۷۶۲ مورد قتل در سال ۲۰۱۶؛ مرگبار ترین سال در ۱۹ سال اخیر شیکاگو
۷۶۲ مورد قتل در سال ۲۰۱۶؛ مرگبار ترین سال در ۱۹ سال اخیر شیکاگو

داده های منتشر شده توسط اداره پلیس شیکاگو نشان می دهد این شهر در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با ۱۹ سال گذشته، مرگبار ترین سال را پشت سر گذاشته است.

داده های140605174208-lead-intv-rahm-emanuel-guns-chicago-violence-00025605-horizontal-large-gallery منتشر شده توسط اداره پلیس شیکاگو نشان می دهد این شهر در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با ۱۹ سال گذشته، مرگبار ترین سال را پشت سر گذاشته است.

گروه بین الملل- به گزارش یوپنا به نقل از سی ان ان، بر اساس گزارش منتشر شده، این شهر در سال ۲۰۱۶  با ۷۶۲ مورد  قتل، ۳۵۵۰ تیراندازی و ۴۳۳۱ قربانی تیراندازی، شاهد افزایش چشمگیر خشونت های مسلحانه بوده است.

۴۸۰ مورد قتل در سال ۲۰۱۵،  بیشترین میزان جنایت از سال ۱۹۹۷ در این شهر بوده است. این جنایات و خشونت ها مردم شیکاگو را شوکه کرده است.

در بررسی های صورت گرفته توسط پلیس، تنها در هفته پایانی سال ۲۰۱۶، ۲۷ مورد تیراندازی گزارش شده، که ۱۲ مورد آن مرگبار بوده است.

بنا بر این گزارش، حمله به مأموران پلیس در سال ۲۰۱۶ دو برابر شده، که بیانگر افزایش غیر قابل قبول خشونت در این شهر می باشد. هر چند آمار دقیقی از میزان آن اعلام نشده است.

بخشی از اقدامات اداره پلیس شیکاگو برای مبارزه با افزایش قتل و جنایت در سال ۲۰۱۷، افزایش نیروهای خود می باشد.

در ماه آگوست بروس رانر؛ فرماندار ایلینویز با تصویب قانون کنترل اسلحه، مجازات های شدیدی برای افرادی که بدون داشتن کارت شناسایی مالک اسلحه، قصد فروش سلاح در این ایالت داشتند را وضع کرد.

طبق گزارش منتشر شده تمامی آمارها منفی نبوده است. افزایش ۱۰ درصدی توقیف سلاح توسط مأموران در سال ۲۰۱۶ و ضبط ۳۸۰۰ اسلحه، ۲۰ درصد رشد را نسبت به سال ۲۰۱۵ نشان می دهد.

منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور