فاضل میبدی: متأسفانه اطلاع‌رسانی درباره آثار مثبت برجام ضعیف است/ باور دارم روحانی رییس جمهور دور بعد است
فاضل میبدی: متأسفانه اطلاع‌رسانی درباره آثار مثبت برجام ضعیف است/ باور دارم روحانی رییس جمهور دور بعد است

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در انتخابات قبلی سرمایه‎گذاری بسیار عظیمی برای آقای جلیلی صورت گرفت، اما مشاهده کردید که با چه آرایی مواجه شد. هرکسی هم که از این جریان وارد کارزار انتخاباتی و رقابت با آقای روحانی شود، کمتر از آقای سعید جلیلی رأی خواهد داشت.

فاضل میبدیبه گزارش یوپنا حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل‌ میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ، درباره میزان آرای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و همچنین رضایت عمومی از اقدامات دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: جریان مقابل به دنبال ضربه زدن و کاهش آرای آقای روحانی است. اگر مخالفان رئیس‌جمهوری موفق به این کار شوند طبیعتاً آقای روحانی در دور دوم با کاهش آرا مواجه خواهد شد.
این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به اقدامات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: برجام دستاورد بسیار مهم و ارزشمند دولت یازدهم به‌حساب می‎آید، اما متأسفانه اطلاع‌رسانی ضعیفی درباره آثار برجام به مردم صورت گرفت و طرف مقابل ضعف‌های توافق جامع هسته‎ای را برای ملت پررنگ‌تر کرده است. به عبارتی رسانه‌های مخالف اصلاحات و آقای روحانی فقط نکات منفی برجام را برجسته کردند.
وی با تأکید بر اینکه «حسن روحانی رأی لازم را در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به دست خواهد آورد»، گفت: من باور دارم که رئیس‌جمهوری رأی می‎آورد و اظهارات مخالفان ایشان مبنی بر اینکه آقای روحانی «هیچ رأیی نخواهد داشت» درست و صحیح نیست اما از این نگرانم که آرای ایشان مانند انتخابات سال ۹۲ باشد.
این استاد حوزه علمیه در این باره اضافه کرد: بدنه اجرایی مملکت همچون استانداری، فرمانداری و… خیلی معلوم نیست که با آرای عمومی همراهی داشته باشند چرا که در برخی فرمانداری‌ها مشکلاتی در حال ایجاد شدن است و در مسأله دانشگاه به اصلاح‌طلبان توجهی نمی‏‌شود.
فاضل‎میبدی با بیان اینکه «مردم و نخبگان سیاسی منکر رکود در کشور نیستند»، تصریح کرد: اقتصاد کشور با مشکلاتی دست به گریبان است، اما دولت یازدهم به خوبی توانست تورم و گرانی را مهار کند. بنابراین شاید میزان آرای رئیس‌جمهوری در انتخابات سال آینده مورد دلخواه‌مان نباشد، اما اعتقادم بر این است که آقای روحانی رأی خواهد داشت و رأی می‏‌آورد.
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره ضربه جریان مقابل حسن روحانی در انتخابات سال آینده توضیح داد: از ابتدای دولت تدبیر و امید، اخبار صداوسیما و دیگر رسانه‌‎ها به صورت کاملا منفی و سیاه درباره اقدامات دولت و آقای روحانی، تنظیم و تهیه شده و می‎شوند. همچنین سخنان برخی ائمه جمعه کشور در خطبه‎ها به گونه‎ای است که انگار می‎خواهند به شخص آقای روحانی در انتخابات سال آینده ضربه وارد کنند تا بلکه ایشان آرای کمی را به دست بیاورد. همه مسائلی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردم، کاملاً حساب شده و برنامه‎ریزی شده هستند.
این چهره سیاسی اصلاح‌طلب به اظهارات برخی چهره‌های تندرو که گفته‎اند حسن روحانی در انتخابات سال آینده زیر ۱۰ درصد رأی خواهد داشت، واکنش نشان داد و افزود: این‌گونه اظهارات تنها تبلیغ و جنگ روانی علیه دولت است و هیچ مبنای منطقی و عقلایی ندارد. احتمالاً این افراد درباره میزان آرای خودشان سخن می‎گویند. گویا با جنگ روانی درصددند تا آمار را با جابه‌جایی اسامی به نفع خودشان تغییر دهند.
وی در پایان تأکید کرد: مگر جریان تندرو در میان مردم و جامعه چقدر طرفدار و حامی دارد؟ آمار و میزان آرای آنها حتی تا ۱۰ درصد هم نیست بلکه کمتر از ۱۰ درصد است چرا که اصولگرایان واقعی هم جریان مذکور را قبول ندارد چه برسد به بقیه. ضمن اینکه در انتخابات قبلی سرمایه‎گذاری بسیار عظیمی برای آقای جلیلی صورت گرفت، اما مشاهده کردید که با چه آرایی مواجه شد. هرکسی هم که از این جریان وارد کارزار انتخاباتی و رقابت با آقای روحانی شود کمتر از سعید جلیلی رأی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آنا