عامل تحول در آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران چه کسی است؟
عامل تحول در آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران چه کسی است؟

گروه فرهنگی – آموزش و پرورش در هر کشوری از مهم ترین دستگاهها بشمار می رود و توجه به این مسئله زمینه ساز توسعه بسیاری از کشورها شده است. به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، در دولت تدبیر و امید نیز توجه به امر آموزش و پرورش یک موضوع مهم و اولویت دار شد و از این […]

گروه فرهنگی – آموزش و پرورش در هر کشوری از مهم ترین دستگاهها بشمار می رود و توجه به این مسئله زمینه ساز توسعه بسیاری از کشورها شده است.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، در دولت تدبیر و امید نیز توجه به امر آموزش و پرورش یک موضوع مهم و اولویت دار شد و از این رو وزارت آموزش و پرورش با دوری از مسائل سیاسی به وظیفه ذاتی خود روی آورده است.

در همین راستا اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به مدیری با تجربه سپرده شد که در طول مدت مسئولیتش اثبات کرده که با برنامه بوده و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را می شناسد و در قبال همه موضوعات مرتبط با این حوزه دغدغه و راهکار دارد.

عبدالرضا فولادوند که پیش از این مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بود، از بدو ورود به آموزش و پرورش شهرستان های تهران در خلال بازدید از شهرستان های استان، متوجه نیازها و خواسته های دانش آموزان شد تا در ادامه کار آنها را مدنظر قرار دهد.

img_5500

از همین اقدامات شورع شد و البته ادامه اقدامات خوب صورت گرفته، باعث شد تا آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خیلی زود ثمرات تلاش های خود را ببیند و شاهد موفقیت های چشمگیری در این مناطق باشیم.

در زمینه علمی موفقیت های این حوزه نسبت به گذشته نشان از تحول دارد و چرا که آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران توانسته است ۴۸ درصد اقدام پژوهی کشور در سال ۹۵ را به خود اختصاص دهد.

گرچه آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در سال های گذشته در خصوص اقدام پژوهی گام های مؤثری برداشته است که امسال ۴۸ درصد اقدام پژوهی کشور توسط فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان های استان تهران صورت پذیرفته است.

کسب رتبه عالی شهرستان های استان تهران در پروژه مهر امسال در سطح کشور یکی دیگر از افتخارات کارنامه مدیریتی فولادوند است؛ این ارتقای رتبه در حالی به دست آمده است که شهرستان های استان تهران امسال با افزایش بی سابقه در حوزه دانش آموزی روبرو بوده است و تنها در مدارس دولتی این استان چیزی بیش از ۵۷ هزار نفر دانش آموز به تعداد دانش آموزان آن اضافه شده است که این تعداد در سطح کشور بی سابقه بوده و نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیق بوده است.

از طرفی كسب سه رتبه اول كشوري توسط دانش آموزان و معلمان شهرستانهاي استان تهران در  هفته پژوهش؛ کسب رتبه برتر جشنواره کشوری جابر بن حیان توسط دانش آموزان شهرستانهای تهران و موفقیت دانش آموز شهریاری در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی حساب ذهنی ریاضی یوسی مس در امارات از دیگر افتخارات علمی شهرستان های استان تهران است که در دوران مدیریت فولادوند به دست آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در زمان مسئولیتش توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی داشته و معتقد است باید حرکت خزندۀ آسیب های اجتماعی کنترل شود. بر همین اساس رصد، برنامه ریزی و اقدام درباره مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی با برنامه ریزی سیستمی و کمک گرفتن اساتید دانشگاه و متخصصان در دستور کار قرار گرفت.

هم اکنون در شهرستان های استان تهران در حوزه آموزش و همچنین پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی اقدامات بسیار جدی در حال اجراست که بتوان معضلات و چالش های این پدیده اجتماعی را با مدیریت صحیح از ریشه بررسی و برطرف کرد.

همچنین نمایشگاه و آثار دانش آموزان و همچنین کارگاه آموزشی که توسط مدرس سازمان پدافند غیر عامل به ارائه مطالب در مورد انواع تهدیدات و پدافند غیر عامل پرداخته شده بود، که یکی از اقداماتی است که برای شناخت دانش آموزان از  پدافند غیرعامل است برپا شد.

توجه به مسائل فرهنگی و معنوی نیز با بازدید بیش از ۱۱ هزار دانش آموز شهرستان های استان تهران از مناطق عملیاتی در قالب اردوی راهیان نور و برگزاری طرح یاوران نماز در ۱۴۱ مدرسه شهرستان های استان تهران نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

مجموعه این اقدامات که به رشد و بالندگی دانش آموزان در همه حوزه ها منجر می شود در عرصه ورزشی هم خود را نشان داد و دانش آموز ملاردی توانست در مسابقات جهانی سوپرساباکی مدال طلای قهرمانی جهان را بر گردن بیاویزد تا در کنار سایر جنبه های علمی آموزشی، شهرستان های استان تهران در حوزه ورزشی نیز بدرخشد.

این اقدامات موثر فولادوند نشان داد که در آموزش و پرورش نیز با تمام تنگناهای که وجود دارد می توان کارهای ارزنده ای انجام داد و این مدیر توانمند دولت تدبیر و امید را در حوزه آموزش و پرورش و آن هم در جایی مثل تهران سر بلند کرد .

شاید اگر وزرات کلیدی آموزش و پرورش از وجود نیروهای صاحب سبکی مانند فولادوند در عرصه های کلان تر استفاده شود وضعیت مناسب تری را داشته باشیم .