افزایش ۱۰ درصدی صدور برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در هرمزگان/اعلام احکام کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی در کرج/آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان شرقی/ثبت ملی درخت ۷۰۰ ساله در بخش کجور
افزایش ۱۰ درصدی صدور برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در هرمزگان/اعلام احکام کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی در کرج/آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان شرقی/ثبت ملی درخت ۷۰۰ ساله در بخش کجور

*افزایش ۱۰ درصدی صدور برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در هرمزگان
*آغاز تولید گاز سکوی «۱۸بی» پارس جنوبی
*اعلام احکام کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی در کرج
*رد فرضیه باران اسیدی در خوزستان
*آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان شرقی
*ثبت ملی درخت ۷۰۰ ساله در بخش کجور

افزایش ۱۰ درصدی صدور برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در هرمزگان

فارس- بندعباس: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان اشاره به عملکرد ۸ ماهه اول سال جاری اظهار کرد: مطابق آمار، سامانه آنلاین صدور برگ معاینه فنی خودروهای سنگین تعداد ۲۳ هزا و ۴۹ مراجعه به سه مرکز فعال استان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/۱۱ درصد افزایش داشتیم که با توجه به انجام معاینات فنی و تست‌های مربوطه از این تعداد مراجعه ۲۲ هزار و ۴۱۷ برگ معاینه فنی صادر گردیده و تعداد ۶۳۲ خودرو سنگین در معاینات فنی رد شده‌اند که تعداد صدور برگ معاینه فنی در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

علیرضا مجرد بیان داشت: در آبان‌ماه تعداد ۹ میلیون و۴۳۱ هزار و ۳۴۳ تردد در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته که ۳۲ درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشترین حجم تردد در محور بندر شهید رجایی به بندرعباس با ۴۰۳ هزار و ۲۶۸ وسیله نقلیه، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است.

 

آغاز تولید گاز سکوی «۱۸بی» پارس جنوبی

ایرنا- بوشهر: مجری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی گفت: تولید و ارسال گاز سکوی «۱۸ بی» با ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب به پالایشگاه فازهای ۱۷و ۱۸ پارس جنوبی از روز سه شنبه آغاز شد.

حسن بویری افزود: بهره برداری از این سکو، مجموع تولیدات بخش فراساحل این فازها را به حدود ٤٣ میلیون مترمکعب در روز افزایش می دهد.
وی اضافه کرد: با استفاده از منابع گازی سکوی ۱۸ بی، روزانه حدود٥٠٠ تن اتان و ٢٠ هزار بشکه میعانات گازی به تولید محصولات این فازها افزوده می شود.
بویری با یادآوری اینکه عرشه سکوی ۱۸ بی پارس جنوبی مرداد ماه امسال در موقعیت جکت این سکو در دریا نصب شد، ادامه داد: ارسال منابع گازی عرشه ١٨بی از مسیر خط لوله دریایی ٣٢ اینچ به پالایشگاه این فازها پس از تکمیل خط لوله دریایی درون میدانی این سکو صورت گرفته است.

 

اعلام احکام کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی در کرج

مهر- البرز: رئیس شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ کرج گفت: احکام مربوط به سه متهم که با عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری بیش از ۱۰ میلیارد تومانی از ۶۰ نفر کرده بودند تا پایان آذر صادر می شود.
صادق حسنوند، رئیس شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان کرج با اشاره به رسیدگی به پرونده ۱۰ میلیارد تومانی در این شعبه گفت: این پرونده از سال ۱۳۹۲ گشوده شده و آخرین دفاعیات از متهمان هفته قبل( ۷ آذر) اخذ و حکم مربوطه تا پایان آذرماه صادر خواهد ‌شد.

وی افزود: متهمان سه نفر هستند که متهم ردیف اول «رضا-الف» با اتهامات جعل احکام قضایی، جعل اسناد، کلاهبرداری و استفاده از سند مجعول؛ متهم ردیف دوم «مهدی- ح» که وکیل نیز بوده با اتهامات تحصیل مال نامشروع، معاونت در کلاهبرداری و پرداخت رشوه به مقام قضایی؛ متهم ردیف سوم «علی اکبر- ع» با اتهامات مشارکت در کلاهبرداری، جعل اسناد و استفاده از سند مجعول روبه‌رو هستند.

رئیس شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ کرج درباره نحوه بازداشت متهمان توضیح داد: این افراد در سال ۹۲ توسط اداره کل اطلاعات غرب استان تهران شناسایی و پس از فراخوان داده شد در تهران، ملارد و کرج تعداد ۶۰ نفر اقدام به طرح شکایت کردند که تاکنون رضایت ۳۰ نفر از شاکیان توسط متهمان جلب شده است.

 

رد فرضیه باران اسیدی در خوزستان

ایسنا- خوزستان: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:‌ با توجه به میزان PH بارش‌ها در نخستین باران‌های پاییزی امسال در خوزستان، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که فرضیه باران اسیدی در این منطقه منتفی است.

کوروش بهادری اظهار کرد: ‌پیرو مباحثی که درباره اسیدی بودن باران‌های اهواز مطرح بود، با توجه به نتایج به دست آمده از تنها دستگاه پایش سنجش بارش اسیدی که در اداره‌کل هواشناسی خوزستان نصب است‌ و به صورت آنلاین و لحظه‌ای میزان PH بارش را محاسبه می‌کند،‌ خروجی‌های سامانه نشان می‌دهد که از روز اول بارش‌های پاییزی و در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ آذرماه، PH محاسبه‌شده بارش‌ها بالاتر از عدد ۷ است و گاه به ۸٫۷۶ نیز رسیده است.

وی افزود: ‌این ارقام نشان می‌دهد که محیط قلیایی است و باران اسیدی نیست و فرضیه باران اسیدی در اهواز به کلی منتفی است.

 

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان شرقی

تابناک- اردبیل: رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه یک مورد آلودگی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان شرقی گزارش شده است، اظهارداشت: پیش از این نیز مواردی از آلودگی به این بیماری در جنوب غربی استان تهران و البرز مشاهده شده بود.
وی با اشاره به اینکه صادرات مرغ به افغانستان مدتی قبل به دلیل برخی مسائل متوقف شده بود و الان با شیوع آنفلوانزا دامپزشکی کشورمان هم اجازه این کار را نمی‌دهد، افزود: صادرات این محصول به عراق به دلیل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از نقاط کشور، متوقف شده است.

هر چند هنوز مورد ابتلایی از بیماری آنفلوانزای مرغی در استان اردبیل گزارش نشده است اما با توجه به هشدار و گزارش رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره وجود این بیماری در استان آذربایجان شرقی، احتمال نفوذ این بیماری از طریق همسایگی به روستاها و شهرهای استان اردبیل جدی به نظر می رسد.

 

ثبت ملی درخت ۷۰۰ ساله در بخش کجور

خبرآنلاین- مازندران: رئیس میراث فرهنگی با بیان اینکه بخش کوهستانی کجور قدمتی چندین هزار ساله دارد، اظهار کرد: تحقیقات و کاوش‌های علمی انجام شده از گذشته تاکنون نشان دهنده این است که بخش کجور همواره میزبان بسیاری از اقوام و تمدن‌ها در طول تاریخ بوده است.

مهدی اسحاقی افزود: با توجه به قدمت بالای بخش کجور باید گفت: جایگاه این بخش در میان مناطق فرهنگی و تاریخی بسیار با اهمیت است.

وی از ثبت ملی درخت چنار ۷۰۰ ساله در روستای کینج خبر داد و یادآور شد: در تازه‌ترین اقدامات و فعالیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر، درخت چنار با قدمت ۷۰۰ سال در روستای “کینج” بخش کوهستانی کجور در فهرست آثار ملی ثبت شد.