درخواست سردار فضلی از مسئولان درخصوص جوانان/ تعداد زائران اربعین افزایش یافت
درخواست سردار فضلی از مسئولان درخصوص جوانان/ تعداد زائران اربعین افزایش یافت

فرمانده قرارگاه راهیان نور بسیج کشور در خصوص اربعین حسینی اظهار داشت: حقیقتا اربعین یک پدیده مبارکی است که در پنج سال گذشته آرام آرام توسعه جدی، کمی و کیفی برای تعداد زائرین عزیز اربعین مشاهده می شود. سردار علی فضلی در جلسه قرارگاه ملی راهیان نور، گفت: بی شک عنایت سیدالشهدا (ع) و نیات خالصی که […]

فرمانده قرارگاه راهیان نور بسیج کشور در خصوص اربعین حسینی اظهار داشت: حقیقتا اربعین یک پدیده مبارکی است که در پنج سال گذشته آرام آرام توسعه جدی، کمی و کیفی برای تعداد زائرین عزیز اربعین مشاهده می شود.

سردار علی فضلی در جلسه قرارگاه ملی راهیان نور، گفت: بی شک عنایت سیدالشهدا (ع) و نیات خالصی که هم مردم عراق داشتند و هم مسئولین و دولتمردان و هم علمای شیعه و سنی در این موضوع دخیل و سهیم بوده اند.

وی بیان داشت: در سال ۹۲ جمعیت کاروان اربعین حسینی از مرز ۲۵۰ هزار نفر عبور کرد و در سال ۹۳ این جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر شد.

سردار فضلی افزود: در سال ۹۴ افزون بر سال ۹۳ و سال ۹۵ نیز همینطور بود و هر چقدر که جلوتر رفتیم هر سال انسجام بیشتر شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۳، ۳۱ موکب در شلمچه، ۲۸ موکب در چزابه و ۱۴ موکب در مهران بوده که حجم زائران در مهران بیشتر از نقاط دیگر بود که امسال ۲۵۰ موکب در شلمچه، ۲۳۰ موکب در چزابه و ۱۵۰ موکب در مهران داشتیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با درخواست از مسئولین برای تسهیل حضور جوانان در مراسم اربعین ابراز داشت: مسئولین از حوزه نظام وظیفه گرفته تا موضوعات مالی و مسائل دانشگاهی، شرایطی فراهم کنند که کمترین مشکلی برای حضور جوانان در مراسم اربعین بوجود نیاید.

فرمانده قرارگاه راهیان نور بسیج کشور در ادامه بیان داشت: توفیق مضاعفی حاصل شد و با تدبیر فرمانده کل سپاه، زائرین عزیز غیر ایرانی که از مبادی جمهوری اسلامی ایران از گذرگاه های سیستان و بلوچستان، اردبیل، خراسان رضوی و آذربایجان غربی و شرقی وارد می شوند، یک ستاد استقبال مردمی تشکیل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توصیه می کنم که برنامه ریزی برای اربعین باید در طول سال انجام شود تا عزیزان از امکانات لازم بهره مند شوند.

گفتنی است؛ جلسه قرارگاه ملی راهیان نور با حضور دکتر ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای راهیان نور دانشگاه ها، با هدف هماهنگی و برنامه ریزی درخصوص سفرهای راهیان نور اسفند ۹۵، به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

انتهای پیام/ مریم سن شناس