یک بویراحمدی به سه بیمار جان بخشید/بازداشت شهردار آبیک و ۲ نفر از مسئولان شهرداری به اتهام دریافت رشوه/کشف بیش از ۲۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در شهریار
یک بویراحمدی به سه بیمار جان بخشید/بازداشت شهردار آبیک و ۲ نفر از مسئولان شهرداری به اتهام دریافت رشوه/کشف بیش از ۲۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در شهریار

*یک بویراحمدی به سه بیمار جان بخشید
*۶۵ درصد جمعیت روستایی لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند
*بازداشت شهردار آبیک و ۲ نفر از مسئولان شهرداری به اتهام دریافت رشوه
*آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع کشاورزی شهرستان بوئین زهرا
*کشف بیش از ۲۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در شهریار
*نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در اصفهان

یک بویراحمدی به سه بیمار جان بخشید

ایرنا- کهکیلویه و بویر احمد: مرحومه کتا بخشایی نصرآباد علیا ۵۷ ساله ساکن روستای قاسم آباد جلیل شهرستان بویراحمد است.
با تلاش اعضای تیم پیوند دانشگاه‌های علوم پزشکی یاسوج و شیراز دوشنبه شب اعضای بدن این بیمار جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز سه شنبه گفت: از این بیمار مرگ مغزی شده ۲ کلیه و کبد جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند این اعضای حیاتی به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد.
پرویز یزدان پناه اظهار داشت: این اهدای عضو بیست و دومین بیمار مرگ مغزی در استان در سال جاری است.
به گفته وی کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت از جمله سه استان اول کشور در اهدای عضو است.
کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و اهدای عضو بیماران مرگ مغزی شده اینک به یک فرهنگ عمومی در بین مردم این استان تبدیل شده است.
به طور متوسط ۸۲٫۵ درصد خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد برای اهدای اعضای بیماران خود رضایت داده‌اند که این رقم در کشور ۷۶ درصد است.
افزون بر پنج هزار نفر از مردم نوعدوست و نیکوکار استان فرم اهدای عضو بعد از مرگ را تکمیل کرده‌اند.

 

۶۵ درصد جمعیت روستایی لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند

ایسنا- لرستان: مدیرعامل شرکت گاز لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری به بیش از ۶۰۰۰ مشترک گازرسانی شده‌ است.

حشمت شمس خرم‌آبادی تعداد مشترکین گاز استان را ۴۵۵ هزار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در استان بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۶۵ درصد روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

شمس ادامه داد: در سال‌های اخیر شرکت گاز لرستان تلاش فراوانی برای توسعه گازرسانی به نقاط مختلف استان داشته است و این روند ادامه خواهد داشت.

 

بازداشت شهردار آبیک و ۲ نفر از مسئولان شهرداری به اتهام دریافت رشوه

تسنیم- قزوین: حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی از دستگیری ۳ نفر در شهرداری آبیک خبر داد و اظهار داشت: شهردار آبیک و دونفر از مسئولان شهرداری به اتهام دریافت رشوه بازداشت شدند.

وی ادامه داد: شهردار و یکی از مسئولان در بازداشت موقت و یکی دیگر از مسئولان با قرار وثیقه در زندان است.

صادقی نیارکی در تشریح عنوان اتهامی این افراد گفت: این افراد از پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری مبالغی را به عنوان رشوه در ازای کار دریافت می کردند و یا بعضا هنگامی که برخی از پیمانکاران برای دریافت مطالبات و اجرتشان از بابت کارها و پروژه های انجام شده نزد این افراد مراجعه می کردند، به جای پرداخت اجرت از این افراد رشوه اخذ می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده برای بررسی و شناسایی ابعاد موضوع همچنان مفتوح است، بیان کرد: ممکن است در این پرونده عوامل بیرونی هم دخالت داشته باشند بنابراین به منظور مشخص شدن مسئله تحقیقات ادامعه دارد وموضوع با جدیت تعقیب می شود.

صادقی نیارکی ضمن هشدار مدیران، شهرداری ها و تمام کسانی که به نوعی با حقوق مردم سرکار دارند خاطرنشان کرد: مسئولان در دستگاه‌های دولتی، پولی، موسسات دولتی و غیردولتی ملزم به رعایت قواعد مالی و مقرارت هستند و باید سلامت اداری را سرلوحه کار خود قرار دهد چرا که ما در مقابل کوچکترین انحراف از سوی هر مقامی کوتاه نیامده و بدون هیچ اغماضی با متخلفین برخورد می‌کنیم.

احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب آبیک نیز ضمن بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه یکی از متهمین پرونده شهردار آبیک بود طبق ماده ۳۰۸ قانون آیین دادرسی کیفری به لحاظ سمت متهم رسیدگی به اتهام وی باید در دادسرای مرکز استان رسیدگی می‌شد بنابراین گزارش آن به دادسرای مرکز استان قزوین ارسال شد.

 

آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع کشاورزی شهرستان بوئین زهرا

تابناک- قزوین: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین‌زهرا با بیان اینکه برداشت زعفران در این شهرستان آغاز شده است، اظهار کرد: ۱۰ هکتار از اراضی سطح شهر بویین زهرا تحت پوشش کاشت زعفران قرار دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری بيش از ۵۰ كيلو گرم زعفران از این ۱۰ هکتار اراضی کشاورزی برداشت شود.
مجید اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به نياز آبي كم، عملكرد و كيفيت بسيار مطلوب اين محصول ، توسعه كشت زعفران مورد استقبال كشاورزان وسرمايه گزاران قرار گرفته است .
اسماعیلی تصریح کرد : درسال ۹۴ سطح زير كشت زعفران دراین شهرستان در سطح ۵ هكتار بود که در راستاي اهميت بحث اقتصاد مقاومتي، کشت این محصول در سالجاری به ۱۰ هکتار افزایش یافته است .
این مقام مسئول پیش بینی کرد : در سال ۹۶ سطح زیر کشت محصول زعفران به ۵ برابر افزایش یابد.

 

کشف بیش از ۲۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در شهریار

فارس- تهران: فرمانده انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و برخورد با متخلفان و عرضه‌کنندگان مواد مخدر و سارقان در شهرستان شهریار به مرحله اجرا درآمد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در جریان اجرای این طرح تعداد ۲۶ نفر توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر و مقدار ۲۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر از آنها کشف شد.

وی تصریح کرد: همچنین در جریان این طرح تعداد ۶ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی کشف، ۷۵ دستگاه خودرو و ۸۴ دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توقیف و اعمال قانون شدند.

سردار خانچرلی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح تعداد ۱۲۰ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای این‌گونه طرح‌ها گفت: اجرای چنین اقداماتی همکاری و مساعدت بیشتر شهروندان را می‌طلبد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اینکه طرح ارتقای امنیت اجتماعی هر هفته در یکی از شهرهای شهرستان‌های غرب استان تهران اجرا خواهد شد، از شهروندان خواست که هرگونه اخبار و اطلاعات از فعالیت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت در منطقه را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کنند.

 

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در اصفهان

خبرآنلاین- اصفهان: نخستین نمایشگاه گروهی عکس فرهنگ ترافیک با عنوان «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» شامل ۷۵ اثر برگزیده از ۱۶ عکاس مطرح اصفهان در سیتی‌سنتر افتتاح می‌شود.
نخستین نمایشگاه گروهی عکس فرهنگ ترافیک با عنوان «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» شامل ۷۵ اثر برگزیده از ۱۶ عکاس شهر اصفهان عصر روز پنجشنبه با حضور مدیران شهری و مسئولان اصفهان در سیتی‌سنتر افتتاح می‌شود

در این نمایشگاه ۷۵ اثر برگزیده از ۱۶ عکاس مطرح استان اصفهان که از برگزاری ۱۸ هفته از طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در خیابان چهارباغ عباسی این شهر تهیه شده، برای علاقمندان به نمایش در می‌آید.

برای برگزاری این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ اثر از ۳۷ عکاس خبری از سراسر استان اصفهان ارسال شد که در نهایت ۷۵ اثر برگزیده برای نمایش در آن، از سوی دبیرخانه انتخاب شد.

این نمایشگاه از سوی پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان و با همکاری اصفهان سیتی سنتر، کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و موسسه ترازیست اصفهان برگزار خواهد شد.