ادامه دیپلماسی سیاسی ظریف در شرق آسیا/ظریف و همتای ژاپنی دیدار کردند
ادامه دیپلماسی سیاسی ظریف در شرق آسیا/ظریف و همتای ژاپنی دیدار کردند

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به کشور ژاپن سفر کرده است، عصر چهارشنبه (به وقت محلی) با همتای ژاپنی خود دیدار کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه کشورمان که شب گذشته در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی وارد شهر توکیو شد، در اولین روز سفر کاری خود با «فومیو کیشیدا» در محل وزارت امور خارجه ژاپن دیدارو گفت وگو کرد.

21

تاکید بر گسترش مناسبات سیاسی و افزایش همکاریها در عرصه های مختلف از محورهای مهم دیدار طرفین اعلام شده است.
وزیران خارجه دو کشور همچنین علاوه بر مسایل مشترک دوجانبه و مورد علاقه، شرایط و تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.
قرار است تا دقایقی دیگر ظریف و کیشیدا با حضور در جمع خبرنگاران نتایج مذاکرات و گفت وگوی خود را به اطلاع خبرنگاران قرار داده و آن را تشریح کنند.
محوریت سفر ظریف به سه کشور آسیایی که از هند شروع و سپس به چین و اینک به ژاپن رسیده است، اقتصادی است که علاوه بر نمایندگان شرکت های اقتصادی بزرگ دولتی و خصوصی، تعداد قابل توجهی از شرکت های دانش بنیان نیز در این سفرها حضور دارند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان صبح امروز دو دیدار با «کنتارو سونوورا» معاون پارلمانی وزارت امورخارجه و «ایشیگه» رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن موسوم به «جترو» انجام داد و در همایش اقتصادی ایران و ژاپن سخنرانی کرد.
ظریف و هیات همراه فردا ژاپن را به مقصد کشورمان ترک خواهند کرد.