رییس مجلس بوسنی:توافق هسته ای ایران پیروزی بزرگ سیاسی است
رییس مجلس بوسنی:توافق هسته ای ایران پیروزی بزرگ سیاسی است

رییس مجلس بوسنی و هرزگوین با تاکید بر این که توافق هسته ای ایران یک پیروزی بزرگ سیاسی است، تاکید کرد: این توافق صفحه جدیدی در روابط با جهان و پیروزی عقل و درک علیه تمام کسانی است که در طول این سال ها با انجام تحریم نسبت به این مردم ستم کردند.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، صفت سوفتیچ رییس مجلس بوسنی و هرزگوین پس از دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک افزود: با توجه به این که برای نخستین بار به ایران سفر می کنم ، تحت تاثیر جذابیت و زیبایی ایران و صمیمت مردم این کشور قرار گرفتم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته کمک های بسیار قابل توجهی را به بوسنی و هرزگوین داشته و در این راستا از سوی مردم، اقوام و شهروندان بوسنی از شما به دلیل کمک و مساعدت هایی که داشته اید، تشکر می کنم.
صفت سوفتیچ اظهار داشت: هم اکنون شرایط جدیدی به وجود آمده و در این راستا ما به جمهوری اسلامی ایران به دلیل توافق هسته ای که یک پیروزی بسیار بزرگ سیاسی است،‌ تبریک می گوییم.
رییس مجلس بوسنی و هرزگوین گفت: همان طور که آقای لاریجانی بیان کرده ما در موضوع توسعه روابط دو جانبه با یکدیگر گفت وگو کردیم و به این نتیجه رسیدیم که شرایط و ظرفیت هایی وجود دارد که می تواند روابط دو طرف را ارتقا دهد.
لاریجانی افزود: سفر رییس جمهوری بوسنی و هرزگوین و همچنین سفر کنونی هیات پارلمانی کشور ما از ایران، یک چارچوب و قالب سیاسی را تامین می کند و آن این است که فعالان سیاسی ، فرهنگی، علمی و اقتصادی بتوانند فعالیت های خود را از سطح فعلی گسترش دهند.
وی در پایان برای مردم ایران آروزی موفقیت کرد.
صفت سوفتیچ رئیس مجلس سنای بوسنی و هرزگوین عصر یکشنبه در صدر هیأتی پارلمانی و به دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد تهران شد.
صفت سوفتیچ در آستانه سفر به تهران گفته بود این سفر گام بسیار مهمی در راستای ارتقای روابط میان دو کشور خواهد بود.
رئیس مجلس سنای بوسنی روز گذشته در دومین روز سفر سه روز خود به ایران با سفر به اصفهان از آثار تاریخی و فرهنگی این شهر دیدن کرد.
بوسنی و هرزگوین کشوری در جنوب شرقی اروپا و پایتخت آن سارایوو است