات به عنوان قطب تولید در کشور محسوب می‌شود که یکی از این محصولات گوجه‌فرنگی است.

علی‌رغم حجم بالای تولید گوجه فرنگی در استان بوشهر، وضعیت فروش این محصول همواره با چالش‌های جدی روبرو بوده است و در بسیاری از مواقع شاهد مشکلات کشاورزان در هنگام برداشت محصول برای فروش محصولات هستیم.

این مشکلات همچنان حل‌نشده باقی مانده است و امسال نیز این موضوع گریبانگیر کشاورزان استان به‌ویژه در سطح شهرستان دیر شده است و محصولی که کشاورزان زحمت زیادی برای آن کشیده‌اند و هزینه‌های بسیاری را متحمل شده‌اند، با افت شدید قیمت روبرو شده است.

هم‌اکنون محصول گوجه‌فرنگی با قیمت حدود ۳۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که در مقابل هزینه‌های صورت گرفته برای تولید محصول بسیار کم است و نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای کشاورزان باشد.

 

جمع‌آوری بیش از ۲ تن زباله در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین

ایسنا- ایلام: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: مسیر پل زائر تا پایانه مرزی مهران از زباله پاک‌سازی‌شده است.

مازیار سلیمان‌نژاد اظهار کرد: این اداره کل برای سومین سال متوالی در اربعین حسینی، در راستای نظافت و پاکیزگی محیط‌زیست، اقدام به جمع‌آوری و پاک‌سازی زباله‌ها در مسیر زائرین اربعین حسینی کرده است.

وی بابیان اینکه در این طرح بیش از ۲تن زباله در مسیر پیاده‌روی زائرین جمع‌آوری‌شده است، افزود: در این طرح پاک‌سازی، نیروهایی از اداره کل حفاظت محیط‌زیست، دانشگاه علوم پزشکی و گروه‌های همیار و علاقه‌مند به محیط‌زیست مشارکت داشتند.

سلیمان نژاد ادامه داد: در ایام منتهی به اربعین امسال ۵۰ هزار کیسه‌زباله در بین ایستگاه‌های صلواتی، مراکز تهیه و توزیع غذا و زائران توزیع شد و به دلیل نصب سطل‌های زباله در کنار ایستگاه‌های صلواتی و اماکن توزیع غذا، میزان پسماند و آشغال در این مسیر در مقایسه با سال گذشته کمتر بود.

 

۱۳۵۱ کیلوگرم مواد غذایی در استان قم معدوم شد

تسنیم- قم: رئیس مرکز بهداشت استان قم از معدوم‌سازی ۱۳۵۱ کیلوگرم مواد غذایی در این استان خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره اقدامات بازرسان مرکز بهداشت در ایام تعطیلات هفته گذشته اظهار داشت: این بازرسان در شش روز پایانی ماه صفر و در ایام تعطیل اقدام به بازرسی کردند. در این مدت از ۴۱۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید و تذکرات لازم ارائه شد.

آقاحسنی ادامه داد: یکی از بازدیدهای بازرسان، بازرسی از اماکن عمومی، سرویس‌های بهداشتی، ایستگاه‌های صلواتی وغیره بود که ۵۶ مورد انجام شد.

وی افزود: بازرسان در این مدت از ۱۲ اماکن بین‌راهی بازدید و هشت مورد نمونه‌برداری مواد غذایی داشته‌اند. همچنین در این مدت ۳۸ مورد نمونه‌برداری از آب انجام شد و ۲۷۸ مورد نیز کلرسنجی صورت گرفت. خوشبختانه در این مدت هیچ مورد مسمومیت غذایی در مراسم نداشتیم و باهمت بازرسان ۳۱ مورد یدسنجی صورت گرفت.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین گفت: بازرسان مرکز بهداشت در مدت ایام پایانی ماه صفر هزار و ۳۵۱ کیلوگرم مواد غذایی مشکوک را معدوم و ۶۰۰ ظرف یک‌بارمصرف غیرمجاز را توقیف کردند. در این مدت ۱۹ مورد شکایت مردمی بررسی و ۵۰۰ لیتر کلرزنی مخازن آب صورت گرفت.

 

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ريال تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی در استان قزوین

تابناک- قزوین: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در نشست شورای بانک‌های استان قزوین که با حضور استاندار برگزار شد اظهار کرد: از طریق سامانه بهین یاب بیش از ۲ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی استان قزوین پرداخت شده است .
وی در این جلسه که با هدف بررسی روند اعطای تسهیلات رونق تولید به بنگاه های اقتصادی برگزار شد اظهار کرد: این تسهیلات توسط ۴۰۱ واحد تولیدی در سطح استان قزوین دریافت شده است.
پرزحمت با اشاره به اینکه ۲۷۲ واحد تولیدی نیز به شکل مراجعه مستقیم به بانک ها تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند، عنوان کرد: تا به امروز ۲ هزار و ۱۶۰ بنگاه اقتصادی اعم از واحدهای صنعتی و کشاورزی فعال، نیمه فعال، تعطیل و نیمه تمام در استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید متقاضی شده اند.
وی تصریح کرد: از این تعداد واحد ثبت نام شده، تا به امروز ۲ هزار و ۱۱۹ بنگاه اقتصادی بررسی شده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه از بنگاه‌های اقتصادی متقاضی دریافت تسهیلات طرح رونق تولید یک هزار و ۱۹۳ مورد در بخش صنعت هستند، یادآور شد: ۹۶۷ مورد از این واحدها نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

 

افزایش ۶ میلیون مترمکعبی ذخایر سد زاینده‌رود در پی بارش‌های اخیر

فارس- اصفهان: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیرامون آخرین وضعیت ذخایر سد زاینده‌رود با توجه به بارش‌های اخیر اظهار داشت: در پاییز از لحاظ بارش خیلی عقب افتادیم و بارش‌های اخیر فقط توانستند میزان بارش‌ها را به میانگین بلندمدت فصل پاییز نزدیک کنند اما هنوز به عدد میانگین نرسیده است.

علی بصیرپور با بیان اینکه هیچ چیز درباره بارش‌های آتی مشخص نیست افزود: باید منتظر مابقی بارش‌ها در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار بود تا بتوان درباره آینده تصمیم‌گیری کرد.

وی پیرامون میزان افزایش ذخایر آبی سد زاینده‌رود بیان کرد: با بارش‌های اخیر میزان آب پشت سد از ۱۴۴ میلیون مترمکعب به عدد ۱۵۰ میلیون مترمکعب رسید که افزایش ۶ میلیون مترمکعبی ذخایر سد را نشان می‌دهد.