ارائه رایگان دو درس اختیاری مازاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی
ارائه رایگان دو درس اختیاری مازاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی

معاون آموزشی وزارت علوم از مجوز وزارت علوم به دانشگاه‌ها برای ارائه رایگان دو درس اختیاری مازاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی خبرداد.

img_6187معاون آموزشی وزارت علوم از مجوز وزارت علوم به دانشگاه‌ها برای ارائه رایگان دو درس اختیاری مازاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی خبرداد.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر با اشاره به بخشنامه اين معاونت گفت: بر اساس اين بخشنامه، دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي مي‌توانند در مقاطع تحصيلي كارداني و كارشناسي، مازاد بر واحدهاي رسمي، حداكثر دو درس اختياري را به صورت رايگان به دانشجويان ارائه كنند.
وی در حاشيه مراسم افتتاح ساختمان دانشكده روان‌شناسي و علوم تربيتي دانشگاه يزد با بيان اين كه اين دروس تاثيري در معدل دانشجويان نخواهد داشت، تصریح کرد: چند درس از جمله مهارت‌هاي زندگي دانشجويي، كارآفريني، ارزش‌هاي دوران دفاع مقدس، فرهنگ و تمدن اسلام و ايران، شناخت محيط زيست، مديريت بحران و استانداردسازي در اولويت هستند.
معاون آموزشي وزارت علوم، در بخش ديگري از سخنان خود از ابلاغ سطح‌بندي مراكز آموزش عالي غيردولتي خبر داد و يادآور شد: بر اين اساس، موسسات آموزش عالي غيردولتي بايد در قالب آيين‌نامه ابلاغي براي ارتقاي كيفيت موسسه شان اقدام كنند.
شريعتي نياسر همچنين با تأكيد بر ارتقاي كيفيت در مراكز آموزش عالي و اهتمام وزارت علوم بر اين مقوله گفت: از جمله شاخص‌هاي مورد توجه در امر نظارت و ارزيابي، رعايت نسبت دانشجو به استاد و رعايت ضوابط و مقررات آموزشي از سوي مديران است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه در كل كشور حدود ۴ ميليون و ۸۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصيل هستند، عنوان كرد: ۱۳ درصد اين دانشجويان در دانشگاه‌هاي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، هشت درصد در مراكز غيردولتي، ۳۵ درصد در مراكز آموزشي آزاد و بقيه در ساير زيرنظام‌ها نظير دانشگاه‌هاي پيام‌نور، جامع علمي – كاربردي، فني و حرفه‌اي و فرهنگيان مشغول به تحصيل هستند.
معاون آموزشي وزير علوم در مورد پذيرش دانشجو از كشورهاي ديگر نيز بيان كرد: در اين راستا تعامل با كشورهاي اسلامي و كشورهاي همسايه در اولويت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري قرار دارد.
وي تاكيد كرد: براي حضور درخشان دانشگاه‌هاي ايران در عرصه بين‌المللي و رساندن آمار نيم درصدي فعلي به چهار درصد بايد كيفيت و جاذبه‌هاي تحصيل در ايران را افزايش دهيم.