۵۲۰ شهر در بحران آب شرب/ نجات پسر ۲۵ ساله از طناب خودکشی/ توقیف۸۸۱۳ قلم‌کالای‌ قاچاق‌سلامت‌محور در کردستان
۵۲۰ شهر در بحران آب شرب/ نجات پسر ۲۵ ساله از طناب خودکشی/ توقیف۸۸۱۳ قلم‌کالای‌ قاچاق‌سلامت‌محور در کردستان

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۰/۲۷

82389004-71330119۵۲۰ شهر در بحران آب شرب

ایرنا- یزد: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه ۵۲۰ شهر با بحران آب آشامیدنی مواجه هستند گفت: به هفت هزار و ۵۰۰ روستای کشور نیز به وسیله تانکر آبرسانی می شود.

اسماعیل نجار روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه تامین آب شرب کشور در اولویت است افزود: اکنون در کشور نزدیک به ۱۰۰ میلیارد مترمکعب آب از روان آب‌ها استحصال می شود که حدود ۳ درصد آن در اختیار شرب، ۷ درصد در اختیار صنعت و باقی ‌مانده در اختیار کشاورزی است.
وی بر مدیریت صحیح و اصولی مصرف آب تاکید و اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا در این برهه از زمان کشت‌های پر محصول، کم آب و پربازده را در دستور کار قرار دهیم.
نجار در ادامه با بیان اینکه تغییر اقلیم واقعیتی است که باید در مدیریت لحاظ شود اضافه کرد: تغییر بارش، تغییر میزان بارش، پراکنش باران و برف، خشکسالی های بلند مدت، کاهش پوشش گیاهی و افزایش بیابان زایی در کشور در طول سالیان در کشور نشان دهنده عمق اثرات تغییر اقلیم در ایران است.

وی با بیان اینکه فرونشست زمین یکی از مخاطرات جدی در کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد افزود: برداشت بی رویه آب از سفره‌های آب زیرزمینی منجر به این معضل شده و در برخی نقاط کشور شاهد فرونشست های عمیق زمین هستیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران از زلزله نیز به عنوان یکی از مخاطرات نام برد و اظهار داشت: با تغییر اقلیم، مخاطرات جدیدی نیز اضافه شده و ما راهی جز پیشگیری، پیش بینی و آموزش نداریم.
معاون وزیر کشور تصریح کرد: امسال نیز برای خسارات وارده به محصولات باغی و زراعی یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

 

57369642کشف یک تن مواد مخدر در منطقه مرزی سراوان

ایسنا- سیستان و بلوچستان: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: یک تن و ۲۲۲ کیلوگرم تریاک با اجرای عملیات موفقیت‌آمیز مرزداران هنگ مرزی سراوان علیه قاچاقچیان مسلح در جنوب شرق استان کشف شد.

سردار سعید کمیلی افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی از ورود یک باند مواد مخدر به داخل کشور مطلع و با آمادگی و تجهیزات لازم منطقه را زیر پوشش کامل اطلاعاتی و عملیاتی خود قرار دادند.
وی با اشاره به واکنش سریع مرزداران و همکاری عوامل سپاه در این عملیات، گفت: قاچاقچیان پس از ورود به محدوده کمین مرزداران و آگاهی از حضور مأموران به سمت آنان تیراندازی کردند که در نتیجه، با آتش پرحجم مرزداران مجبور به عقب ‌نشینی شدند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: سرانجام با عملیات پایش هوایی محل اختفای قاچاقچیان شناسایی و پس از درگیری مسلحانه، سوداگران مرگ که توان مبارزه با مرزداران را نداشتند با رها کردن خودرو و استفاده از تاریکی شب و عوارض طبیعی منطقه به سمت کشور پاکستان فرار کردند.

سردار کمیلی گفت: مرزداران با بررسی دقیق منطقه ضمن توقیف یک دستگاه خودروی سنگین و دستگیری دو قاچاقچی یک تن و ۲۲۲ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

وی افزود: شناسایی و دستگیری سایر متهمان این پرونده که از محل متواری شدند در دستور کار قرار دارد.

 

13930316041636372930584نجات پسر ۲۵ ساله از طناب خودکشی

تسنیم- اصفهان: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان با اشاره به محبوس شدن شخصی داخل مغازه سوپرمارکت در اصفهان گفت: پسر ۲۵ ساله آویزان بر طناب به طور معجزه‌آسایی از مرگ حتمی نجات یافت.

محمد شریعتی با اشاره به محبوس شدن شخصی داخل مغازه سوپر مواد‌غذایی در خیابان گلستان اصفهان اظهار داشت: ساعت ۰۲:۰۴ بامداد امروز با اعلام خبر محبوس شدن شخصی داخل مغازه سوپر مواد‌غذایی در خیابان گلستان اصفهان بلافاصله اکیپ ایستگاه ۶ راهی محل مذکور شدند و در کمتر از ۲ دقیقه به محل رسیدند.

وی بیان کرد: پس از رسیدن اکیپ اعزامی به محل و باز‌کردن درب مغازه‌ شاهد حلق‌آویز بودن پسر جوان ۲۵ ساله با طناب بر روی چوبه‌دار بودند که بلافاصله وی را به پایین انتقال و اقدام به احیای وی کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: خوشبختانه با حضور به موقع اکیپ عملیاتی در محل‌ همچنین زمان کم حلق‌آویز بودن پسر جوان بر روی چوبه‌دار و احیای به موقع توسط آتش‌نشانان‌ به زندگی وی جان دوباره بخشیدند.

وی خاطرنشان کرد: علت دقیق این حادثه توسط اورژانس اجتماعی تحت بررسی است.

 

57398148کشف ۴۱۳ کیلوگرم تریاک در عنبرآباد

فارس- کرمان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان از درگیری مسلحانه ماموران یگان تکاوری ناجا با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در عنبرآباد خبر داد و گفت: در این عملیات ۴۱۳ کیلوگرم تریاک از خودروی قاچاقچیان کشف و توقیف شد.

دادخدا سالاری از درگیری مسلحانه ماموران یگان تکاوری ناجا با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در دهنه مردهک از توابع شهرستان عنبرآباد خبر داد و گفت: در این عملیات ۴۱۳ کیلو گرم تریاک از خودروی قاچاقچیان کشف و توقیف شد.

سالاری اظهار داشت: قاچاقچیان قصد وارد کردن مواد مخدر از استان سیستان و بلوچستان به کرمان را داشتند که با هوشیاری ماموران در انجام عملیات‌شان ناکام ماندند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان عنوان کرد: قاچاقچیان با به جا گذاشتن مواد مخدر و خودروهای سواری از محل درگیری متواری شدند و تلاش‌ها در راستای دستگیری متهمان ادامه دارد.

 

IMAGE636100658328348166توقیف۸۸۱۳ قلم‌کالای‌ قاچاق‌سلامت‌محور در کردستان

تابناک- کردستان: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا پایان آذرماه امسال ۸ هزار و ۸۱۳ قلم کالای قاچاق سلامت محور در استان توقیف شده است.

کامبیز حسن‌‌‌‌زاده در جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال ۶۸۳ مورد بازدید از مراکز پخش و عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی و ۵۲ هزار و ۷۱۹ مورد بازدید از مراکز پخش و عرصه محصولات غذایی در سطح استان انجام شده است.

وی به تعداد بازدیدهای مشترک هم اشاره کرد و گفت: هزار و ۴۸۸ مورد بازدید مشترک از سطح عرضه مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و هزار و ۶۳۴ مورد هم از سطح داروخانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی در این مدت انجام داده ایم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد بازدید های انجام شده از سطح باشگاه‌های ورزشی و عطاری‌ها را ۲۵۵ مورد ذکر و تصریح کرد: ۵۵ مورد از مراکز عرضه تجهیزات پزشکی سطح استان بازدید صورت گرفته است.

وی گفت: ۸ هزار و ۸۱۳ قلم کالای قاچاق سلامت محور در ۹ ماهه امسال در استان توقیف شده است.

حسن‌زاده افزود: ارزش ریالی محصولات سلامت محور توقیفی ذکر شده یک میلیارد و ۲۴ میلیون و ۱۲۴ هزار ریال بوده است.

وی اظهار کرد: ۵۴۹ مورد نمونه برداری هم از محصولات قاچاق در این مدت انجام شده و ۱۰۰ پرونده هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

1668414۱۰۹ هزار بیمه شده اجباری در جامعه کارگری

مهر- سمنان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تعداد کل بیمه شدگان کارگری استان را ۱۵۷ هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این بین ۱۰۹هزار نفر بیمه شده اجباری توسط کارفرمایان محسوب می شوند.
اسماعیل غنیان ضمن بیان اینکه وجود قریب به ۱۱۰هزار بیمه‌شده اجباری از مجموع ۱۵۷هزار نفر بیمه‌شده کارگری در استان سمنان، نشان از عزم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ترویج خدمات بیمه در بخش کارگری است، ابراز داشت: منظور از بیمه‌شده اجباری آن دست افرادی است که در کل واحدهای صنعتی معدنی صنفی کشاورزی خدماتی شاغل هستند و کارفرما برایشان حق بیمه واریز می‌کند که هدف ما از اجرای این طرح، تحت حمایت قرار دادن بخش کارگری و رفع نیازهای بیمه‌ای و درمانی آن‌ها است.

وی بابیان اینکه اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به دنبال کارآفرینی از طریق تعاونی‌ها و درنهایت افزایش رفاه بیشتر در بخش کارگری است، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۷هزار نفر در یک هزار و ۱۵۶تعاونی فعال استان شاغل هستند که حدود ۴۰درصد فعالیت این تعاونی‌ها در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: این استان با تحت پوشش بودن نزدیک ۷۰درصد جمعیت استان که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی هستند نیازمند توجه بیشتر به قشر کارگری است که دراین‌بین نقش رسانه‌ها باید پررنگ‌تر شود تا قدردانی، ترویج و تبیین جایگاه کار و کارگری در جامعه بیش از بیش صورت گیرد.

غنیان در ادامه تصریح کرد: یکی از مواردی که در بحث صیانت از نیروی انسانی در برنامه‌های دستاورد محور پیگیری شد مدل خود بازرسی و مدل تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران بود که هرزمان این افراد می‌خواهند کاری را انجام دهند باید با توجه به مقررات از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تائید صلاحیت دریافت کنند چراکه معتقدیم حراست و حفاظت از نیروی انسانی باید در حد اعلا انجام شود.

وی بابیان اینکه تمرکز تشکیل تعاونی‌ها در برنامه‌ها منظور شده است، گفت: در تعاونی‌های محصول محور توانمندسازی آن‌ها با توجه به اینکه استان سمنان از جوانان فارغ‌التحصیل بسیاری برخوردار است در راستای هماهنگی جمع‌کردن دانایی و توانایی در قالب‌های تعاونی دانش‌بنیان و تعاونی‌های توسعه و عمران که عمدتاً برای توسعه و آبادانی هر شهرستانی کارکرد دارد ازجمله محوریت عملکرد این نهاد گنجانده‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود، بابیان اینکه در سامانه بهین یاب بیش از ۳۰۰میلیارد تومان معادل ۵۰درصد سهم استان به واحدهای تولیدی صنعتی کشاورزی پرداخت‌شده است، ابراز داشت: امیدواریم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بتواند باعث رونق تولید و اشتغال در استان شود ازجمله محوریت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تنظیم بازار کار محسوب می‌شود.