افشاگری دو عضو شورای شهر تهران از پشت پرده ترافیک سنگین تهران (+تصویر)
افشاگری دو عضو شورای شهر تهران از پشت پرده ترافیک سنگین تهران (+تصویر)

گروه اجتماعی – طی یکماه اخیر ترافیک شهر تهران بصورت غیرعادی افزایش یافته است و وضعیت حادی را رقم زده است. به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، مهندس محسن سرخو ، در سيصد و چهاردهمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر تهران که با حضور سردار مهماندار رئيس راهور تهران بزرگ برگزار شد، به برنامه هایی برای حل […]

گروه اجتماعی – طی یکماه اخیر ترافیک شهر تهران بصورت غیرعادی افزایش یافته است و وضعیت حادی را رقم زده است.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، مهندس محسن سرخو ، در سيصد و چهاردهمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر تهران که با حضور سردار مهماندار رئيس راهور تهران بزرگ برگزار شد، به برنامه هایی برای حل مشکل ترافیک تهران اشاره کرد و بیان داشت: بهتر است واقع بينانه تر به اين موضوع نگاه کنيم . ترافيکي که در ۱ ماهه اخير در سطح شهر تهران بوده است عادي نيست ، اين ترافيک نه ربطي به نمايشگاه و مهمانسراي خيابان الهيه دارد نه ربطي به زيارت و سياحت مردم دارد.

رئيس فراکسيون کارگري شوراي اسلامي شهر تهران افزود : بنده تاثير نمايشگاه بين المللي بر ترافيک شهر تهران را رد نمي کنم. همانند اکثر ديگر کشورهاي جهان برگزاري نمايشگاه ها در حومه شهرها مساله صحيحي است اما ايجاد مسير انحرافي در اذهان و انداختن تقصير تمامي ترافيک شهر تهران به گردن نمايشگاه بين المللي و جند مکان ديگر ، اشتباه است. ترافيک اتوبان آزادگان و بزرگراه شهيد باقري در شرق تهران و يا برخي از دیگر معابر ربطي به نمايشگاه ندارند.

سرخو تصریح کرد : در اين ۱ ماهه اخير ترافيک به صورت مصنوعي ايجاد شده است ، اگر به تعدادي از معابر سطح شهر توجه کنيم مي بينبم مسير تردد خودرو ها کاملا قفل است اما از يک نقطه اي به بعد مسير کاملا باز مي شود و چنين چيزي هيچ توجيهي ندارد، در يکي از اين موارد مردم مسير تقاطع چمران تا ميدان تجريش را ۲ ساعت و نيم در ترافيک بودند ، مسيري که اگر پياده طي شود ۱ ساعت طول مي کشد.

سرخو در پايان تصريح کرد دليل اين ترافيک اخير براي ما اصلا مشخص نيست و پليس بايد دليل اين شوک ترافيکي را مشخص کند اگر اين موضوع ناديده گرفته شود به مسير انحرافي رفته ايم.

به گزارش  «یوپنا»، در همین حال دو عضو دیگر شورای شهر تهران در پیام های توئیتری ادعاهایی درباره ترافیک سنگین این روزهای پایتخت مطرح کرده اند.

حافظی با انتشار توییتی نوشت: با فشار قالیباف به ناجا، فرمانده پلیس راهور تهران عوض شد.

وی افزود: به دنبال آن، شاهد ترافیک سنگین در شهر تهران در یکماه گذشته هستیم. هدفشان چیست؟

 

 

photo_2016-12-21_15-53-16

همنچنین؛ احمد حکیمی پور نیز با در توئیتی نوشت: شهروندان ساعتها در ترافیکی غیرعادی حبس می شوند تا ظاهرا تصمیمی جهت انتقال نمایشگاهها به شهر آفتاب به دولت تحمیل شود.

 

photo_2016-12-21_15-53-07

تاکنون البته شهرداری تهران و پلیس راهور واکنشی به این ادعاها نشان نداده اند ولی سردار محمدرضا مهماندار با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران رئیس پلیس راهور تهران از مردم خواست هنگام ترافیک های پایتخت از واژه قفل شدن ترافیک استفاده نکنند.

مهماندار در واكنش به مباحث مطرح شده پیرامون قفل شدن شهر تهران در پی ترافیك گفت: نمی توان به تمام ترافیك ایجاد شده در تهران عنوان قفل شدن را داد و درخواست ما این است كه مردم از واژه قفل شدن پایتخت استفاده نكنند.

وی با اشاره به فیلم منتشر شده از سر خوردگی چند خودرو در یكی از خیابان های شمال شهر تهران گفت: پس از انتشار فیلم سرخوردگی خودروها در شمال شهر تهران، مردم از شهرداری و پلیس به خاطر كم كاری ایراد گرفتند اما شهروندان باید خود نیز احساس مسئولیت داشته و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.