نوبخت: دولت با وجود منابع محدود، مصمم به اتمام طرح‌های اولویت‌دار است
نوبخت: دولت با وجود منابع محدود، مصمم به اتمام طرح‌های اولویت‌دار است

رییس سازمان برنامه و بودجه می گوید، دولت با وجود منابع محدود، مصمم است از ۲ هزار طرح نیمه تمام کشور، طرحهایی اولویت دار را با مدیریت به اتمام برساند.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا ، «محمد باقر نوبخت»  در مراسم اختتامیه سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ که در سالن وزارت کشور برگزار شد، افزود: سرشماری ملی کار بزرگی بود که با همیاری مسوولان به ثمر نشست.
وی مرکز آمار را تنها متولی ارایه آمار کشور معرفی کرد و افزود: این نهاد به صورت ماهانه، فصلی و سالانه آمارهای مورد نیاز کشور نظیر نرخ تورم، بیکاری، رشد اقتصادی و آمارهایی از این دست را محاسبه می کند.
سخنگوی دولت ضمن اشاره به این که لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور را در زمان مقرر ارایه کردیم، درباره افزایش قیمت نفت گفت: سال گذشته که قیمت هر بشکه نفت به ۲۵ تا ٣٠ دلار رسید، منابع درآمدی بشدت کاهش یافت و نتوانستیم طرح های عمرانی را به درستی پیش ببریم.
در این مراسم از دست اندرکاران سرشماری ۱۳۹۵ به خاطر حضور فعال و موثر قدردانی شد.
به گزارش ایرنا، امیدعلی پارسا رییس مرکز آمار ایران در این مراسم مشارکت ۴۷٫۵ درصدی مردم در نخستین سرشماری اینترنتی را موفقیت ملی ارزیابی کرد.
در سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ که به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام شد بیش از۲۳ میلیون و ۴۰۰هزار خانوار با جمعیتی برابر با ۷۷میلیون و ۴۰۰هزار نفر سرشماری شدند که ۹۷ درصد خانوارهای کشور را در بر می گرفت.
مرحله نخست سرشماری به صورت اینترنتی سوم مهرماه آغاز شد و در سی ام همان ماه پایان یافت. در این سرشماری ۴۶٫۴ درصد خانوارهای ایران مشارکت کردند.
مرحله دوم سرشماری که به صورت حضوری و با استفاده از تبلت بود از ۲۸ مهرماه آغاز شد و یکم آذرماه پایان یافت.