همه کسانی که ترامپ تاکنون برای کابینه اش انتخاب کرده/ از سگ هار و زن میلیاردر وزارت آموزش تا یک زن آسیایی-آمریکایی و دوست قدیمی اش
همه کسانی که ترامپ تاکنون برای کابینه اش انتخاب کرده/ از سگ هار و زن میلیاردر وزارت آموزش تا یک زن آسیایی-آمریکایی و دوست قدیمی اش

اعضای کابینه ترامپ یکی پس از دیگری در حال انتصاب هستند و اغلب آنها را میلاردرها و بازنشستگان ارتش تشگیل می دهند.

به گزارش یوپنا،دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در حال تکمیل کابینه خود از میان متحدانش، دوستان قدیمی و حتی برخی از رقبایش است.

در ادامه این گزارش نگاهی داریم به افرادی که تاکنون حضور آنها در کابینه دولت جدید آمریکا نهایی شده است.

سناتور جف سشزن، دادستان کل:

سناتور ایالت آلاباما نخستین عضو مجلس سنای آمریکا بود که در فوریه گذشته ترامپ را تایید کرد. وی به عنوان رئیس کمیته مهاجرت در مجلس سنای آمریکا به ترامپ برای تدوین برنامه مهاجرت مد نظر رئیس جمهور جدید کمک کرد، برنامه ای که از ورود افراد مهاجران غیرقانونی به کشور جلوگیری می کند.

ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع:

وی ۶۶ ساله و  مخالف ایران و برجام است. ماتیس بعد از ۴۴ سال خدمت در ارتش با درجه ژنرال ۴ ستاره به دلیل اختلاف با دولت اوباما بازنشسته شد.

وی به سگ حار یا سگ دیوانه ملقب است.

تام پرایس، وزیر سلامت و خدمات اجتماعی:

جمهوری خواه اهل ایالت جورجیا، یکی از مخالفان اصلی طرح ببیمه و سلامت باراک اوباما بود و انتظار می رود حضور وی در این سمت با تغییرات عمده ای در سیاست گذاری های سلامت و بهداشت در آمریکا همراه باشد.

وی خود را عضو حزب چای آمریکا می داند و با ازدواج همجنس گرایان مخالف است.

بن کارسون، وزیر مسکن و توسعه شهری:

رقیب سابق ترامپ در نهایت پذیرفت که در کابینه وی حضور پیدا کند و به سمت وزارت مسکن و توسعه شهری برسد. وی در رقابت های اولیه برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری با ترامپ رقابت کرد اما از ادامه این رقابت بازماند.

بتسی دیووس، وزارت آموزش:

دیووس ۵۸ ساله، خیر میلیاردری است که ریاست موسسه کئدکان در آمریکا را برعهده دارد. وی در طول رقابت های درون حزبی از رقبای ترامپ حمایت کرده بود، رقبای ترامپ اما اکنون از اینکه دیووس را به این سمت انتخاب کرده است به وی تبریک گفتند.

الیان چوا، وزیر حمل و نقل:

ترامپ وزیر سابق کار آمریکا را به عنوان وزیر حمل و نقل در کابینه خود انتخاب کرد. وی نخستین زن آمریکایی اسیایی بود که سمت وزارت را در دولت جورج بوش برعهده گرفت. و هشت سال در این سمت باقی ماند تا عنوان تنها وزیری که دردولت بوش تمام هشت سال در سمتش باقی ماند را به خود بگیرد.

وی با میچ مک کانل، رئیس اکثریت جمهوری خواهان سنا ازدواج گرده است.

استیوان مان چینی، وزیر خزانه داری:

مان چینی یکی از اعضای ارشد کمپین ترامپ و مدیر مالی وی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود.  وی کار خود را حضور در گلدمن ساکس در سن ۱۷ سالگی آغاز کرد و در طول دوارن کار خود نیز هیچ گاه به سیاست علاقه ای نشان نداده بود.

ویلبر روز، وزیر تجارت:

رز ۷۹ ساله میلیاردر است که سابقه آشنایی وی با ترامپ به چند دهه پیش باز می گردد. رز به ترامپ کمک کرد تا در سال ۱۹۹۹ کازینو خود را در تاج مجل در اختیار داشته باشد.